صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

در بیانیه پایانی اجلاسیه خبرگان رهبری مطرح شد
 تقدیر از رئیس جمهور
توأم با مطالبه بهبود معیشت

اعضای مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در جریان دوازدهمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم  این مجلس با حضور در حرم امام خمینی (ره)، با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری همچنین در بیانیه پایانی اجلاسیه خود از تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس‌جمهور در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی قدردانی کردند.  در بیانیه اختتامیه این نشست دو روزه آمده است: «با قدردانی از تلاش‌های قوای سه گانه و رؤسای آن به ویژه دولت محترم و رئیس جمهور محبوب مردمی و پرکار که با تلاش شبانه روزی و حضور در استان‌ها و دیدار با مردم در رفع مشکلات می‌کوشد، انتظار می رود در سال مهار تورم و رشد تولید با برنامه ریزی مناسب، مدیریت جهادی و استفاده از نظرات ضمن تبیین دستاوردها و حمایت از رشد تولید که کاهش تورم را در پی خواهد داشت، شاهد بهبود هر چه سریعتر معیشت مردم و رفع کاستی‌ها باشیم.»

 

رئیسی در جلسه هیأت دولت دستور داد
پیگیری جدی احداث ورزشگاه جدید در تهران

رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اشاره به گزارش‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی از نرخ رشد اقتصادی قابل ملاحظه سه ماهه ابتدایی امسال، ضمن قدردانی از همه بخش‌هایی که در دستیابی به آن تلاش داشته‌اند، تأکید کرد: اگر چه افزایش نرخ رشد اقتصادی مهم است، اما مهم‌تر از آن حفظ، تداوم و ارتقای این روند است.  آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به دیدارها و نشست‌های خود در نیویورک و نیز سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهارکرد: در مجمع عمومی سازمان ملل 2 پیشنهاد از سوی جمهوری اسلامی ایران درباره ایجاد سازکاری برای «حفظ احترام و جایگاه ادیان ابراهیمی» و نیز توجه و تمرکز بیشتر بر «صیانت و حمایت از نهاد خانواده» مطرح شد که پیگیری اجرایی شدن این پیشنهادات بر عهده دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی است.

شروع مطالبات ساخت ورزشگاه در تهران
در این جلسه کیومرث هاشمی دستور رئیس جمهور برای ساخت یک ورزشگاه مناسب در تهران را زمینه‌ساز افزایش نشاط جوانان دانست و از شروع مقدمات مطالعاتی و جایابی محل احداث این ورزشگاه خبر داد. رئیسی در همین ارتباط از وزیر ورزش و جوانان و نیز معاون اجرایی رئیس جمهور خواست تا موضوع احداث ورزشگاه جدید در تهران برای رفع نیازهای ورزشی جوانان را با جدیت پیگیری کنند. رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست که به منظور پیگیری «پویش مهر» در سراسر کشور دبیرخانه‌ای ایجاد شود تا زمینه آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌های کشور فراهم شود.

شکست انحصار امریکا
در تولید یک داروی خاص
دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعلام خبر تولید داروی «آلتپلاز» از سوی دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی گفت: در حال حاضر تنها سازنده این دارو امریکاست، اما جوانان کشورمان موفق شدند به فرمول ساخت این دارو دست یابند.

 

دیدار رؤسای مجالس ایران و مصر
در ژوهانسبورگ

نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی علاوه بر حضور و سخنرانی در این مجمع که توسعه همکاری‌های پارلمانی میان کشورهای عضو بریکس برای غلبه بر تحریم‌ها از جمله اهداف برگزاری آن بوده، دیدارهای دوجانبه‌ای هم با رؤسای مجالس برخی کشورها داشته است.
قالیباف در سخنان خود تأکید کرد: این مجمع با موضوع «بهره‌گیری از چندجانبه‌گرایی دیپلماسی پارلمانی برای تعمیق مشارکت آفریقا و تسریع در اجرای توافقنامه تجارت آزاد» و حضور پارلمان‌های کشور‌های عضو، فرصت مغتنمی برای رایزنی، تبادل نظر و حرکتی پویا در راستای تبیین نقش دیپلماسی پارلمانی و تقویت چندجانبه‌گرایی است. در حاشیه برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، حنفی جبالی رئیس مجلس مصر و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و بر توسعه روابط دوجانبه و ارتقای همکاری‌ها میان تهران و قاهره تأکید کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی