صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

از گوشه  و کنار ایران

مرگ غم انگیز 2 کودک
در استخر کشاورزی
دو کودک اهل روستای جم انبه رودان در استان هرمزگان در استخر آب کشاورزی غرق شدند.
این دو کــــــودک با نام های فاطمـــــــه زهرا کوهی باز 8 ساله و محمدحسین رحیمی 7ساله عصر سه شنبه دور از چشم بزرگ‌ترها در اطراف استخر آب کشاورزی مشغول بازی بودند که ناگهان  به داخل استخر  سقوط کردند و بدلیل عمق بیش از دو متری استخر غرق شده و جان خود را از دست دادند.  
این دو کودک ساکن روستای جم انبه بخش جغین رودان بوده‌اند.

 قتل پدر و مادرزن
برای تصاحب ارثیه
مرد جوان که به طمع ارثیه با صحنه سازی پدر و مادر همسرش را به قتل رسانده بود پس از 9 روز دستگیر شد.
سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی البرز گفت: دامادی که پدر و مادر همسر خود را با انگیزه مالی و برای دریافت ارثیه در طالقان به قتل رسانده بود بعد از ۹ روز به دام پلیس افتاد. راز این جنایت ۲۶ شهریور همزمان با کشف اجساد یک زوج میانسال در ویلای شخصی خود در طالقان فاش شد.
کارآگاهان با تحقیقات گسترده در نخستین تحقیقات دریافتند که پسر این زوج نیز سال ۹۵ به طرز مرموزی در تهران به قتل رسیده است.
پس از بررسی‌های تخصصی سرانجام مشخص شد داماد 42 ساله این خانواده عامل
قتل هاست.
بنابراین مخفیگاه وی را شناسایی و دستگیرش کردند و متهم انگیزه خود را از این دو جنایت تصاحب اموال آنها عنوان کرد. تلاش برای افشای جزئیات بیشتر در این پرونده ادامه دارد.
 
برخورد مرگبار قطار شهربازی
با پسر 12 ساله
برخورد قطار در شهربازی یزد با پسری 12 ساله منجر به مرگ وی شد.
سید حسین طباطبایی سخنگوی اورژانس یزد در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۲۲:۴۲ شامگاه سه‌شنبه چهارم مهر در پی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۵ اورژانس، مبنی بر برخورد قطار پارک شادی با یک پسر بچه، یک کد اورژانس به محل حادثه اعزام شد.  پس از رسیدن عوامل اورژانس به محل حادثه، دریافتند پسری نوجوان، تقریباً ۱۲ ساله بر اثر برخورد با قطار شادی، دچار تروما شدید در ناحیه پشت سر شده و جان باخته است.سخنگوی اورژانس یزد گفت: فرد مذکور در محل حادثه فاقد علائم حیاتی بود که پس از انجام عملیات احیا توسط عوامل اورژانس، به بیمارستان شهید رهنمون منتقل و در بیمارستان فوت وی تأیید شد، اما هویت این پسر تنها ناشناس است.
ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد با اشاره به حادثه فوت یک کودک در پارک شادی یزد گفت: این کودک از نرده‌های در نظر گرفته شده کنار قطار پارک بالا رفته و به دلیل سرخوردن از روی نرده به جلوی قطار افتاده است.
وی افزود:  در تمام مسیر قطار پارک شادی نرده گذاری صورت گرفته و امنیت آن به صورت کامل رعایت شده است.   با وجود این کودک از نرده‌ها بالا رفته و به دلیل سرخوردن از روی نرده به جلوی قطار افتاده و بلافاصله قطار با او برخورد کرده است.

زوج جوان 40 بار علیه هم شکایت کردند
رئیس کل دادگستری استان البرز از اختلاف عجیب یک زوج خبر داد که در سه سال زندگی مشترک 40 پرونده علیه یکدیگر تشکیل داده بودند.  حسین فاضلی هریکندی در دیدار مردمی روز چهارشنبه پنجم مهر در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز گفت: یک زوج پس از سه سال زندگی مشترک و اختلاف زیاد علیه یکدیگر بیش از ۴۰ پرونده حقوقی و کیفری با عناوین مختلف از جمله، سرقت، ضرب و جرح، توهین و فحاشی، جعل، کلاهبرداری، شهادت کذب، مهریه، نفقه، دادخواست طلاق ، جهیزیه و ... در محاکم استان طرح کرده‌اند که بخشی مورد رسیدگی قرار گرفته و برخی دیگر در مراحل دادرسی است.  وی با تأکید بر افزایش سعه صدر زوجین در زندگی مشترک به خصوص هنگام وقوع اختلاف، به استفاده از نظرات کارشناسی مشاوران خانواده در دوران آشنایی و پیش از ازدواج و نیز در دوران زندگی مشترک تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی