صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خرید زعفران با هدف حمایت از کشاورزان

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت که این سازمان به عنوان پشتیبان همواره تلاش کرده تا با خرید هدفمند زعفران، قیمت‌های مصوب را بر معاملات حاکم کند.
غلامرضا هادربادی، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره محصول زعفران گفت: زعفران کالای ارزشمند صادراتی ایران است که به لحاظ اشتغالزایی و ارزآوری اهمیت بسزایی دارد.
او افزود: طی سال‌های اخیر در نتیجه همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مرکزی تعاون روستایی و نمایندگان استان‌های زعفران‌خیز در مجلس شورای اسلامی قیمت داخلی زعفران ایران از رشد مناسبی برخوردار شده، اما هنوز با قیمت واقعی و ارزشمند خود در بازارهای جهانی فاصله زیادی دارد.
هادربادی گفت: کشاورزان تولیدکننده زعفران خوب می‌دانند که سازمان تعاون روستایی به عنوان پشتیبان آنان همواره تلاش کرده تا در مواقع لزوم با خرید هدفمند زعفران، قیمت‌های مصوب وزارت جهاد کشاورزی را بر معاملات زعفران در بازار حاکم کند و با رعایت صرفه و صلاح کشاورزان تعیین‌کننده اصلی قیمت این محصول باشد. معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پس از انجام کارشناسی و بررسی‌های لازم قیمت حداقل ۵۰ میلیون تومان برای فروش هر کیلوگرم سبد زعفران سال گذشته از سوی این سازمان تعیین و قیمت مذکور به طور رسمی طی نامه‌ای به بورس کالای ایران اعلام و باوجود برخی مخالفت‌ها برای کاهش آن، این قیمت نهایی شد.
وی بیان کرد: این سازمان برای آخرین بار قبل از فصل برداشت در روز سه‌شنبه صرفاً برای صادرات در رینگ صادراتی بر پایه قیمت هر کیلوگرم سبد زعفران ۵۰ میلیون تومان عرضه کرد تا صادرکنندگان بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند و در بازار داخلی عرضه نشود. با بررسی مؤلفه‌های تولید و تجارت، امسال سال خوبی برای زعفران‌کاران پیش‌بینی می‌شود که می‌توانند محصول خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی