صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

سرکرده مخوف داعش به دام افتاد
فرمانده واحد جنگجویان خارجی گروه تروریستی داعش دستگیر شد. به گزارش العهد، نیروهای امنیتی عراق «ابوبخاری» را در کرکوک در شمال این کشور دستگیر کردند. دستگیری او در حالی رخ داد که پیشتر منابع عراقی از عملیات گسترده سازمان حشدالشعبی علیه بقایای داعش خبر داده بودند. هفته گذشته نیز فرماندهی عملیات مشترک عراق از انهدام یکی از مخفیگاه‌های بقایای گروه تروریستی داعش در کرکوک در حمله هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور خبر داده بود.

 

جنجال سفر نازی‌های اوکراین به کانادا
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که از دعوت یاروسلاو هونکا، نازی سابق اوکراین به پارلمان این کشور اطلاعی ندارد و مدعی شد که هیأت اوکراینی نیز از این موضوع بی‌اطلاع بوده است. به گزارش روسیا الیوم، پیش از او نیز رئیس مجلس عوام کانادا به دلیل این دعوت عذرخواهی کرده و گفته بود: «بعداً اطلاعات بیشتری دریافت کردم که باعث شد از این تصمیم پشیمان شوم. من مسئولیت کامل اعمالم را می‌پذیرم.» پی‌یر پویلیور، رهبر اپوزیسیون کانادا نیز از ترودو خواست که به دلیل تماس با نازی‌ها عذرخواهی شخصی کند.

 

راهپیمایی انگلیسی‌ها علیه برگزیت
هزاران معترض علیه برگزیت در لندن، پایتخت انگلیس با برگزاری تجمعاتی دست به اعتراض زدند و خواستار پیوستن دوباره این کشور به اتحادیه اروپا شدند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، هزاران تن از حامیان اتحادیه اروپا در لندن که خواستار بازگشت انگلیس به این اتحادیه هستند، با برگزاری تجمعاتی دست به اعتراض زدند. معترضان در لندن علاوه بر اینکه برگزیت را «اشتباهی بزرگ» خواندند، بنرهایی در دست داشتند که طبق نوشته‌های آن خواستار استعفای دولت نیز شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی