صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

ورود خرس به یک خانه
زن امریکایی وقتی صبح زود به خانه‌اش در شهر «سیرا مادره» در کالیفرنیا رسید خرسی را در آشپزخانه دید که به یخچال یورش برده است. «چلسی ماپاندا»، متوجه شد در کناری خانه‌اش باز است. او بعد از اینکه از پنجره خانه به داخل نگاه کرد، متوجه خرسی شد که در آشپزخانه است و محتویات یخچال را کف آشپزخانه بیرون ریخته و مشغول خوردن است. او فوراً با ۹۱۱ تماس گرفت و کمک خواست. ماپاندا گفت، «خرس به سراغ عسل تازه و انبه‌ای که تازه خریده و در یخچال گذاشته بودم رفته بود.» پلیس و مأموران حیات وحش «سیرا مادره» خرس را گرفتند و از محل دور کردند.

رانش زمین در سوئد
اورژانس و پلیس سوئد اعلام کردند: حادثه رانش زمین روز شنبه در بزرگراهی در نزدیکی «گوتنبرگ» واقع در جنوب غربی کشور رخ داد که باعث واژگونی خودروها و زخمی شدن سه نفر شد. به گزارش یورونیوز، این حادثه حدود ساعت ۲ بامداد و تحت تأثیر باران‌های شدید روزهای اخیر رخ داده و به این بزرگراه در نزدیکی شهر «استنوگسوند» در ۵۰ کیلومتری شمال گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد آسیب رسانده است. یکی از مقامات اورژانس منطقه گوتنبرگ گفت: رانش زمین در مساحتی به ابعاد تقریباً ۱۰۰ در ۱۵۰ متر رخ داد با این حال، منطقه‌ای حدود ۷۰۰ در ۲۰۰ متر را تحت تأثیر قرار داد که شامل حدود ۱۰ وسیله نقلیه، یک منطقه جنگلی و یک منطقه تجاری شامل پمپ بنزین و یک رستوران می‌شود. سخنگوی پلیس محلی نیز اعلام کرد که سه نفر در پی این حادثه با جراحات جزئی به بیمارستان منتقل شدند. همچنین با کمک نیروهای آتش‌نشانی و یک فروند بالگرد، افرادی که در خودروهایشان گیر افتاده بودند، بیرون کشیده شدند. گزارش‌ها حاکی است، چندین خودرو و یک کامیون در شکاف ایجاد شده در پی این رانش گیر افتاده بودند.


ساخت روبات پلیس
اداره پلیس نیویورک در حال استقرار روبات‌های امنیتی K۵ برای گشت‌زنی در ایستگاه مترو میدان«تایمز اسکوئر» است. مقامات می‌گویند برای حفظ امنیت انسان‌ها تصمیم به انجام چنین کاری گرفته شده است. این روبات بیشتر از ۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد و به چهار دوربین مجهز است که می‌توانند ویدیوهای بدون صدا ضبط کنند. این روبات امنیتی در طول آزمایش خود که طی دوماه آینده ادامه خواهد داشت، از نیمه شب تا ساعت ۶ صبح در ایستگاه گشت خواهد زد. همچنین K۵ دو هفته ابتدایی کار خود را مشغول نقشه‌برداری از ایستگاه خواهد بود. این روبات به‌خودی خود نمی‌تواند نسبت به شرایط اضطراری ایستگاه واکنش نشان دهد و افراد مظنون را دستگیر کند، بلکه افراد می‌توانند از طریق آن یک حادثه را گزارش کنند.

قتل مادر به دست پسر 13 ساله
پلیس امریکا در تعقیب پسر 13 ساله‌ای است که با شلیک گلوله مادرش را کشته است. پلیس بعد از تماس پسرک، با جسد زنی در خانه مواجه شد که چندبار توسط پسر نوجوانش به او شلیک شده بود. تاکنون هیچ گونه سابقه ارتکاب جنایت در اعضای این خانواده وجود نداشته است. بنا به گفته‌‌ها، پسرک 13 ساله با یک اسلحه شکاری چندبار به مادر 37 ساله‌ خود شلیک کرده است.

کشف 8 مومیایی در پرو
کارگران شرکت لوله‌کشی گاز، در زیر خیابان‌های شهر باستانی لیما در کشور پرو، هشت مومیایی و تعدادی از ابزار‌های مربوط به تمدن پیش از اینکا‌ها را کشف کردند. باستان‌شناسان مومیایی‌ها را در حالت نشسته و در حالی که در پارچه‌ای نخی پیچیده شده بودند، یافتند. این مقبره در عمق ۳۰ سانتیمتری از سطح زمین قرار داشتند. به گفته باستان‌شناسان مومیایی‌های کشف شده متعلق به دو مرد و شش کودک است و ۸۰۰ تا هزار سال قدمت دارد.

بازداشت 4 هزار قاچاقچی در افغانستان
 معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور دولت طالبان اعلام کرد، در شش ماه نخست سال 1402 نزدیک به 4 هزار نفر به اتهام قاچاق موادمخدر در افغانستان بازداشت شده‌اند. عبدالحق آخند همکار گفت: در این مدت بیش از 600 کارخانه بزرگ و کوچک مواد مخدر نیز در سراسر افغانستان منهدم شده است. به گفته همکار، بیش از 3 هزار تن انواع مواد مخدر، شامل تریاک، شیشه، هرویین و چرس کشف و ضبط شده است.

4 کشته در انفجار کارخانه تایوان
حریق و انفجار در کارخانه‌ای در جنوب تایوان دست‌کم چهار کشته و حدود ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. به گزارش «ان اچ کی»، مسئولان سازمان آتش‌نشانی در تایوان می‌گویند که آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید وسایل بازی گلف در شهرستان «پینگ‌تونگ» رخ داده است. وزیر اقتصاد تایوان می‌گوید: مواد اولیه مورد استفاده این کارخانه لاستیک و رنگ هستند. چهار فردی که کشته شدند آتش‌نشان بودند که هنگام تلاش برای اطفای حریق، انفجار باعث فروریختن ساختمان این کارخانه روی آنها شده است. تعداد زخمی‌ها ۹۹ نفر شامل کارکنان آن کارخانه است و از شش نفر هم اطلاعی در دست نیست. سازمان آتش‌نشانی تایوان دلیل وقوع این آتش‌سوزی و انفجار را بررسی خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی