صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

تعامل شرکت پالایش نفت تهران با دانشگاه؛ از حرف تا عمل

از کتاب «شبیه‌سازی فرایند به‌کمک کامپیوتر در مهندسی شیمی» که توسط استاد دانشکده شیمی دانشگاه تهران و کارشناس پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت تهران و با مشارکت شرکت پالایش نفت تهران به چاپ رسید، رونمایی شد.
تألیف این کتاب که بیش از پنج سال به طول انجامید توسط دکتر رحمت ستوده قره‌باغ استاد برجسته مهندسی شیمی و بیست و پنجمین رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران و مهندس اسماعیل جباری کارشناس پژوهش پالایشگاه تهران به رشته تحریر در آمده است.
 در تهیه این کتاب از بیست سال تجارب آموزشی و صنعتی تدریس در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران، مطالب و مستندات شبیه‌سازها، کتاب‌های مرجع در مهندسی شیمی و از تجارب آموزشی مؤلفان در برگزاری کارگاه‌های تخصصی شبیه‌سازی برای مراکز صنعتی مختلف، کمک گرفته شده است و مطالب آن برای تمامی افراد شاغل در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع شیمیایی کاربرد دارد. این کتاب می‌تواند به‌عنوان مرجع مستقلی در مهارت‌افزایی علاقه‌مندان به یادگیری نرم‌افزارهای تخصصی شبیه‌سازی فرایند، در دانشگاه و صنعت کمک شایانی داشته باشد.
«شبیه‌سازی فرایند به‌کمک کامپیوتر در مهندسی شیمی» در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت تهران با حمایت‌های مهندس آرمان‌فر مدیرعامل پالایشگاه تهران، مهندس تهرانی مدیر عملیات و سعایت مهندس نیکبخت رئیس پژوهش و فناوری، در انتشارات دانشگاه تهران با اعتبار اختصاص یافته از سوی پالایشگاه تهران به چاپ رسیده است و از مهرماه سال‌جاری این کتاب در درس شبیه‌سازی پیشرفته فرایند برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی، توسط دکتر ستوده در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران تدریس خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی