صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

افزایش قربانیان حادثه انفجار خانه
 در شادگان
با گذشت 24ساعت از حادثه انفجار خانه مسکونی در شادگان استان خوزستان آمار قربانیان به 4 نفر افزایش یافت.
نورالله طاهری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شادگان گفت: حدود ساعت 9 و نیم صبح دوشنبه به دنبال نشت گاز شهری و انفجار شدید یک خانه در خیابان پاسداران شرقی و تخریب سه خانه عملیات آواربرداری شروع شد که ساعتی بعد اجساد دو زن ۲۵ و ۴۰ساله بیرون کشیده شد و دختری 12ساله نیز که مجروح شده بود به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد در ادامه عملیات نیز جسد مردی ۶۰ ساله پیدا شد.
وی اظهار کرد: این دختربچه صبح سه‌شنبه به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و تعداد جان‌باختگان این حادثه به چهارنفر رسید.

 واژگونی اتوبوس در بندرامام
  سید‌نادر نقیبی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث آبادان گفت: ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه صبح سه‌شنبه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور بندر امام به آبادان به مرکز پیام اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ اطلاع‌رسانی شد که بلافاصله پنج تیم امدادی با پنج دستگاه آمبولانس از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آبادان به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۱۱ نفر از مسافران مصدوم و به بیمارستان‌ منتقل شدند.
به گفته سرهنگ سعید رحیمی، فرمانده پلیس راه خوزستان علت حادثه واژگونی دستگاه اتوبوس خستگی و خواب‌آلودگی راننده و انحراف به چپ از جاده بوده است.

2 شوتی در آتش سوخت
 برخورد ۲ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در شهرستان نهبندان یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.
سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس‌راه خراسان‌جنوبی گفت: ساعت پنج و ۴۰ دقیقه صبح سه‌شنبه خبر رسید ۲ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در محور خاکی پشت ایست و بازرسی«سهل آباد» شهرستان نهبندان با هم برخورد کرده و دچار حریق شده‌اند که بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه، یک نفر از سرنشینان خودروهای شوتی فوت و یک نفر مصدوم شد.
 علت حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه، بی‌احتیاطی و رعایت نکردن حق تقدم یکی از خودروهای شوتی حین گردش به چپ و حمل غیرمجاز سوخت اعلام شد.
 
3 کشته در برخورد زانتیا با تیر برق
انحراف یک دستگاه خودرو سواری زانتیا از مسیر اصلی و برخورد با تیر چراغ برق ۳ کشته و ۵ مصدوم برجا گذاشت.
حدود ساعت یازده و نیم شامگاه دوشنبه طی تماس با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی‌ آتش‌نشانی شیراز در جریان این حادثه قرار گرفت و بلافاصله امدادگران به محل حادثه در کمربندی دراک رفتند. بر اثر این حادثه راننده و 7 سرنشین زانتیا داخل خودرو محبوس شده بودند که آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی نجات و با همکاری عوامل اورژانس آنها را بیرون کشیدند اما ۳ نفر از آنها فوت کرده و ۵ نفر مصدوم شده بودند. علت حادثه در دست بررسی است.
 
خالی کردن حساب پدر به خاطر بازی
پسر نوجوان برای خرید اکانت بازی رایانه‌ای حساب بانکی پدر خود را خالی کرد.
سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: مردی با مراجعه به پلیس اظهار داشت مبلغ ۴۵۰‌میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است. با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و دقیق از سوی افسران سایبری این پلیس مشخص شد فرزند شاکی برای خرید اکانت بازی از کارت بانکی پدر خود، سوء‌استفاده کرده و در چند مرحله اقدام به خرید اکانت کرده است که پس از اعلام موضوع به شاکی وی با حضور در پلیس فتا از شکایت خود صرف‌‌نظر و رضایت خود را نسبت به پسرش اعلام کرد.
 این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد که رمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند و برای اطلاع از نحوه واریز و برداشت هر وجهی از حساب‌های بانکی خود نسبت به فعال‌سازی پیامک بانکی اقدام کنند و حتماً مراقب فرزندان خود و رفتارهای آنها در فضای مجازی و حقیقی باشند.
 
کشف 300 کیلو تریاک در بوشهر
قاچاقچی موادمخدر با ۳۰۰ کیلو تریاک در یکی از محورهای ورودی استان بوشهر دستگیر شد.
سردارحیدر سوسنی، فرمانده انتظامی‌استان بوشهر گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدراستان بوشهر از حمل محموله موادمخدر به‌وسیله یک دستگاه کامیون حاوی کانتینر به مقصد استان‌های مرکزی ازطریق بوشهر با خبر شده و موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: دو تیم از پلیس مبارزه با موادمخدر به محورهای ورودی جنوب استان که احتمال تردد کامیون وجود داشت، اعزام و کامیون موردنظر حامل کانتینر خالی توقیف و به مقر انتظامی‌منتقل شد. در بازرسی دقیق از خودرو ۳۰ بسته تریاک به وزن ۳۰۰ کیلوگرم که در قسمت‌های مختلف بدنه خودرو با مهارت خاصی جاساز شده بود کشف و یک نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی