صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

نگاهی به وضعیت اپوزیسیون و جمهوری اسلامی در سالگرد بلوا

ایران قوی بر قله اقتدار ضد انقلاب در زباله دان تاریخ

شهریورماه سال گذشته و به بهانه فوت مهسا امینی، اپوزیسیون جمهوری اسلامی با حمایت کشورهای غربی سعی در سرنگونی جمهوری اسلامی ایران داشت. پس از سه ماه ایجاد آشوب در شهرها، به‌شهادت‌رساندن نیروهای مدافع امنیت و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم با حضور بی‌سابقه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته، غائله مهسا امینی نیز به پایان رسید. حالا پس از یک سال از روزهای تلخ سال گذشته، از بررسی وضعیت ضدانقلاب با جمهوری اسلامی نکات قابل‌توجهی به دست می‌آید.

اتلاف وقت با ائتلاف اراذل
سلبریتی‌ها مهم‌ترین بازیگران اغتشاش سال گذشته بودند و کشورهای غربی حساب ویژه‌ای روی اعتبار اجتماعی آنها باز کرده بودند. در همین زمان فوتبالیستی مانند علی کریمی که بی‌سوادی‌اش شهره عام و خاص است، به مهم‌ترین چهره اینستاگرامی اغتشاشات تبدیل شد. در کنار او بازیگران درجه‌ دو و سه‌ای مانند گلشیفته فراهانی و نازنین بنیادی توسط رسانه‌های ضدایرانی حمایت شدند تا از آنان در این جنگ رسانه‌ای بهره ببرند.
حامد اسماعیلیون نویسنده گمنامی که به‌واسطه فوت همسر و دخترش در حادثه هواپیمای اوکراینی از خون آنان برای رسیدن به شهرت استفاده کرد نیز دیگر عنصر خارج‌نشین بود که به تحریک مردم می‌پرداخت.
در کنار اینها، رضا پهلوی، مریم رجوی و مسیح علی‌نژاد نیز دشمنان همیشگی مردم ایران بودند که در پاییز سال گذشته به فعالیت پرداختند.
نبود یک رهبر مقتدر در بین گروه‌های ضدنظام باعث شده است که هرکدام از این چهره‌ها توهم رهبری ضدانقلاب را داشته باشند و به همین دلیل در بلوای سال گذشته تلاش شد با همه اختلاف‌نظرها، ائتلافی بین این افراد شکل بگیرد و منشور همبستگی امضا شود.
قبل از امضای منشور ادعایی توسط براندازان، یک روز پیش از حماسه مردم ایران در ۲۲ بهمن، چهره‌های اپوزیسیون خارج‌نشین، نشستی برای همبستگی در دانشگاه «جرج تاون» برگزار کردند. قرار بود در این نشست، ۸ نفر از چهره‌های برانداز حاضر شوند که این افراد عبارت بودند از: حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، شیرین عبادی، علی کریمی، گلشیفته فراهانی، عبدالله مهتدی و نازنین بنیادی.
دعوا، سهم‌خواهی و اختلاف میان براندازان به حدی شدید بود که از همان ابتدا، ۴ نفر از ۸ نفر، یعنی نصف آنها حتی برای حفظ ظاهر هم که شده، در نشست همبستگی حاضر نشدند. در نشست دانشگاه جرج تاون فقط رضا پهلوی، نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون و مسیح علی‌نژاد، حضور یافتند.
منشور مهسا، فرزند نامشروعی است که ناقص‌الخلقه به دنیا آمد و از ۸ مدعی براندازی، تنها امضای ۶ نفر یعنی حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علی‌نژاد و عبدالله مهتدی در پای آن بود و خبری از علی کریمی و گلشیفته فراهانی نبود.
پس از گذشت ۲ ماه اما نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون و رضا پهلوی از این منشور خارج شدند تا مرگ این منشور و اتحاد اعلام شده و دیگر حتی یک پوسته برای ظاهرنمایی هم باقی نمانده باشد.
مسیح علی‌نژاد یکی از اعضای این منشور نیز در روزهای گذشته در نشستی در کنگره امریکا این موضوع را افشا کرد که دولت جو بایدن از او خواسته باتوجه‌ به تهدیدهای جمهوری اسلامی، وارد برنامه حفاظت از شاهدان شود، به این معنی که هویتش را تغییر دهد و ناپدید شود.
در واقع مهره‌سوخته صهیونیست‌ها پس از سال‌ها فعالیت برای امریکا حالا مانند یک زباله به بیرون پرت شده است!
 
امریکا و زانوزدن دوباره در مقابل ایران
پس از تجربه تلخ فتنه ۸۸ برای امریکایی‌ها و شکست انقلاب رنگی برنامه‌ریزی‌شده توسط سازمان سیا، پاییز سال گذشته بهترین فرصت برای انتقام از ملت ایران بود.
به همین دلیل رئیس‌جمهور امریکا در ماجرای ناآرامی‌های سال گذشته، ضمن حمایت از اغتشاشگران، از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. «ویلیام برنز» مدیر سیا هم در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور علناً از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.
پس از یک سال از آن لفاظی‌ها و حمایت‌های پیاپی از اراذل داخل و خارج ایران، ایالات متحده بار دیگر در برابر ملت ایران زانو زد و در آستانه سالگرد مهسا امینی، اجازه بازگشت ۶ میلیارد دلار از ارز‌های بلوکه‌شده را صادر کرد تا خبری تلخ را به اپوزیسیون اعلام کند: ما دوباره شکست خوردیم!
 
مریم رجوی به دنبال سوراخ‌موشی دیگر
گروهک منافقین پس از خروج اجباری در سال ۲۰۱۲ از عراق در آلبانی مستقر شده و از آنجا برنامه‌های خود را برای خیال خام سرنگونی اجرا می‌کردند. در اغتشاشات سال گذشته نیز، ارتش سایبری منافقین با ایجاد هزاران اکانت فیک درصدد آسیب‌زدن به امنیت روانی مردم بودند و اراذل‌واوباش خیابانی‌شان نیز با سلاح سرد در خیابان به قلدری می‌پرداختند.
یک سال پس از آن روزها اما مریم رجوی و پیرمردان و پیرزنان ساکن در اردوگاه اشرف 3 در کمپ آلبانی روزهای تلخ و دردناکی را سپری کردند.
خردادماه سال‌جاری و در اقدامی بی‌سابقه، پلیس آلبانی با یورش به مقر اشرف ۳، یکی از اعضای باسابقه این گروهک به نام «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» را کشته و ۷۰ نفر بازداشت و ۱۰ نفر زخمی شدند.
همچنین پلیس ضدتروریسم آلبانی بسیاری از کامپیوترها، هاردها و سرورهای یگان سایبری منافقین را با خود برد. گفته می‌شود که در این سرورها اطلاعات زیادی از جمله اطلاعات مربوط به مرتبطین و نفوذی‌های منافقین در داخل ایران وجود دارد.
دولت آلبانی «مریم رجوی» سرکرده این گروهک تروریستی را هم ممنوع‌الورود کرده است. به گفته این منابع، دادگاه پس از بررسی مستندات موجود مبنی بر هدایت اقدامات تروریستی توسط این گروهک در داخل ایران، حکم ممنوعیت ورود رجوی به آلبانی را صادر کرده است.
 
گودبای‌پارتی در شنبه تاریخی!
روز شنبه ۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته، شبکه سعودی اینترنشنال با انتشار خبری در تارنمای خود اعلام کرد که «برای حفظ امنیت روزنامه‌نگاران و همکاران خود، پخش برنامه‌های این شبکه را از شامگاه جمعه از لندن متوقف و همه بولتن‌های خبری ۲۴ ساعته خود را به واشنگتن منتقل کرد».
این شبکه ضدایرانی که در زمان اغتشاشات خبر دروغ فرار مسئولان ارشد ایران به ونزوئلا را منتشر کرده بود، خیلی زودتر از سفر مسئولین خود مجبور به فرار به قاره‌ای دیگر شد.
البته این اواخر، این شبکه درگیر یک فروپاشی از درون نیز شده است. سیما ثابت در شهریور ۱۴۰۲ اعلام کرد که به علت رعایت‌نشدن کرامت انسانی در شبکه ایران‌اینترنشنال تصمیم گرفته که از این شبکه استعفا بدهد و دیگر همکاری خود را قطع کند. برخی از کاربران مدعی بودند که کارمندان و مدیران شبکه پیشنهادهای غیراخلاقی جنسی به او داده بودند و همین سبب شده بود که او از فعالیت در این شبکه دست بکشد.
فرامرز دادرس، فعال سیاسی اپوزیسیون و کارشناس اینترنشنال عنوان کرد: چند نفر از اینترنشنال اخراج شدند و به‌زودی شاهد دعواهای گسترده خواهیم بود. پولشویی و تجاوز جنسی علت اصلی این درگیری‌هاست.
 
ایران قوی بر اوج قله‌های اقتدار
پس از پاییز تلخ سال گذشته که دشمن قصد داشت ترمز قطار پیشرفت کشور را بکشد، موفقیت‌های نظام اسلامی یک‌به‌یک از راه می‌رسد.
پس از بلوای «زن، زندگی، آزادی»، حامیان این شورش درصدد انزوای ایران بودند اما خیلی زود با هوشمندی تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اعلام رسمی شد.
اما این تنها اتفاق مهم سیاست خارجی ایران پس از شورش سال گذشته نبود. در شهریورماه سال‌جاری نیز، ایران به عضویت گروه «بریکس» درآمد.
در سال‌جاری نیز فروش نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها، به طرز عجیبی رشد داشته است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گزارش داده است که ارزش صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با رقم ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ دلاری در سال ۲۰۲۱ و ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۰ و ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.
آژانس بین‌المللی انرژی نیز در گزارش ماهانه ماه سپتامبر اعلام کرد، ایران در ماه گذشته میلادی یعنی آگوست (مردادماه) روزانه ۳.۱۴ میلیون بشکه تولید کرده که نسبت به ماه جولای افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای را نشان می‌دهد.
از طرفی دیگر، پادشاهی عربستان که روزی خیال آوردن جنگ داخل مرزهای ایران را در سر می‌پروراند، پس از شکست آشوب‌های سال گذشته، از در دوستی با جمهوری اسلامی وارد شد و به همین دلیل مذاکرات آشتی بین ایران و عربستان خیلی زود به نتیجه رسید.
پس از یک سال از آشوب سال گذشته در ایران، جمهوری اسلامی نه در سطحی برابر بلکه بسیار بالاتر از جایگاه سال گذشته خود قرار گرفته است. نشریه فارن افرز نیز با اعتراف به جایگاه بالاتر ایران، نوشته است: «روحیه جمهوری اسلامی در مقایسه با یک سال پیش پیروزمندانه است. جمهوری اسلامی از پس تحریم‌ها و اعتراض‌های داخلی برآمده و با کمک قدرت‌های متحدش اقتصاد را به ثبات رسانده و شروع به تقویت نیروی نظامی خود کرده است. بقای انقلاب اسلامی در برابر دشمن اصلی‌اش به دست رهبر ایران تضمین‌شده خواهد بود و وی خاورمیانه را به منطقه‌ای تبدیل خواهد کرد که ایران پس از ۴۴ سال تلاش، قدرت برتر آن خواهد بود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی