اخبــار

قربانیان جاده ها در آخرین تعطیلات تابستانی  
آخرین تعطیلات تابستان امسال با سفرهای بین‌شهری بسیاری همراه بود اما همین افزایش سفر، حوادث رانندگی را نیز به‌دنبال داشت که برخی از آنها با مرگ مسافران همراه بود. کارشناسان پلیس راهور معتقدند عوامل اصلی بیشتر این تصادفات بی‌احتیاطی، خواب آلودگی و سبقت و سرعت غیرمجاز است.
در یکی از این تصادفات خونین که شامگاه شنبه 25 شهریور رخ داد برخورد تریلی با خودرو سواری پژو در محور گناباد- قاین جان 5عضو یک خانواده را گرفت.
محمدحسین اسماعیل‌زاده، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ساعت ۱۸ و ۵۷ دقیقه ۲۵شهریور در پی تماس تلفنی مبنی‌بر تصادف تریلی با خودرو سواری دو اکیپ عملیاتی از نزدیکترین پایگاه‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۵ سرنشین خودرو سواری پژو در دم جان‌باختند و دو مصدوم خودروسنگین پس از انجام اقدامات درمانی اورژانس به بیمارستان علامه بهلول گنابادی منتقل شدند.

2 کشته در محور جوانرود
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از 2فوتی و یک مصدوم در پی حادثه رانندگی در محور جوانرود به ثلاث‌باباجانی خبر داد.
 محمدباقر محمدی گفت: حدود ساعت 5 عصر 25 شهریور، گزارشی مبنی‌بر برخورد یک دستگاه خودروسواری پراید با نیسان در محدوده روستای کانی‌دانیار اعلام شد. نجاتگران هلال‌احمر بلافاصله پس از حضور در صحنه حادثه و ارزیابی اولیه، اجساد دو جان‌باخته حادثه را رها‌سازی و به عوامل انتظامی حاضر در محل سانحه تحویل دادند.

سوختن 3 سرنشین خودروسواری
فرمانده پلیس‌راه سیرجان از سقوط یک خودروی سواری شبیه کوئیک به کانالی در جاده کمربندی شرقی سیرجان به سمت شهربابک خبر داد و گفت: در این حادثه خودرو آتش گرفت و سه سرنشین آن سوختند.
سرهنگ‌ مهدی سلیمی با بیان اینکه هویت سرنشینان تاکنون شناسایی نشده افزود: از آنجا که خودرو داخل کانال در کنار جاده سقوط کرده باید بررسی شود که سقوط، علت آتش‌سوزی بوده یا علت دیگری داشته است.

یک کشته و 6 مصدوم در زنجان
داریوش تقیلو، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان نیز از یک سانحه دیگر در جاده ابهر به قیدار- دوتپه به سمت توپقره خبر داد و گفت: این حادثه صبح یکشنبه رخ داد و یک دستگاه خودرو سمند در جاده واژگون شد که 6 نفر مصدوم شدند و یک سرنشین جان باخت.

مرگ پسر 3 ساله در خودرو
 واژگونی خودروی ال۹۰ در محور مشهد –نیشابور نیز یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت.
 سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد گفت: در این حادثه یک دستگاه ال۹۰ با پنج سرنشین که همه اعضای یک خانواده بودند، در محدوده روستای «قاسم‌آباد» از مسیر خود منحرف و واژگون شد. پسربچه سه ساله به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و چهار عضو دیگر این خانواده مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

پرونده انفجار معدن طزره روی میز هیأت کارشناسی
گروه حوادث/ پرونده حادثه مرگبار معدن ذغال سنگ طزره به هیأت سه نفره کارشناسی ارجاع شد.
محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه انفجار در معدن طزره گفت: پس از وقوع حادثه در معدن رزمجاه منطقه طزره در حوزه قضایی دامغان که منجر به جان باختن ۶ نفر از معدن‌کاران شده بود، دستورهای قانونی به مسئولان قضایی مربوطه صادر شد تا مسئولان قضایی دامغان پیگیری قانونی مطالبات معدن‌کاران را در دستور کار قرار دهند.
وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های اولیه، تجمع گاز متان در داخل تونل علت وقوع انفجار بوده، عنوان کرد: پرونده این حادثه به هیأت سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار ارجاع و تأکید شده تا مقصران با سرعت و دقت شناسایی شوند و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی، مراتب اعلام شود.
همچنین تا شناسایی مقصران و ادامه روند رسیدگی قانونی، مدیران و مسئولان آن معدن باید در دسترس بوده و به محض نیاز در کمترین زمان ممکن خود را به مراجع قضایی معرفی کنند. عبدالهی اظهار کرد: به مسئولان قضایی دامغان دستور داده شد تا اگر کارشناسان مربوطه همچنان احتمال تجمع گاز در آن تونل را پیش‌بینی می‌کنند، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده، نسبت به خروج گاز به واسطه سیستم تهویه یا ادوات دیگر اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی