صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

از گوشه و کنار ایران

صدور کیفرخواست در پرونده حادثه ترن هوایی یزد
پرونده مقصران حادثه سقوط ترن هوایی در پارک شادی یزد پس از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو یزد ارسال شد.
22 اردیبهشت امسال یکی از واگن‌های ترن هوایی کودکان در پارک شادی یزد، در حال حرکت ناگهان از ریل خارج شد و پس از برخورد با نرده‌های محوطه یک دختر 7 ساله بیرون افتاد و دختر 8 ساله دیگری نیز داخل واگن گرفتار شد که این حادثه منجر به آسیب دیدگی شدید دو کودک و ترس و وحشت حاضران گردید.
 با شکایت خانواده کودکان مجروح، بلافاصله دادستانی یزد به این پرونده ورود کرد و پس از تکمیل معاینات پزشکی قانونی و انجام کارشناسی‌های لازم، بخش خصوصی که مسئولیت نگهداری دستگاه را برعهده داشته به لحاظ نقص فنی محور نگهدارنده دستگاه ترن کودک به میزان 100 درصد مقصر شناخته شد و پس از احضار متهم به دادسرای یزد و تفهیم اتهام، پرونده منتهی به صدور قرار جلب دادرسی شد. بدین ترتیب با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال شد.
 
نجات کارگر معدن از چنگ آدم‌ربایان
 دو تبعه بیگانه که پسر 13 ساله‌ای را ربوده بودند، دستگیر شدند.
سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد آدم‌ربایی در یکی از معادن محور سمنان- دامغان، به‌سرعت مأموران در محل حاضر شدند. کارگران معدن اظهار کردند، داخل اتاق کارگری مشغول استراحت بودند که ۲ مرد ناشناس با سر و صورت پوشیده در حالی که سلاح سرد در دست داشتند، وارد اتاق شدند و بدون دلیل، یکی از کارگران را که پسری ۱۳ ساله و تبعه یکی از کشورهای خارجی بود، به زور با یک دستگاه خودرو پراید سفید از محل بردند.فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی هویت ۲ نفر از آدم‌ربایان که هر دو از تبعه کشورهای خارجی بودند، خبر داد و اضافه کرد: سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی، یکی از متهمان را با خودروی پراید در شهرستان اهواز دستگیر کردند. متهم در بازجویی فنی پلیس محل اختفای همدست خود را فاش کرد و پلیس استان سمنان با همکاری مأموران آگاهی استان خوزستان در یک عملیات پیچیده و غافلگیرانه، یکی دیگر از آدم‌ربایان را در داخل انبار ضایعاتی دستگیر و نوجوان ربوده‌شده را آزاد کردند. متهمان انگیزه خود از آدم‌ربایی را اختلافات شخصی با خانواده شاکی اعلام کردند.
 
مرگ 2 مقنی در چاه 10 متری
  رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از مرگ دو کارگر بر اثر گازگرفتگی در چاه خبر داد.
هادی عیدی‌پور گفت: این حادثه ظهر جمعه در بلوار ابوذر غفاری شیراز رخ داد و وقتی تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و تیم‌های تخصصی نجات چاه به این منطقه اعزام شدند در بررسی‌های کارشناسان مشخص شد ۲ کارگر مقنی از اتباع افغانستان، درون یک حلقه‌ چاه ۱۰ متری گرفتار شده‌اند. یکی از کارگران در عمق ۱۰ متری چاه خشک دچار گازگرفتگی شده بود که نفر دوم برای نجات او وارد چاه شد اما به‌دلیل وجود گازهای سمی، هر دو نفر جان خود را از دست دادند.
 
مهار آتش در سرکان
 آتش‌سوزی در حومه منتهی به چاه شماره یک سرکان (روستای جلگه خلج) پس از گذشت ۲.۵ ساعت با تلاش نیروهای امدادی مهار شد.
مهدی نصیری معاون فرماندار پلدختر گفت: بعدازظهر پنجشنبه گذشته در پی تماس‌های دریافتی از طریق مدیریت شرکت نفت سرکان و عوامل محلی خبر آتش‌سوزی اعلام شد و امدادگران و آتش‌نشانان در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدند و با تجهیزات لازم عملیات مهار آتش را آغاز کردند که حدود 2 ساعت عملیات ادامه یافت و سرانجام در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به‌طور کامل مهار شد. این حادثه تلفات جانی در پی نداشت اما خساراتی از قبیل سوختگی موتورآلات و لوله‌ها به کشاورزان وارد شد.
نصیری اظهار کرد: با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد علت این حادثه عوامل انسانی نباشد.

آتش‌سوزی در جایگاه سوخت ساوه
 نشت بنزین باعث آتش‌سوزی یک خودرو در یک جایگاه سوخت ساوه شد. روز جمعه 24 شهریور در یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت شهرستان ساوه یک فقره آتش‌سوزی به وقوع پیوست که البته با سرعت و هوشیاری کارکنان جایگاه و حضور بموقع آتش‌نشانی، حریق مهار شد.
 «سرهنگ مجتبی جمالی»، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به وقوع این آتش‌سوزی اظهار داشت: براساس اعلام نظر کارشناسان و بررسی حادثه، آتش‌سوزی غیرعمدی بوده و علت آن نشت بنزین از این خودرو بوده است.

تصادف مرگبار تیبا با عابران پیاده
 برخورد شدید خودروی تیبا با چند زن و کودک منجر به مرگ یک نفر شد.
فرهاد بابایی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان اظهار داشت: ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۳ شهریورماه یک دستگاه خودرو تیبا به‌دلیل نامعلومی با عابران پیاده در بلوار قطب راوندی مقابل شفاخانه تصادف کرد.
 وی تصریح کرد: به‌دنبال این حادثه یک زن به علت شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت کرد و یک زن ۲۵ ساله و کودک ۲ ساله نیز مصدوم شدند و پس از اقدامات درمانی اولیه توسط کارشناسان مرکز اورژانس کاشان به بیمارستان شهید بهشتی انتقال یافتند.

جستجو
آرشیو تاریخی