صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

هشدار پلیس:

در انتخاب سرویس مدرسه فرزندمان دقت کنیم

گروه حوادث/ این روزها همزمان با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی یکی از دغدغه‌های والدین به خصوص آنها که مسیر خانه تا مدرسه فرزندانشان کمی طولانی است چگونگی رفت و آمد فرزندانشان است. برخی از والدین ترجیح می‌دهند خودشان این وظیفه را بر عهده گرفته و فرزندشان را با خودرو شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی به مدرسه برسانند اما برخی دیگر که شاغل هستند یا امکان این همراهی برایشان وجود ندارد ترجیح می‌دهند از سرویس شخصی استفاده کنند. حال برخی از این سرویس‌ها از سوی مدرسه و با شرایط ایمنی بالاتر ارائه می‌شود اما برخی خانواده‌ها نیز بنا به دلایلی خودشان اقدام به اجاره راننده و خودرو برای نقل و انتقال فرزندانشان می‌کنند که در این مورد باید به نکات ایمنی بسیاری توجه کرد تا مبادا شاهد اتفاق ناگواری برای فرزندانمان باشیم. در واقع برای انتخاب راننده مطمئن و امنیت فرزندمان باید بسیار دقت کنیم.
 سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران در این باره می‌گوید: نکته مهم در سرویس مدارس این است که راننده باید کاملاً حواسش به دانش‌آموز باشد چرا که دانش‌آموزان به خصوص در سنین کمتر علاقه دارند که شیشه خودرو پایین باشد و اغلب از شیشه خودرو چه سواری و چه ون آویزان می‌شوند و این موضوع بسیار خطرناک و حادثه ساز
است وشیشه‌ها باید بالا و نباید دست و گردن دانش‌آموزان آویزان باشد.
 وی گفت: رانندگان سرویس مدارس نباید از هر جایی برای سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان استفاده نمایند چرا که بررسی‌های آمار تصادفات در مهرماه حاکی از آن است که پلیس با یک علل تامه‌ای از تصادفات روبه‌رو است که باز کردن ناگهانی در است. گاهی اوقات نیز والدین به این موضوع توجهی ندارند و ناگهان در وسط خیابان روی ترمز زده و در خودرو را باز می‌‌کنند یا به دانش‌آموز می‌گویند که پیاده شود که این موضوع بسیار خطرناک و حادثه آفرین است و موجب بروز حوادث ناگوار می‌گردد.
 وی همچنین گفت: مدیر مدرسه برای آموزش رانندگان سرویس مدرسه باید شرایطی را در نظر بگیرد و در خصوص ترددهای ایمن و نکات مهم در حین رانندگی و ایمنی دانش‌آموزان آنها را متوجه اهمیت کار و مسئولیت بالایی که دارند، نماید.
 رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ما دانش‌آموز خود را صبح سالم تحویل سرویس مدرسه می‌دهیم و توقع داریم که وی را سالم در انتهای زمان مدرسه از سرویس تحویل بگیریم. پس مسئولیت با راننده سرویس مدرسه است که دانش‌آموزان را صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگرداند و همه هم باید دست در دست هم بدهیم که مهرماه و سال تحصیلی بدون حادثه‌ای را در پیش داشته باشیم.
سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان نیز به موضوع کلاهبرداری به بهانه ثبت نام سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: برخی سودجویان و کلاهبرداران سایبری در ایام مختلف به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و این بار با زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی و ثبت نام سرویس مدارس اقدام به طراحی سایت‌ها و ارسال لینک‌های جعلی کرده‌اند.
 وی گفت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را فریب داده و با هدایت آنان به درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت و موجودی حساب آنها را برداشت کنند.
 مرتضوی افزود: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش‌های غیرحضوری، کلاس‌های تابستانه و تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی مبالغی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی