صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتب درسی سال تحصیلی جدید با کاغذ تولید داخل تأمین شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمام کتب درسی سال تحصیلی جدید صددرصد با کاغذ تولید داخل تأمین شده است، گفت: در ابتدای آغاز کار دولت سیزدهم تولید کاغذ حدود ۵ هزار تن بود ولی امروز به ۷۵ هزار تن رسیده است.
محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به خودکفایی در تولید کاغذ، اظهار داشت: در ابتدای آغاز کار دولت سیزدهم تولید کاغذ حدود ۵ هزار تن بود ولی امروز به ۷۵ هزار تن رسیده است که از این مقدار ۴۵ هزار تن به کتب درسی تخصیص یافته است به این معنی که دولت به وعده خود در خودکفایی کاغذ نشر جامه‌عمل پوشانده است.
او درباره تغییر نام وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بررسی‌های صورت گرفته بیشتر ناظر بر اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، برهمین اساس خلأ نیروهای تمدنی در مجموعه عملکردها و رویکردها احساس شد تا تحت عنوان یک رویکرد در عنوان وزارتخانه جای گیرند.
محمدمهدی اسماعیلی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهادی را به نمایندگان‌ مجلس شورای اسلامی ارائه داد که با استقبال اعضای کمیسیون تلفیق مواجه و مقرر شد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره این‌ پیشنهاد تصمیم‌گیری شود.
اسماعیلی با بیان اینکه «قرار نیست با تغییر نام اتفاق ویژه ای در وزارتخانه رخ دهد»، عنوان کرد: تغییرات ساختاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده شده است و با مصوبه دولت مجموعه‌های جدید متناسب با مأموریت‌ها راه‌اندازی می‌شــود.
او با تأکید بر اینکه دولت و شخص آیت‌الله رئیسی اهتمام ویژه‌ای به حل مشکلات اهالی هنر و رسانه دارند، تصریح کرد: هر دغدغه‌ای که اهالی هنر داشته‌اند با همکاری دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است.
 همچنین در موضوع بیمه بیکاری هنرمندان هم تدابیر خوبی اتخاذ شده است.

جلسه هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جلسه هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به نقش مؤثر این نهاد، تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید همانند یک نخ تسبیح با در کنار هم قرار دادن تمامی کتابخانه‌های موجود، موجب هم‌افزایی ظرفیت‌های این حوزه شود.
محمدمهدی اسماعیلی با تأکید بر این مطلب و با اشاره به اختیارات هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: علاوه بر این اختیارات، انعطاف نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این نهاد به جهت عمومی بودن آن است که باید از این ظرفیت در جهت رفع مشکلات و پیشبرد اهداف استفاده و در عین حال پاسخگو نیز بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش آمایش ملی فضاها، منابع و خدمات کتابخانه‌ای در سامانه اطلاعات جغرافیایی مبتنی بر وب، افزود: در این گزارش نباید فقط آمار کتابخانه‌های تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر گرفته شود، چندین آمایش فرهنگی در برنامه توسعه هفتم پیش‌بینی شده است.
در این جلسه مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته گفت: تمامی مصوبات اجرایی شده است؛ از جمله آنها می‌توان به شروع فعالیت هیأت رسیدگی به تخلفات و پیگیری راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال
اشاره کرد.
او افزود: از زمان ایجاد نهاد ۴۴ جلسه برگزار شده که ۲۰۸ مصوبه داشته است، در هر سال باید چهار جلسه تشکیل شود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ هر چهار جلسه برگزار شده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به صدور رأی در بحث ساختار نهاد در استان‌ها افزود: خوشبختانه رأی به نفع حفظ ساختار نهاد صادر شده است.
 او ادامه داد: بررسی کارشناسی اصلاح آیین‌نامه اجرایی نهاد در کمیسیون فرهنگی دولت تمام شده و بعد از بررسی و رفع برخی ایرادات وارده در صحن کمیسیون فرهنگی دولت مطرح خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی