اخبــار

هتل رونالدو در مراکش به زلزله‌زدگان پناه نداد
هتل کریستیانو رونالدو در مراکش به قربانیان زلزله ویرانگر این کشور پناه نداده است. روز جمعه زلزله‌ای شدید منطقه کوهستانی اطلس بزرگ در مراکش را لرزاند. بیش از 2400 نفر در نتیجه این بلای طبیعی جان خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی نیز مجروح و ناپدید شده‌اند.
پیش از این گزارش شده بود که هتل پستانا متعلق به رونالدو در مراکش به زلزله‌زدگان پناه می‌دهد، اما این هتل تأیید کرده که چنین موضوعی صحت ندارد.  سخنگوی هتل در بیانیه‌ای به روزنامه لیبراسیون گفت: همه مشتریانی که در حال حاضر داریم، به طور معمولی اتاق رزرو کرده‌اند. این زلزله شامگاه جمعه بشدت به بافت قدیمی شهر مراکش، که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، آسیب زده است.  میدان‌های شهر به پناهگاه‌های اضطراری موقت تبدیل شده‌اند که به زلزله‌زدگان غذا، آب و جای خواب می‌دهند.
 
سقوط هواپیما در مجارستان
سقوط یک فروند هواپیمای امریکایی در نمایشگاه هوایی مجارستان، منجر به مرگ دو سرنشین و مجروح شدن چهار نفر دیگر شد که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دلیل سقوط هواپیما در نزدیکی یک خودرو شخصی، ۳ نفر از سرنشینان این خودرو نیز بشدت دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند. بنابر اعلام مقامات محلی، شخص دیگری هم در جریان این حادثه دچار سوختگی جزئی شده است.
این هواپیمای ساخت ایالات متحده، هنگام برخورد با زمین منفجر شد و ۲ سرنشین آن در لحظه سقوط کشته شدند. علت حادثه هنوز مشخص نیست و ادامه فعالیت نمایشگاه پس از وقوع این سانحه هوایی به حالت تعلیق درآمده است.
 
4 کشته در برخورد قطار
برخورد یک قطار با تعدادی عابر در شهر «بارسلون» اسپانیا، چهار کشته و سه مجروح برجا گذاشت. به گزارش ایندیپندنت، این افراد در حالی که قصد عبور از روی ریل راه‌آهن در منطقه‌ای غیرمجاز را داشتند، دچار سانحه شدند.مقامات اورژانس، وقوع این حادثه را در ساعت ۲۰:۲۲ یکشنبه‌شب به وقت محلی و بین دو ایستگاه راه‌آهن در شهر بارسلون تأیید کردند.این گزارش حاکی است، سه قربانی در دم جان باختند و نفر چهارم پس از ایست‌قلبی در بیمارستان فوت کرد. مصدومان نیز در بیمارستان بستری هستند.
 
فرود اضطراری هواپیما در سنگاپور
نقص فنی و آتش‌سوزی در موتور یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی «ایر چین»، منجر به فرود اضطراری آن در سنگاپور شد. به گزارش «استریتزتایمز»، شامگاه یکشنبه این هواپیما که پرواز خود را از استان «سیچوان» چین آغاز کرده بود، پس از فرود اضطراری روی یکی از باندهای فرودگاه «چانگی» در سنگاپور، تمام مسافران تخلیه و شش مسافر دچار مصدومیت جزئی ناشی از استنشاق دود و خراشیدگی هنگام تخلیه مسافران از هواپیما شدند.
شرکت هواپیمایی «ایر چین» اعلام کرد: ۱۴۶ مسافر این هواپیما با موفقیت تخلیه شدند.
 
مرگ 26 نیجریه‌ای در واژگونی قایق
واژگونی قایق کشاورزان در آب‌های شمال مرکزی نیجریه ۲۶ کشته و چندین ناپدید داشت. به گزارش «یواس نیوز»، مقامات نیجریه اعلام کردند: این قایق بیش از ۱۰۰ سرنشین داشته که در بین آنها چندین زن و کودک هم بوده‌اند. قربانیان در حال رفتن به مزارع خود از مسیر آبی در امتداد یک سد بزرگ بودند. امدادگران می‌گویند: تاکنون حدود ۳۰ نفر نجات یافته‌اند و جست‌وجو برای یافتن سایرین ادامه دارد.
تا الان مرگ ۲۶ نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند، تأیید شده است.

انفجار مرگبار در نیروگاه حرارتی کره‌جنوبی
بر اثر انفجار لوله دیگ بخار در یک نیروگاه حرارتی در مرکز کره‌جنوبی یک کارگر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش شینهوا، حادثه حدود ساعت ۱۰:۵۴ صبح دوشنبه به وقت محلی رخ داده و در پی آن، یک لوله در اتاق دیگ بخار ساختمان اصلی نیروگاه در شهرستان «سئوچئون»، حدود ۱۷۰ کیلومتری جنوب سئول، پایتخت این کشور منفجر شد. نشت بخار پرفشار، باعث ایست‌قلبی یک کارگر ۵۰ ساله شد و سه نفر دیگر نیز دچار سوختگی شدند.  مقامات می‌گویند: حادثه در هنگام بازرسی شیرهای دیگ رخ داده و انفجار، منجر به آتش‌سوزی نشده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی