از گوشه و کنار ایران

توقیف خودروی 7 میلیاردی در بندرعباس
خودروی «بی‌ام دبلیو» 7 میلیارد تومانی که با پلاک جعلی در بندرعباس تردد داشت از سوی پلیس توقیف شد.سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: مأموران حین گشت در معابر بندرعباس به یک دستگاه سواری «بی‌ام دبلیو» که کنار مغازه تزئیناتی خودرو پارک شده بود، شک کردند و پس از بررسی شماره آن مشخص شد پلاک نصب شده روی آن متعلق به خودروی دیگری است. همچنین در استعلام از سامانه راهور مشخص شد شماره شاسی و شماره موتور نیز با خودرو مطابقت نداشته و شماره اتاق نصب شده نیز دستکوب است، بدین ترتیب خودرو توقیف و راننده خاطی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

مرگ غم‌انگیز پدر و دختر گردشگر
  پدر و دختری که برای تفریح و گردش به آبشار سوتراش در مازندران رفته بودند غرق شدند.مهدی محسنی رئیس جمعیت هلال احمر عباس‌آباد گفت: این حادثه حدود ساعت ۱۴ روز یکشنبه در آبشار سوتراش یا سوته راش در استان مازندران، شهرستان عباس آباد و روستای «سی بن» رخ داد و پدر 43 ساله و دختر 10 ساله‌اش که به عنوان مسافر و گردشگر به این آبشار زیبا آمده بودند به علت ناآشنایی، بی‌احتیاطی و عمق زیاد آبشار غرق شدند. با اینکه امدادگران و کادر فوریت‌های پزشکی اورژانس با وجود سخت گذر بودن مسیر خیلی سریع به محل حادثه اعزام شدند اما عملیات احیا تأثیری نداشت.
 
 نجات خدمه لنج صیادی در آب‌های دیلم
۶ خدمه موتور لنج باری در مسیر بندر ریگ-دبی از غرق شدن نجات یافتند. محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: به دنبال اعلام اضطرار یک شناور باری به مرکز کنترل و ترافیک دریایی دیلم مبنی بر آبگرفتگی شدید، پس از هماهنگی لازم شناور پایش رأس ساعت 35 و 5 دقیقه یکشنبه از گناوه و ناجی ۹ از خارگ به موقعیت حادثه اعزام شد. پس از رسیدن شناورهای اعزامی مشخص شد آبگرفتگی موتورلنج مهار شده و یک موتور لنج صیادی در حال انتقال شناور حادثه دیده به اسکله بندر ریگ است.وی افزود: تعداد ۶ خدمه شناور باری مسیر گناوه به دبی در آب‌های دیلم از خطر غرق شدن نجات یافتند.
 
سقوط مرگبار آفرود به دره
  سقوط یک خودروی آفرود کاپرا به دره ای در ویسرود شفت گیلان یک کشته برجا گذاشت. محمدحسین منجی آزاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شفت از سقوط خودروی آفرود کاپرا در دره‌ای در مسیر ییلاقی ویسرود به سلانسر در شفت خبر داد و اظهار کرد: خودروی کاپرا دارای چهار سرنشین بوده که در این حادثه یک نفر در دم جان باخت و سه سرنشین دیگر نیز با تلاش نیروهای امدادی و اورژانس پس از مداوای اولیه به بیمارستان امام رضا(ع) شفت انتقال یافتند.
 
تیراندازی به نانوایی در لومار
چند کارگر ساختمانی برای تسویه حساب شخصی با یک نانوا در لومار ایلام نانوایی را به رگبار بستند. عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان ایلام از وقوع تیراندازی در شهر لومار مرکز شهرستان سیروان خبر داد و گفت: شامگاه یکشنبه چند نفر از کارگران ساختمانی در شهر لومار به خاطر اختلافات شخصی با یک نانوا به آنجا رفته و با تیراندازی باعث خسارت به نانوایی، یک باب مغازه و تعدادی خودرو شدند. وی اظهارداشت: به محض وقوع این حادثه، مقام قضایی با صدور دستور لازم بر شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تأکید کرد و مأموران نیروی انتظامی تلاش خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند. براساس اطلاعات دریافتی علت این حادثه اختلافات شخصی بین عاملان و یکی از نانوایی‌های شهر لومار بوده و تلفات جانی نداشته است.
 
کیف گمشده به صاحبش رسید
  مأمور وظیفه‌شناس یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان کیف باارزش یک شهروند را که گمشده بود به او رساند.
حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: سروان مسعود صالح‌پور مأمور وظیفه‌شناس یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی متوجه کیف دستی روی زمین شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد کیف پول حاوی ۴ فقره چک به ارزش ۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال، ۲ فقره چک سفید امضا، ۴ میلیون ریال وجه نقد، یک جلد دسته چک، ۲ کارت ملی، یک کارت سوخت و ۸ کارت عابربانک و یک دفترچه حساب بود که با تلاش این مأمور وظیفه شناس صاحب کیف شناسایی و با اطلاع از پیدا شدن آن بسیار شادمان شد و با مراجعه به پلیس کیف خود را از دست مأمور وظیفه‌شناس دریافت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی