صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

حادثه مرگبار برای کارگران
پالایشگاه دوم پارس جنوبی
عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی یک کشته و دو مصدوم بر جا گذاشت.
به گزارش مجتمع گاز پارس جنوبی، ساعت ۲:۴۵ بامداد یکشنبه سه نفر از کارکنان پیمانکاری تعمیرات در حین انجام کار به دلیل سهل‌انگاری مستقیم شرکت پیمانکاری و مسئول تعمیرات اساسی این شرکت دچار حادثه شدند.در وقوع این حادثه، متأسفانه با وجود تلاش‌های سریع تیم ایمنی و پزشکی مستقر در پالایشگاه یک نفر فوت و دو نفر مصدوم شدند. کارگران حادثه دیده تحت مسئولیت شرکت (لیدوما) پیمانکار تعمیرات اساسی در واحد ۱۰۸ در پالایشگاه دوم گاز پارس جنوبی مشغول کار بودند.

مرگ کارگر شالیکوبی در پیربازار

حادثه آتش سوزی در یک کارگاه شالیکوبی در پیر بازار رشت، باعث مرگ یک کارگر و مصدومیت ۶ نفر دیگر شد.
 به گزارش سازمان آتش‌نشانی رشت، در این آتش سوزی که شامگاه شنبه در یک کارگاه شالیکوبی در روستای «کفته رود» پیربازار رشت اتفاق افتاد، ۷ نفر از کارگران به علت سوختگی شدید دچار حادثه شدند و یکی از آنها که جوانی حدوداً ۲۴ ساله بود حین انتقال به بیمارستان سوختگی ولایت رشت جان باخت.
  روند درمان ۴ مصدوم(۲۰،۲۳، ۵۲ و ۵۶ساله)با سوختگی ۳۵ تا ۴۰ درصد در حال انجام است. دو نفر از مصدومان وضعیت جسمی مناسبی ندارند و همچنان با سوختگی بالا در بیمارستان بستری هستند.

جاساز 251 کیلوگرم تریاک در پژو
مأموران پلیس استان فارس یک خودرو پژو 405 را با 251 کیلوگرم تریاک در شهرستان نی ریز توقیف کردند.
سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور «نی ریز- قطرویه» به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون شدند و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک گلوله به سمت لاستیک‌های خودرو کرده و آن را متوقف کردند. در بازرسی از این خودرو 251 کیلوگرم تریاک کشف و 2 قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
 
 یک کشته در تیراندازی مراسم عزاداری
 براساس رسم غلط تیراندازی در مراسم فاتحه خوانی در شهر بندر امام خمینی یک نفر کشته و یک نفر دیگر مصدوم شد.
 در پی وقوع این حادثه دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی دستور قضایی رسیدگی به این حادثه را صادر کرد.محمد رضا جعفری اصل در این دستور رسیدگی کامل به حادثه و دستگیری عوامل این تیراندازی را صادر کرد. براساس یک رسم غلط، برخی افراد در مراسم‌ عزا و شادی اقدام به تیراندازی می‌کنند که منجر به فوت و مجروح شدن افراد مختلف می‌شود.
 
برخورد پلیس با خانم مدل در قم
دفتر کار زن جوان که در زمینه مدلینگ عروس و تبلیغات در قم فعالیت می‌کرد از سوی پلیس اماکن قم پلمب شد.
پلیس اماکن قم با مدل معروف قمی و تبلیغات شبکه‌ای مدلینگ او برخورد قاطع و قانونی کرد. به دنبال رصد فضای مجازی توسط مرکز فضای مجازی پلیس نظارت بر اماکن قم مشخص شد شخصی با هویت مشخص اقدام به فعالیت در زمینه مدلینگ عروس می‌کند، همچنین در این رابطه با تلاش پلیس و با رصد میدانی، تعداد ۶ واحد آرایشگاه زنانه مرتبط که محل تصویر‌برداری و ساخت تیزر مدلینگ عروس بوده و به صورت شبکه‌ای فعالیت داشتند نیز شناسایی و پلمب شدند.

کشف سکه‌های عتیقه در سیستان

مرزبانان سیستان و بلوچستان یک گنج با قدمت - دست کم- 2 قرن را در مرزهای شمالی این استان کشف کردند.
سردار رضا شجاعی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مأموران پایانه مرزی «میلک» شهرستان هیرمند پس از انجام کار اطلاعاتی، موفق شدند فردی را که در حوزه قاچاق اشیای عتیقه فعالیت داشت شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان افزود: مرزبانان در بازرسی از وی  تعداد ۱۷۳ قطعه سکه عتیقه با قدمت ۲ قرن کشف و متخلف را دستگیر کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی