حوادث جهان

سیل در یونان قربانی گرفت
شمار قربانیان سیل گسترده ناشی از باران‌های سیل‌آسای اخیر در مرکز یونان به شش نفر رسیده است.
به گزارش شینهوا، مقامات محلی همچنین ناپدید شدن شش نفر دیگر را در این حادثه تأیید کرده‌اند.
این گزارش حاکی است دست‌کم ۶۴ نفر در روستاهای منطقه «تسالی» در خانه‌هایشان حبس شده‌اند و این منطقه تاکنون بیشترین آسیب را از سیل دیده است.
رسانه‌های داخلی می‌گویند صدها خانه در این روستاها زیر آب و گل فرو رفته و بخش‌هایی از شبکه جاده‌ای در منطقه ویران شده است.
 
افزایش کودک آزاری در ژاپن
تعداد پرونده‌های کودک‌آزاری که در مراکز مشاوره کودک در سراسر ژاپن رسیدگی می‌شود در سال گذشته از ۲۱۹ هزار مورد فراتر رفته که رکورد تازه‌ای محسوب می‌شود.
 به گزارش «ان اچ کی»، «آژانس کودکان و خانواده‌ها» آمار فوق را که ۲۱۹ هزار و ۱۷۰ مورد برآورد شده برای کودکان زیر ۱۸ سال گزارش کرده است.
 در عین حال، آزار روانی با حدود ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ مورد، ۶۰ درصد از کل این پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد. به گفته کارشناسان، این رقم نسبت به سال قبل بیش از ۴۷۰۰ مورد افزایش داشته است.
 همچنین آزار جسمی نزدیک به ۲۴ درصد با حدود ۵۱ هزار و ۷۰۰ مورد و پس از آن نیز غفلت و اهمال‌کاری با آمار ۱۶ درصد و حدود ۳۵ هزار و ۶۰۰ مورد، بخش دیگری از این پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند.
 این آژانس همچنین نتایج یک مطالعه در مورد مرگ و میر کودکان در اثر آزار و اذیت را گزارش کرده است.
 بنابر این گزارش در سال منتهی به ماه مارس ۲۰۲۲، بدون احتساب خودکشی‌های اجباری، مرگ و میر ۵۰ کودک بر اثر آزار در سراسر ژاپن گزارش شده است.
 
نیوزیلند لرزید
 زلزله‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر جزایر «کرمادک» متعلق به نیوزیلند را لرزاند. به گزارش رویترز، مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) اعلام کرد: این زمین‌لرزه نسبتاً شدید جمعه جنوب جزایر کرمادک نیوزیلند را لرزاند.
 این مرکز همچنین اعلام کرد که کانون زمین لرزه در عمق ۸۰ کیلومتری زمین بوده است.  
مقامات نیوزیلند در گزارشی تکمیلی تأکید کردند که این زلزله، هشدار سونامی در پی نداشته است.
 
سیل بی‌سابقه در هنگ کنگ
رسانه‌های چین از وقوع بارندگی شدید و سیل بی‌سابقه در طول ۱۴۰ سال گذشته در هنگ‌کنگ خبر دادند که خیابان‌ها را زیر آب برد و منجر به تعطیلی مدارس شد.
 به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، بارش‌های پرحجم و شدید منجر به سرازیر شدن سیل در خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو شده است.
مسئولان شبکه ریلی هنگ کنگ نیز اعلام کردند که دست‌کم یک خط قطار بسته شده و سایر خطوط با تأخیر فعالیت می‌کنند. مقامات همچنین نسبت به خطر رانش زمین در این منطقه پرجمعیت هشدار داده‌اند.
 اداره هواشناسی چین نیز بالاترین سطح هشدار نسبت به وقوع طوفان و سیل را صادر کرده و گفت که شب پنج‌شنبه، بارندگی ۲۰۰ میلی متری در هنگ کنگ ثبت شده است.  دولت محلی هنگ کنگ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: میزان بارندگی بین ساعت ۱۱ تا ۱۲ شب پنج‌شنبه، بیشترین حجم بارش ساعتی از زمان شروع ثبت رکوردها در سال ۱۸۸۴ میلادی بوده است.

طوفان هزاران برزیلی را بی خانمان کرد
مقامات برزیل از نابودی و تخریب بسیاری از خانه‌ها و محبوس ماندن رانندگان در خودروها در پی وقوع سیل ناشی از طوفان در جنوب این کشور خبر دادند.
 به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، خیابان‌ها در چندین شهر به دلیل آبگرفتگی و جاری شدن سیل و گل‌ولای، مسدود و غیرقابل تردد شده و بنابر اعلام مقامات محلی، تاکنون نزدیک به ۴۰ نفر در حوادث مرتبط با طوفان و سیل در نواحی جنوبی جان خود را از دست داده‌اند.
 این حادثه همچنین حدود ۲۳۰۰ نفر بی‌خانمان برجای گذاشته و ۳۰۰۰ نفر دیگر نیز مجبور شدند به طور موقت خانه‌های خود را تخلیه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی