صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

سفر مستقیم ریلی
بین مشهد-تهران تا کربلا
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور مقامات عالیرتبه‌ ایرانی از جمله معاون اول ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و همچنین نخست‌وزیر و وزیر حمل‌و‌نقل عراق، نقطه عطفی در روند ساخت این مسیر ریلی ایجاد شده‌ است.
سیدمیعاد صالحی ادامه داد: راه‌اندازی مسیر ریلی مستقیم مشهد، تهران، کربلا می‌تواند موجب تحول در سبک زندگی زیارتی زائرین ایرانی شود؛ در صورت اتصال خط ریلی شلمچه - بصره، از مبدأ مشهد، تهران و قم، مردم به‌طور مستقیم تا کربلای معلی، طی مسیر دارند، زائران عراقی نیز می‌توانند به‌طور کاملاً ریلی، از عراق به شهرهای تهران، قم و مشهد دسترسی پیدا کنند.

ایجاد مسیرهای جدید پروازی به مقصد نجف
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در ایام اربعین از فرودگاه‌های خرم‌آباد، شاهرود و سمنان به مقصد فرودگاه نجف پرواز می‌کند. یک پرواز ویژه اربعین از خرم‌آباد، شاهرود و سمنان توسط هما به مقصد نجف انجام می‌شود.
تشکیل ۱۹ تعاونی مشاغل خانگی
برای نخستین بار
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار ۱۹ تعاونی مشاغل خانگی تشکیل شده است، گفت: نخستین اقدام در وزارت تعاون، حذف نگاه فرودستانه و حمایت از فعالان بخش مشاغل خانگی بوده است. آزیتا همتیان در گفت‌وگو با ایرنا درباره تمجیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم، افزود: روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و تغییر در نگاه‌ها و رویکردها منجر به رسیدن به کارآمدی‌های اقتصاد مقاومتی شد. وی با بیان اینکه به‌منظور ریل‌گذاری در حوزه اشتغال یک نقشه راه ترسیم شد، تأکید کرد: اگر بیکاری مهم‌ترین چالش اقتصادی- اجتماعی کشور است، ایجاد اشتغال نیز از ضروریات رشد اقتصادی است که به افزایش تولید و رونق آن منجر می‌شود.

تولید روزانه تخم‌مرغ به 3200 تن رسید
به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن، روزانه ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل ۱۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است. حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود. به گفته او، با افزایش قیمت کنجاله سویا در سامانه بازارگاه قرار است که نرخ مصوب تخم‌مرغ در این هفته توسط وزارت جهاد کشاورزی اصلاح شود که انتظار می‌رود این امر هر چه سریع‌تر محقق شود. کاشانی ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل ۱۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است. رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: هم‌اکنون مرغداران با مشکل تأمین کنجاله سویا با نرخ مصوب و کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی