صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

جهانبخش برد فاینورد را نگاه کرد!
در هفته چهارم لیگ اردیویسه هلند، فاینورد به مصاف تیم رده هفدهمی اوترخت رفت و به پیروزی پر گل 5-1 دست پیدا کرد تا هشت امتیازی شود و پشت سر آیندهوون ۹ امتیازی، موقتاً به رده دوم جدول لیگ اردیویسه هلند صعود کند. علیرضا جهانبخش که در سه هفته گذشته لیگ اردیویسه هلند یک بار به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت، در یک مسابقه نیز از ابتدا به میدان رفت و در دیدار قبلی تیمش به طور کامل نیمکت‌نشین بود، امروز مقابل اوترخت هم شانس بازی به دست نیاورد تا بدون انجام دو بازی در دو هفته به اردوی تیم ملی برود.


ماجرای مبهم دومین خارجی استقلال
آبی‌ها سراغ گزینه سوم می‌روند؟
باشگاه استقلال که طبق خواسته جواد نکونام در تلاش بود تیم را با جذب بازیکن خارجی تقویت کند، در آخرین روز نقل و انتقالات فوتبال کشورمان موفق شد با گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی به توافق و عقد قرارداد برسد. با این حال، به دلیل شکایت باشگاه شاهین بوشهر بابت حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی، اکنون پنجره استقلال بسته است و این باشگاه نمی‌تواند قرارداد بازیکن خارجی خود را به ثبت برساند. البته پرداخت حق رشد این دو بازیکن، در حدود 300 میلیون تومان برای استقلال هزینه دارد و به همین خاطر با توجه به اینکه بلانکو به عنوان بازیکن آزاد جذب شده، آبی‌ها تا شروع مجدد بازی‌ها لیگ برتر دغدغه‌ای برای باز شدن پنجره ندارند. هرچند که استقلال معتقد است با توجه به توقف فعالیت باشگاه شاهین که مدتی نیز با نام شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر حضور داشت، نباید پولی را به باشگاه فعلی با نام شاهین بوشهر پرداخت کند و این مبلغ باید به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود. به هر ترتیب، مدیریت استقلال در تلاش است تا طبق نظر نکونام دو بازیکن خارجی را به تیم اضافه کند. سرمربی آبی‌ها پیش از این اعلام کرده بود که از سه خارجی معرفی شده، دو بازیکن را می‌خواهد و به جذب یک بازیکن خارجی اکتفا نمی‌کند. روبرتو تورس اسپانیایی و عمرو ورده مصری، دو گزینه‌ای هستند که استقلال برای جذب یکی از آنها نیز تلاش کرد اما هنوز مشخص نیست دومین بازیکن خارجی این تیم چه کسی خواهد بود. تورس که چندی پیش با استقلال به بن‌بست رسید، مذاکرات مثبتی را با باشگاه گل‌گهر پشت سرگذاشت و گفته می‌شود دو طرف تنها یک امضا تا عقد قرارداد نهایی فاصله دارند. ورده که پس از فسخ قرارداد با رجا بیضاوی مراکش و همچنین دوکاسا قبرس با استقلال به توافق رسید، قرار بود به کشورمان سفر کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. به گزارش فارس، به همین خاطر به نظر می‌رسد تورس بار دیگر مورد توجه استقلال قرار گرفته و به سبد خرید این باشگاه برگشته است. در این صورت باید دید که آیا این انتقال نیازمند توافق و هماهنگی با باشگاه گل‌گهر است یا اتفاق دیگری خواهد افتاد. علاوه بر این گفته می‌شود ممکن است باشگاه استقلال در صورتی که موفق به جذب عمرو یا تورس نشود، بنا به درخواست سرمربی سراغ گزینه‌ای جدید برود.


اعتراف خمز درباره کنار گذاشتن آقایی
وقتی سرمربی تصمیم‌گیرنده نیست!
بازی معوقه هفته سوم لیگ برتر میان تراکتور و استقلال خوزستان در حالی با نتیجه 1-0 به سود سرخپوشان تبریزی به پایان رسید که پاکو خمز سرمربی تراکتور در کنفرانس خبری این بازی در مورد اینکه چرا تراکتور بازیکن می‌گیرد و کنار می‌گذارد مثل سعید آقایی و علی شجاعی و اینکه آیا آقایی با نظر شما کنار گذاشته شد، عنوان کرد:«این فقط تصمیم باشگاه بود، بنابراین من نمی‌توانم به آن جواب بدهم و تصمیماتی که من نمی‌گیرم را نمی‌توانم جواب بدهم. وقتی مسئولیت کاری با من است، می‌توانم جواب بدهم!» نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که این سرمربی اسپانیایی، پس از شکست تیمش برابر سپاهان در هفته اول لیگ برتر هم به این اشاره کرده بود که تراکتور را او نبسته است و حالا باز هم به اینکه دخالتی در رفتن و آمدن بازیکنان نداشته، اشاره کرده است. البته تراکتور در این فصل، بازیکنان سرشناسی را به خدمت گرفته ولی اینکه سرمربی در جذب بازیکنان یا رفتن آنها تصمیم‌گیرنده نباشد، از آن دست اتفاق‌هایی است که در نوع خود بسیار عجیب به نظر می‌رسد!

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی