صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

صاعقه جان 10 هندی را گرفت
در پی کشته شدن ۱۰ نفر بر اثر صاعقه در اوریشا، اداره هواشناسی هند به مردم توصیه کرد هنگام رعد و برق در مکان‌های امن پناه بگیرند.
 یک مقام رسمی ایالتی در اوریشا گفت: حداقل ۱۰ نفر در اصابت صاعقه در شش منطقه اوریشا کشته شدند، این منطقه روز شنبه شاهد بارش شدید باران بود.
دفتر کمیساریای ویژه امداد ایالتی گفت: صاعقه جان چهار نفر در منطقه خوردا، دو نفر در بولنگیر و چهار نفر دیگر را در انگول، بود، جاگاتسینگپور و دنکانال گرفت.سه نفر نیز در خوردا بر اثر برخورد صاعقه مجروح شدند.شهرهای دوقلوی بوبانشوار و کاتک به ترتیب ۱۲۶ میلیمتر و ۹۵.۸ میلیمتر بارندگی را در طول ۹۰ دقیقه بعد از ظهر ثبت کردند.

هایکوی به تایوان رسید
همزمان با نزدیک شدن طوفان موسوم به «هایکوی» مقامات تایوانی از تعلیق پروازها، خدمات حمل‌ونقل ریلی و خدمات کشتیرانی تا زمان کاهش خطرات احتمالی ناشی از طوفان خبر دادند.
به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات این کشور همچنین برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز را به حالت تعلیق درآوردند.
مقامات به شاغلان نیز توصیه کردند که به‌دلیل خطرات احتمالی ناشی از این طوفان در خانه بمانند.
در همین حال، طوفان موسوم به «سائولا» نیز چین و هنگ کنگ را درنوردیده و خدمات حمل‌ونقل و فعالیت مدارس را تحت تأثیر قرار داده است.
 
جولان یک قلاده شیر در خیابان‌های پاکستان
 فرار یک قلاده شیر در شهر پرازدحام کراچی بر مشکلات ترافیکی این شهر افزود؛ به طوری که به مدت چند ساعت برخی از عابران را دچار اضطراب کرد و عده‌ای را نیز برای دیدن سلطان جنگل به محل حضورش کشاند.
خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر به نقل از بیانیه پلیس کراچی اعلام کرد: این شیر که در حال انتقال از یک جاده پرازدحام در شهر بود از دست صاحبش گریخت و دو ساعت در خیابان‌های شهر پرسه زد.
این شیر بعد از گشت‌وگذار در کوچه‌ها و خیابان‌ها وارد یک ساختمان شد.اداره حیات وحش پاکستان اعلام کرد: شیر مذکور بعد از به دام افتادن به این اداره منتقل شده است زیرا نگهداری شیر در مناطق مسکونی قانونی نیست.
یکی از افسران ارشد پلیس هم به خبرنگاران گفت: صاحب این حیوان فعلاً در بازداشت است و شکایتی علیه او در این باره تنظیم شده است.
 
مجروح شدن ده‌ها هندی در جشن سنگ پرانی
هر ساله جشنواره عجیب سنگ پرانی در کشور هندوستان برگزار می‌شود و به یک رویداد سنتی تبدیل شده است اما هر ساله نیز ده‌ها نفر مجروح و روانه بیمارستان می‌شوند. امسال نیز این مراسم در ایالت اوتارکند در شمال هند برگزار شد. در جریان این جشنواره ۱۵۰ نفر زخمی و مجروحان به بیمارستان‌های نزدیک منتقل شدند.
 
هر 3 روز یک زن در فرانسه کشته می‌شود
 یافته‌های یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که آمار مربوط به زن‌کشی در فرانسه بالاست و در سال گذشته ۱۱۸ زن قربانی خشونت شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گزارشی که روز شنبه توسط وزارت کشور فرانسه منتشر شد، نشان می‌دهد تعداد زنانی که در سال ۲۰۲۲ به دست همسر کنونی یا پیشین خود به قتل رسیدند در مقایسه با سال قبل ثابت مانده است. هر چند که پیش از آغاز سپتامبر، ۷۷ فقره زن‌کشی ثبت شده است.
 در فرانسه به طور میانگین‌ هر سه روز، یک زن توسط همسر فعلی یا پیشین خود کشته می‌شود. از لحاظ آماری، بیشتر قربانیان تبعه فرانسه، ۳۰ تا ۴۹ ساله و معمولاً بیکار هستند.
از ۱۱۸ قتل گزارش شده در سال گذشته ۳۷ زن پیش از مرگ هدف آزار و اذیت همسرانشان قرار گرفته بودند.

ریزش یک خانه در هند
مقامات محلی هند اعلام کردند ، بامداد یکشنبه در پی ریزش یک ساختمان دو طبقه در ایالت «مهاراشترا»ی این کشور، دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش  شینهوا، این ساختمان که در منطقه‌ای در حدود ۳۷ کیلومتری شمال شرق «بمبئی»، مرکز ایالت مهاراشترا قرار داشته، ریزش کرده است.
یک مقام ایالتی در این باره گفت:  یک ساختمان در این منطقه فروریخت و هفت نفر زیر آوار ناشی از آن گرفتار شدند.  امدادگران وارد عمل شدند و جسد یک زن و یک نوزاد را از میان آوار بیرون آوردند. پنج نفر دیگر که زخمی شده بودند نیز از زیر آوار نجات یافته و بلافاصله در بیمارستان بستری شدند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی