از گوشه و کنار ایران

بازداشت پزشک خاطی در پاکدشت
پزشک بیمارستان شهدای پاکدشت به دلیل قصور پزشکی بازداشت شد.به گزارش فارس، هفته گذشته یک خانم بیمار در بیمارستان شهدای شهرستان پاکدشت پس از تزریق دوز زیاد دارویی دچار تشنج شده و به کما رفت. با شکایت خانواده این زن از پزشک معالجش تحقیقات آغاز و پرونده‌ای در دادسرا علیه وی تشکیل شد. محمد حسن‌پور دادستان پاکدشت درباره این پرونده اظهار کرد:
با توجه به گزارش واصله از پزشکی قانونی مبنی بر احراز قصور پزشک در پرونده این بیمار و همچنین وجود دیگر تخلفات در پرونده پزشکی بیمار دستور جلب این پزشک صادر شد و وی بازداشت و با صدور قرار تأمین روانه زندان شد. دادستان پاکدشت درباره فعالیت‌های این پزشک گفت: در گذشته برای فعالیت‌های این فرد تذکرات لازم داده شده که ترتیب اثری نداده است. وی درباره گلایه‌های بی‌شمار مردم از بیمارستان شهدای پاکدشت مطرح کرد: با توجه به درخواست‌ها و گزارشات مردمی در گذشته پرونده‌ای تشکیل شده که گزارشاتی از مراجع امنیتی در اختیار دادسرا قرار گرفته است.
 
مرگ کارگر در کارواش
متصدی یک کارواش در شهرک باهنر مشهد حین روشن کردن دستگاه، دچار  برق گرفتگی شد و جان باخت.سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک در محدوده خیابان حر، بلافاصله مأموران کلانتری شهید باهنر به محل رفته و مشخص شد، مرد ۲۷ساله که متصدی یک کارواش اجاره‌ای در یک گاراژ بود، هنگام روشن کردن دستگاه کارواش به دلیل نامعلومی دچار برق گرفتگی شده و در مسیر انتقال به بیمارستان به دلیل شدت صدمه‌وارده جانش را از دست داده است. تحقیقات تکمیلی برای بررسی علت دقیق حادثه ادامه دارد.
 
سارق 300 گرم طلا دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری سارق میلیاردی طلافروشی در چابهار خبر داد.سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از طلافروشان شهر چابهار مبنی بر اینکه مقداری از طلاهای مغازه‌اش حین فروش توسط فردی مورد سرقت قرار گرفته، بلافاصله موضوع در دستورکار مأموران قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات از مالباخته مشخص شد فردی به مغازه طلافروشی مراجعه کرده و با ترفند اینکه قصد خرید سرویس طلا دارد، با درخواست سرویس‌های مختلف پس از اینکه تمرکز صاحب مغازه را به هم زده، اقدام به سرقت (کش رفتن) 300 گرم طلا کرده است. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سارق شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

مصدوم شدن 20 زائر در تصادف دو اتوبوس
تصادف ۲ دستگاه اتوبوس زائران ایرانی و پاکستانی در جاده دشت ارژن-شیراز 25 مصدوم برجای گذاشت.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی فارس بیان کرد: ساعت ۳ بامداد یکشنبه ۱۲ شهریور یک دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی با یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در جاده دشت ارژن-شیراز تصادف کردند. مصدومان حادثه به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافته و همگی اکنون مرخص شده‌اند.  رئیس پلیس راه شمالی فارس، علت این حادثه را بی‌توجهی به جلو از سوی رانندگان اتوبوس اعلام کرد. محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس نیز گفت: در پی این حادثه ۷ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۲۵ نفر مصدوم و به بیمارستان رجایی شیراز منتقل شدند.
 
هلاکت شرور مسلح در مرز
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از انهدام باند بزرگ قاچاق موادمخدر و کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در یک عملیات ضربتی مرزبانان و هلاکت یک شرور مسلح در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
سردار رضا شجاعی گفت: مرزبانان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی از فعالیت چند باند قاچاق موادمخدر در مناطق مرزی استان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند و کشف محموله موادمخدر در دستورکار مرزبانان قرار گرفت.  در ادامه مشخص شد قاچاقچیان قصد دارند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو وارد کشور کنند که با توجه به حجم آتش سنگین مأموران تاب مقاومت نداشته و مرزبانان موفق شدند ضمن هلاکت یک قاچاقچی و شرور مسلح، ۲ سلاح جنگی، یک قبضه سلاح جنگی کلاش، یک سلاح کلت کمری، ۱۰ خشاب و ۱۶۲ تیر جنگی مهمات مربوطه، یک عدد دوربین چشمی دید در روز، مقدار ۶۰۰کیلوگرم انواع موادمخدر شامل تریاک و حشیش را کشف و ضبط کنند.
 
کشف جسد کوهنورد پس از 10 ساعت جست‌وجو
امدادگران هلال‌احمر پس از 10 ساعت جست‌وجو جسد کوهنورد پیرانشهری را پیدا کردند.
به گزارش روابط عمومی هلال‌احمر آذربایجان غربی، حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: ساعت ۷ صبح روز شنبه ۱۱ شهریور، گزارشی مبنی بر گم شدن یک کوهنورد در ارتفاعات دره حاج‌ابراهیم به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر اعلام شد. نجاتگران هلال‌احمر شهرستان پیرانشهر بلافاصله با تجهیزات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند و پس از ۱۰ ساعت کوهنوردی برای یافتن این فرد، ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه عصر، پیکر بی‌جان وی که بر اثر سقوط از ارتفاع در کنار رودخانه کهنه لاهیجان فوت کرده بود، پیدا شد. محبوبی گفت: نجاتگران پیکر فرد فوت شده را به پایین‌دست انتقال و به مراجع قانونی دارای صلاحیت تحویل دادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی