صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

هفتمین روز صعودی برای شاخص کل بورس به ثبت رسید

روند صعودی شاخص کل بورس در معاملات روز شنبه 11 شهریورماه 1402نیز ادامه یافت تا این شاخص در شهریورماه به رکورد هفت روز صعودی متوالی دست یابد.
در معاملات اولین روز هفته، بیشتر نمادهای فعال در بورس به رنگ سبز درآمدند تا شاخص کل این بازار افزایش یک هزارواحدی را تجربه کند و به 2 میلیون و 105 هزار و 702 واحد برسد.
همچنین شاخص کل هم وزن بورس نیز در معاملات دیروز حدود یک هزار و 170 واحد افزایش داشت و به 711 هزار و 679 واحد رسید.
اما شاخص کل فرابورس دستخوش کاهش 42 واحدی شد و به ارتفاع 26 هزار و 353 واحدی نزول کرد.
ارزش معاملات صورت گرفته 6 هزار و 890 میلیارد تومان در داد و ستد 10 میلیارد برگ سهم گزارش شد که همچنان عددی بالاتر از میانگین 22 روز گذشته را نشان می‌دهد.
اخبار منتشر شده در مورد تغییر فرمول محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و تداوم نسبی روند افزایش قیمت کمودیتی‌ها در بازارهای جهانی، دوعامل تأثیر‌گذار بر معاملات اول هفته بازار سهام بود.
برخی کارشناسان براین باورند که ورود خودروهای خارجی می‌تواند سهم دو خودرو ساز داخلی را از بازار ایران کاهش دهد. البته با توجه به ورود خودرو‌های ایرانی به بازار روسیه، عراق، سوریه، ونزوئلا و برخی کشورهای آفریقایی به نظر می‌رسد این موضوع در آینده چندان تأثیری بر روند فروش و درآمد خودروسازان نداشته باشد.
دیروز، در میان نمادهای بورسی 186 نماد با افزایش و 235 نماد با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.
این آمار در میان نمادهای فرابورسی 145 و 172 گزارش شد.
این در حالی بود که بیشتر نمادهای معامله شده در میان مثبت 3 تا منفی 3 درصد نوسان قیمتی داشتند. تعداد صف‌های خرید در بورس 14 و در فرابورس 43 عدد بود. همینطور تعداد صف‌های فروش باقی مانده تا پایان معاملات دیروز در بورس 3 و در فرابورس 50 نماد گزارش شد. از دیگر آمارهای دیروز خروج 566 میلیاردی پول حقیقی از معاملات خرد و 334 میلیاردی از معاملات صندوق‌های با درآمد ثابت بود که این خروج بعد از چند روزی که همراه با ورود پول حقیقی بود اتفاق افتاد.
آمار بالا در شرایطی به دست آمد که میزان تقاضاهای ثبت شده روی تابلو تقریباً برابر با میزان عرضه‌ها بود و سرانه خرید حقیقی و حقوقی از سرانه فروش عدد بالاتری را نشان می‌داد.
روز شنبه، نمادهای «شستا»، «فولاد» و «حکشتی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در مقابل «تاپیکو» «شپنا» و «وتجارت» بیشترین تأثیر مثبت را به همراه داشتند. در فرابورس «وسپهر» و «خاور» بیشترین تأثیر منفی و «انتخاب» و «هرمز» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی