صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

سخنگوی دولت
در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی:
جوانان ایرانی بن‌بست نمی‌شناسند
سخنگوی هیأت دولت در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی گفت: جوانان ایرانی در حوزه‌هایی که نیاز کشور است، بن‌بست نمی‌شناسند و همواره در حال نوآوری هستند. به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه و دیدن پیشرفت‌های عزیزانمان در وزارت دفاع، باعث افتخار و غرور ملی است، افزود: جوانان، مردان و زنان ایرانی در حوزه‌هایی که نیاز کشور است، بن‌بست نمی‌شناسند و همواره در حال نوآوری هستند. بهادری‌جهرمی بیان کرد: علیرغم همه تحریم‌ها، خرابکاری‌ها و مشکلاتی که دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشور انجام می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اعم از پهپادی، موشکی و... در مسیر پیشرفت قرار دارد و این امر نشان دهنده‌ این است، اگر جوان ایرانی اراده کند قطعاً به نتیجه می‌رسد.
 

جنگنده آموزشی و رزمی یاک ۱۳۰
وارد کشور شد
انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی حکایت از ورود هواپیمای جت آموزشی و رزمی Yak-130 به خدمت نیروی هوایی ارتش دارد و شواهد نشان‌دهنده ورود این هواپیماهای روسی به ایران است.
به گزارش ایرنا، تاکنون هیچ مقام رسمی این موضوع را تأیید نکرده است اما با توجه به اینکه موضوع ورود این هواپیماهای آموزشی و رزمی پیش از این نیز در دستور کار قرار داشته، به نظر می‌رسد که ورود این جنگنده‌ها به کشور قطعی و صورت گرفته است.
این هواپیماهای آموزشی برای آموزش خلبانان جدیدی که با جنگنده‌های نسل جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرواز کنند، استفاده خواهد شد. یاک ۱۳۰ قابلیت شبیه‌سازی مشخصات آموزشی جنگنده‌های نسل ۴+ و نسل پنجم را دارد و علاوه بر آن با قابلیت حمل ۳ تن انواع مهمات توان اجرای مأموریت‌های رزمی را هم دارد.
 

وزیر خارجه ترکیه در تهران
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که «هاکان فیدان» امروز یکشنبه به ایران سفر خواهد کرد تا با مقامات ایرانی درباره مسائل منطقه‌ای رایزنی کند. بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، فیدان به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عازم تهران شده و قرار است در این سفر دیدارهایی در سطح عالی در تهران داشته باشد. این سفر فرصتی برای بررسی احتمال افزایش همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها و تبادل نظر درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی جاری فراهم می‌کند. این اقدام دو روز پس از سفر فیدان به مسکو و دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روسی و یک هفته پس از سفر وزیر خارجه ترکیه به عراق صورت می‌گیرد. این نخستین سفر فیدان به ایران از زمان تصدی پست وزارت خارجه ترکیه به شمار می‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی