صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

مرگ میهمانان عروسی درترکیه
بر اثر برخورد کامیون با یک دستگاه اتوبوس در منطقه «هوناز» استان دنیزلی ترکیه ۶ نفر کشته و ۴۳ نفر زخمی شدند.
رسانه‌های ترکیه شنبه گزارش دادند، راننده یک کامیون حامل شن در بزرگراه افیون - دنیزلی، کنترل خود را از دست داد و قبل از انحراف از مسیر با موانع جاده فرعی برخورد کرد.
روزنامه «حریت» ترکیه ضمن اعلام این خبر افزود، اتوبوس منحرف شده از مسیر، در نهایت به یک اتوبوس مسافربری که سرنشینان آن در حال رفتن به مراسم عروسی بودند، برخورد کرد.
به گزارش این روزنامه، در این حادثه هولناک 6 نفر کشته و دست‌کم ۴۳ نفر زخمی شدند.
 
دستگیری مشاور قلابی در یوتیوب
یک زن اهل ایالت «یوتا» در امریکا که توانسته بود در شبکه اجتماعی - ویدیویی یوتیوب برای خود صدها هزار دنبال‌کننده دست و پا کند و به آنها درباره تربیت کردن فرزندان‌شان تعلیم دهد، به اتهام بدرفتاری و غفلت از فرزندانش بازداشت شد.
به گزارش بی‌بی‌سی، «روبی فرنک» و شریک کاری‌ِ وی، «جودی نن هیلدبرنت» در شهر «ایونزِ» ایالت یوتا بازداشت شدند.
مأموران هنگام بازداشت او، دختر ۱۰ ساله‌اش را که آشکارا از سوءتغذیه رنج می‌برد، از خانه به بیمارستان منتقل کردند.
پلیس می‌گوید: ماجرا از آنجا آغاز شد که پسر ۱۲ ساله فرنک از پنجره خانه‌شان فرار می‌کند و برای کمک گرفتن، نزد همسایه‌ها می‌رود و از آنها آب و غذا‌ طلب می‌کند.
همسایه‌ای که به پلیس تلفن کرده، می‌گوید: از ظاهر نحیف این پسربچه مشهود بود که دچار سوءتغذیه است و روی بدن او آثار جراحت پانسمان نشده دیده می‌شد.
این همسایه همچنین گفته، روی دست‌ها و پاهای این پسربچه نوارچسب‌های پهن که برای محصور کردن استفاده می‌شود، وجود داشت.
مأموران سپس با کسب مجوز قضایی به خانه فرنک بازگشته و علاوه بر بازداشت او، چهار کودک دیگر را هم از این خانه به مرکز نگهداری موقت منتقل کرده‌اند.
این ویدیوبلاگر قبلاً هم به علت اعمال روش‌های «سختگیرانه و بی‌رحمی» با فرزندانش با اعتراض و شکایت رسمی روبه‌رو شده بود.
به گزارش رسانه‌های امریکا، پس از بازداشت فرنک، دختر بزرگ او به نام «شری فرنک» در اینستاگرام نوشت، او و سایر اعضای خانواده بسیار خرسندند که بالاخره عدالت در حال اجرا است.
 
طوفان گرد و خاک و قطعی سراسری برق
در «آریزونا»ی امریکا
طوفان گرد و غبار همراه رعد و برق شدید، شهر«فینیکس» در ایالت «آریزونا»ی امریکا را تحت تأثیر قرار داد و باعث قطعی برق بیش از ۳۰ هزار خانه و کسب‌وکار شد.
به گزارش «دیلی میل»، این منطقه با خطر وقوع سیل ناگهانی و طوفان گرد و خاک مواجه شده و هشدار طوفان گرد و غبار برای بخش شمال غربی شهرستان «مریکوپا» در آریزونا صادر شده است.
ویدیوهای منتشرشده از طوفان نشان می‌دهند که وزش شدید باد و گرد و غبار مناطق وسیعی را در تاریکی فرو برده است.
 
 صدور هشدار قرمز در چین
مقام‌های فیلیپین اعلام کردند: بر اثر وقوع طوفان موسوم به «سائولا» در این کشور دست‌کم یک نفر کشته شده و ۳۸۷ هزار نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.
به گزارش آناتولی، شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایای فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد، منابع برق و آب نیز در برخی مناطق این کشور به دلیل وقوع طوفان سائولا که با نام محلی «گورینگ» شناخته شده است، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.
این کشور همچنین تحت تأثیر دو طوفان دیگر موسوم به «هانا» و طوفان استوایی «کروگی» قرار گرفته است.
در همین حال، چین نیز هشدار قرمز (جدی‌ترین سطح سیستم هشدار چهار سطحی در این کشور) صادر کرده است، چرا که انتظار می‌رود سائولا منجر به بارندگی شدید در مناطق ساحلی این کشور شود.
روزنامه «گلوبال تایمز» روز جمعه گزارش داد، در بسیاری از مناطق چین نیز اولین روز آغاز مدرسه به تعویق افتاده و فعالیت‌های تولیدی و حمل و نقل عمومی به حالت تعلیق درآمده است.
این نهمین طوفانی است که امسال چین را درنوردیده است.
 
مار غول پیکر روی پشت‌بام
خانواده‌ای در ایالت کوئینزلند استرالیا هنگام صرف ناهار متوجه صدایی عجیب در قسمت پشت‌بام می‌شوند و پس از خروج از خانه، یک مار پیتون پنج متری را که در حال عبور از روی سقف و حرکت میان درختان است، می‌بینند.
این فیلم نشان می‌دهد، مار پیتون عظیم به طرز چشمگیری از پشت بام خانه مانند یک ریل فلس‌دار روی درخت می‌لغزد.
این منظره باورنکردنی، موجب هیاهوی‌ بسیار خانواده‌ای که در آن زمان برای صرف ناهار نشسته بودند، شد.
این کلیپ با لغزش مار پیتون از درختی به درخت دیگر به پایان می‌رسد، در حالی که تماشاگران از اینکه چگونه موفق به جلوگیری از سقوط شده شگفت‌زده می‌شوند.
 
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی