مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین اجتماعی از راهاندازی آزمایشی «سامانه متمرکز دریافت لیست حق بیمه» خبر داد و گفت: براین اساس وجوه لیست حق بیمه بهصورت برخط (آنلاین) از کارفرمایان دریافت و بهمحض واریز حق بیمه، استحقاق درمان بیمهشدگان کارگاه مربوطه برقرار میشود؛ بدینترتیب مشکلات بیمهشدگان برای استفاده از خدمات درمانی رفع خواهد شد.
مهدی کلانتری افزود: بیش از ۱۰۰هزار کاربر داخل سازمان و چندین میلیون کاربر بیرون سازمانی داریم که آحاد مردم و بیمهشدگان، پزشکان و مراکز درمانی و داروخانهای طرف قرارداد تأمیناجتماعی، عملاً از مخاطبان شرکت هستند.
وی در خصوص تعداد کاربران و بیمهشدگانی که از خدمات غیرحضوری شرکت بهرهمند هستند، اظهار کرد: طرح ارائه خدمات غیرحضوری تأمیناجتماعی از سال ۱۳۹۷ در شرکت راهاندازی شده است و بهدنبال آن سال ۱۳۹۹ طرح ۳۰۷۰ توسط شرکت اجرا شد که بر اساس آن مقرر شد با غیرحضوری کردن ۳۰ خدمت، ۷۰ میلیون بار مراجعات به شعب تأمیناجتماعی کاهش یابند هماکنون این طرح به ۴۲۸۰ تبدیل شده است یعنی ۴۲ خدمت غیر حضوری داریم که ۸۰میلیون مراجعه به شعب را کاهش میدهد.