صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حمله مرگبار باکو به‌مواضع ارمنستان

وزارت دفاع ارمنستان خبر داد، در حمله بامداد جمعه (دیروز) نظامیان جمهوری آذربایجان به مواضع این کشور در منطقه «ستک»، دو سرباز کشته شدند و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.
بـه گـزارش فــارس بـه نقـل از فرانس‌پرس، در شرایطی که اتهام‌زنی‌های متقابل مقام‌های ایروان و باکو درباره نقض آتش‌بس و تنش‌های مرزی بین دو طرف ادامه دارد، وزارت دفاع ارمنستان با انتشار یک بیانیه از این حمله  خبر داد. شهر ستک در نزدیکی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است  و مقام‌های باکو هنوز واکنشی به روایت ایروان درباره این حمله نشان نداده‌اند. این در حالی است که گفته شده ابتدا مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان در منطقه کلبجر مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفته که در نتیجه آن دو نیروی نظامی آذربایجان زخمی شدند و باکو اقدام به آتش متقابل کرده است.
بنا بر این گزارش، این حادثه نشان‌دهنده شکست دیگری در روند ضعیف صلح بین دو جمهوری شوروی سابق است که برای دهه‌ها درگیر مناقشات تلخ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی بوده‌اند. ایروان و باکو برای کنترل (قره‌باغ کوهستانی) دو بار جنگ کرده‌اند؛ منطقه‌ای که در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود، اما اکثر جمعیت آن قومیت ارمنستانی دارند. با وجود تلاش‌های میانجیگرانه اتحادیه اروپا، ایالات متحده و روسیه، دو طرف تاکنون نتوانسته‌اند به یک راه‌حل صلح پایدار دست یابند.
طی ماه‌های اخیر و به رغم شدت گرفتن تحرکات دیپلماتیک برای حل نهایی اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان و دیدارهای مکرر سران و دیگر مقام‌های ارشد دو کشور، تنش‌ها بین این دو همسایه و اتهام‌زنی آنها به طرف مقابل درباره نقض آتش بس ادامه داشته است.
جستجو
آرشیو تاریخی