صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

رد امان‌نامه سوئدی
از سوی حمید نوری
خبر اول اینکه، دادگاه تجدیدنظر حمید نوری دادیار سابق قوه‌ قضائیه از دیروز از سر گرفته شد. خانواده حمید نوری و وکلای او امیدوارند با ادله و استناداتی که دارند، دادگاه کیفرخواست را رد و وی را آزاد کنند.
«مجید نوری» فرزند حمید نوری در آستانه برگزاری دادگاه تجدیدنظر پدرش در سوئد در گفت‌و‌گو با ایسنا از دفاع سرسختانه پدرش از انقلاب در روند برگزاری دادگاه روایت کرد و گفت: آنان حتی به سراغ پدرم در زندان رفتند و وعده‌های پناهندگی و دیگر وعده‌های بسیار خوب دادند، اما وی آرزوی یک خط علیه انقلاب و حکومت را به دل آنها گذاشت و کوتاه هم نمی‌آید. پدرم پای تمام انقلاب ایستاده و دفاع می‌کند، چون معتقد است اینجا الان جبهه دشمن است.
فرزند حمید نوری در پاسخ به این سؤال‌که چرا زندان سوئد این‌قدر در این پرونده بیشتر از دادگاه حاشیه‌ساز است گفت: در داخل زندان سوئد اعمال نفوذ و فشار نسبت به پدرم وجود دارد. نه تنها پدرم بلکه حتی ما که به سوئد می‌رویم تا در دادگاه شرکت کنیم یا برای ملاقات با پدرم، مورد آزار و اذیت و رصد قرار داریم. گروه‌های زیادی از ایرانیان تجزیه‌طلب کرد، گروه‌های چپ و اعضای سازمان مجاهدین خلق در سوئد هستند و اینها بعضاً از افراد بسیار تندرو هستند، طبیعی است که در بخش‌های مختلف اداری و دولتی سوئد از جمله بخش‌های قضایی و زندان حضور دارند و اعمال نفوذ می‌کنند.
 

دستگیری تیم 4 نفره ضدانقلاب در زاهدان
خبر دیگر اینکه، اعضای گروهک ضدانقلاب و حامیان جریان سلطنت‌طلب در سیستان و بلوچستان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.
به دنبال شکل‌گیری راهنمایی‌های غیرقانونی و سردادن شعارهای هنجارشکنانه در چند ماه اخیر در شهر زاهدان، گروه‌های معاند ضدانقلاب تلاش داشتند تا از این شرایط برای تحقق و ترویج اهداف خود بهره‌ای هدفمند ببرند. افراد ضدانقلاب خارج‌نشین یکی از آن گروهک‌هایی بودند که با مدیریت از خارج مرزها، تلاش داشتند با برافراشتن پرچم «شیر و خورشید» در میان مردم، جمعیت را همسو با خانواده پهلوی نشان دهند.
به گزارش تسنیم، اعترافات دستگیرشدگان عامل این اقدام در زاهدان، نشان می‌دهد آنها یک تیم چهار نفره بوده‌اند که از طریق پیام‌رسان‌های خارجی با آنها ارتباط گرفته و توسط یک فرد واسط تعدادی پرچم و پوستر به آنها رسانده و از آنها درخواست شده از برافراشته شدن پرچم شیر و خورشید در میان جمعیت تجمع‌کننده بعد از نماز جمعه اهل سنت زاهدان فیلم بگیرند و برای عامل خارجی ارسال کنند. این گروه ابتدا با برافراشتن پرچم شیر و خورشید، برنامه‌ریزی داشتند تا بتوانند در ادامه عکس‌ها و پرچم خاندان پهلوی را در سطح شهر نصب کنند که با هوشیاری و اقدام بموقع سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شدند و مورد ضربه قرار گرفتند.
 

گزارش رویترز از رکوردشکنی صادرات نفت ایران
دست آخر اینکه، رویترز طی گزارشی نوشت تولید و صادرات نفت ایران در ماه آگوست به رقم پیش از اعمال تحریم‌ها رسیده و ایران در دور زدن تحریم‌ها بسیار موفق بوده است.
به گزارش فارس، رویترز به نقل از شرکت‌های مشاوره‌‌ای و شرکت‌های رهیابی محموله‌های نفتی نوشت: با وجود تحریم‌های امریکا، تولید و صادرات نفت ایران در ماه آگوست (مرداد ماه) افزایش یافته است.
شرکت مشاوره‌ای SVB اینترنشنال برآورد کرده است، تولید نفت ایران در ماه آگوست به 3.15 میلیون بشکه در روز یعنی بالاترین رقم از سال 2018، افزایش یافته و صادرات نفت خام و میعانات گازی به نزدیک 2 میلیون بشکه در روز رسیده است.
به نوشته رویترز، سه شرکت دیگر رهیابی محموله‌های نفتی نیز برآورد مشابهی داشته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی