صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

نمایش ۳۰ اثر استردادی از فرانسه و نقش‌ برجسته ساسانی

   به مناسبت هفته دولت ۳۰ اثر و نقشه برجسته ساسانی که در دولت سیزدهم از کشورهای فرانسه و بریتانیا استرداد شده‌اند در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شدند.
جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران، در افتتاحیه نمایشگاه درباره ۳۰ اثر استردادی از کشور فرانسه گفت: این مجموعه در اختیار‌هانری گوبلو نماینده دولت موقت فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم بود که دو سال قبل طی اطلاع و مراجعه یکی از نوادگان او به رایزن ایران در فرانسه آثار به ایران منتقل شدند.
 ملیحه مهدی‌آبادی، سرپرست گروه علمی‌پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری درباره آخرین نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های انجام‌شده روی این نقش‌برجسته گفت: اصالت سنگِ یک‌تکه نقش‌برجسته تأیید شده، اما آزمایش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی روی این اثر همچنان ادامه دارد.
    داوود میرشکار، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به مراحل بررسی گزارش ارزیابی زیست محیطی طرح توسعه میدان نفتی سهراب در اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: پس از انجام بررسی‌های مربوطه، گزارش زیست محیطی این میدان نفتی برای تصمیم گیری به سازمان محیط زیست کشور ارسال می‌شود.
 علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی‌با تأکید بر اینکه دریاچه ارومیه و احیا و نجات آن موضوعی فرادستگاهی و فراجریانی است، گفت: برای نجات این میراث ملی باید فراتر از بخشنامه و دستورالعمل اقدام کنیم که این به عزمی‌جدی و دوری از شعارزدگی نیاز دارد.
غسان شمالی، ارزیاب یونسکو که برای ارزیابی پرونده منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در ایران حضور دارد، گفت: قبل از سفرم به همدان، پرونده را مطالعه کردم و معتقدم این منظر ظرفیت زیادی برای ثبت جهانی دارد و بر اساس مشاهده‌ای که داشتم، ثبت جهانی آن شدنی است.
 نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بحمدالله با پیگیری‌های انجام شده از سوی کارشناسان واحد حقوقی گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، تاکنون ۵۵ فقره سند تک برگ برای املاک اخذ شده و طی چند ماه اخیر نیز ۹ فقره سند مالکیت هتل‌های تحت پوشش این شرکت از جمله هتل‌های جهانگردی دهلران، یاسوج، میرجاوه، دره‌شهر، ماهان، حاجی آباد، خلخال، بندرانزلی و چابهار اخذ شد.
 علی مزینانی، مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: از تعداد ۱۹۵ بیمارستان تهران، ۱۸۸ بیمارستان دارای سیستم تصفیه فاضلاب و ۱۷۷ بیمارستان مجهز به سیستم اتوکلاو هستند.
 محمدعلی جودکی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: سوزاندن زباله و مواد شیمیایی از مخاطرات جدی برای محیط زیست است چرا که دود ناشی از سوزاندن این مواد قاتلی خاموش برای محیط زیست محسوب می‌شود و تنفس تمامی‌موجودات زنده را به خطر می‌اندازد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی