صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

کتابخوان

لیبرالیسم
 علیه خودش

 ساموئل موین در کتاب خود بحران کنونی لیبرالیسم را ناشی از ریشه‌های جنگ سرد دانسته و گفته است، تا اواسط قرن بیستم بسیاری از لیبرال‌ها به جهانی که مدرنیسم برای آنها ساخته بود، با بدبینی نگاه می‌کردند و معتقد بودند، این مدرنیته است که با جنگ هایش و همچنین روند رو به رشد توتالیتریسم و همچنین تهدیدهای هسته‌ای جهان را به ورطه بحران خواهد کشید. آنها تصور می‌کردند، ایده‌آل‌های روشنفکرانه مانند برابری و رهایی می‌تواند راه‌حلی بر جلوگیری از این بحران‌ها باشد. او همچنین تأکید کرده، اکنون تنها راه باقیمانده برای امریکایی‌ها، جبران آسیب‌های جنگ سرد است. این کتاب در 240 صفحه منتشر شده است.
 

 

4 رئیس‌جمهور

داگلاس شوئن در کتاب 208 صفحه‌ای خود، نگاهی دارد به کامیابی‌ها و ناکامی‌های چهار رئیس‌جمهور امریکا از دهه 1960 تا کنون شامل جان اف کندی، ریچارد نیکسون، دونالد ترامپ و جو بایدن. همه این رؤسای جمهور در شرایطی در
کاخ سفید بودند که باید با تغییرات اجتماعی زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند. شوئن با بررسی کارنامه این 4 نفر به امریکایی‌ها هشدار می‌دهد که چگونه دموکراسی ای که به آن می‌بالند در معرض خطر نابودی است و امریکا در حال تغییر شکل به یک کشور دیکتاتوری است. او در نهایت پیشنهاد می‌دهد، امریکا نیازمند اصلاحات سیاسی جدی در زمینه‌های برابری، آموزش و بهبود شرایط شغلی است.

جستجو
آرشیو تاریخی