صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

9 کشته در آتش‌سوزی قطار هند
گروه حوادث/  انفجار سیلندر گاز در قطار مسافربری هند منجر به آتش‌سوزی شدید و مرگ 9 مسافر شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، صبح شنبه بعد از آن که یک مسافر قطار تلاش کرد در یک واگن که در ایستگاهی در جنوب هند توقف کرده بود، چای درست کند آتش‌سوزی به وقوع پیوست. در اثر این حادثه 9 نفر جان خود را از دست دادند.
سخنگوی منطقه «مادورای سالی تاپلاپاتی» هند گفت: این واگن را یک شرکت گردشگری رزرو کرده بود. یکی از مسافران که تلاش می‌کرد چای درست کند باعث وقوع آتش‌سوزی شد.
براساس گزارش هندوستان تایمز، مدیر ارشد روابط عمومی راه‌آهن جنوب هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسافران قطار یک کپسول گاز را به صورت غیرقانونی به داخل این واگن برده بودند که منفجر و باعث آتش‌سوزی شد.
پس از وقوع آتش‌سوزی در این قطار توریستی در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن مادورای، 9 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، اجساد به بیمارستان دولتی راجاجی در مادورای منتقل شدند.
بسیاری از مسافران با مشاهده آتش‌سوزی از واگن پیاده شده و تعدادی از مسافران نیز در خود سکو پیاده شده بودند به همین دلیل تعداد کشته‌شدگان به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده بود.
 
تیراندازی در دبیرستان اکلاهما
به گفته مقامات ایالتی امریکا، در پی وقوع حادثه تیراندازی در دبیرستانی در ایالت «اکلاهما»ی این کشور دست‌کم 4 نفر زخمی شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه جمعه شب رخ داد که گفته می‌شود مصدومان به بیمارستان منتقل شده‌اند.
مقامات پلیس ایالتی همچنین اظهار کردند که به غیر از مصدومان این تیراندازی، یک نفر دیگر نیز به دلیل شکستگی احتمالی پایش تحت درمان قرار گرفته است.
تاکنون مظنون یا مظنونانی مرتبط با این حادثه دستگیر نشده‌اند و شمار دقیق آنها نیز هنوز مشخص نیست.
 
 6 روز زندگی دختر بچه کنار جسد مادر
 یک دختر 3 ساله مصری ۶ روز کامل در کنار جسد مادرش آن هم تنها زندگی کرد.
رسانه‌های مصری اعلام کردند اهالی شهر غردقه مصر با فاجعه انسانی زندگی یک کودک سه ساله در کنار جسد بی‌جان مادرش مواجه شدند.
به گفته پلیس، همسایگان از گریه‌های ممتد این دختربچه به دلیل گرسنگی و تشنگی شدید متوجه حضورش در این خانه شده و بعد از ورود به آن دریافتند مادرش مدت‌هاست از دنیا رفته است.
کودک یادشده در وضعیت ضعف شدید در کنار مادرش پیدا شد و مأموران او را برای دریافت کمک‌های اولیه پزشکی به بیمارستان منتقل کردند.
کارشناسان پزشکی قانونی هم بعد از بررسی جسد مادر دریافتند وی ۶ روز قبل فوت کرده اما دختربچه به تصور اینکه مادرش خواب است همچنان در کنار او باقی مانده بود.

حمله به نامزد سابق با چاقو
پلیس مونتانا یک زن را به جرم سوء قصد به نامزد سابقش دستگیر و روانه زندان کرد.
دادگاه ایالت مونتانا امریکا، زن جوانی را به جرم ورود بدون اجازه به خانه نامزد سابقش و سوءقصد به جان او با چاقو به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.
 سامانتا میرز ۲۰ ساله پس از دستگیری گفت که پس از به هم خوردن رابطه‌شان وقتی متوجه شد مرد جوان بیرون از خانه است با شکستن پنجره وارد خانه شده و پس از ورود نامزد سابقش به خانه با چاقو به او حمله کرده است.
قربانی پس از نجات و اعترافات متهم به دلیل شکنجه روحی و جسمی از زن جوان شکایت کرده و خواستار مجازات وی شد.
 
13 کشته در ورزشگاه ماداگاسکار
 نخست‌وزیر ماداگاسکار گفت حداقل ۱۳ نفر زیر فشار جمعیت در ورزشگاهی در پایتخت این کشور جان خود را از دست دادند که 7 کودک نیز بین قربانیان بودند.
به گزارش بی‌بی‌سی، در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های جزایر اقیانوس هند در ورزشگاه «ماهاماسینا» ۱۰۷ نفر نیز زخمی شدند. «آنتسا میرادو»، مقام صلیب سرخ به خبرگزاری فرانسه گفت: در ورودی ورزشگاه جمعیت بزرگی جمع شده بود.
گفته می‌شود که ورزشگاه ماهاماسینا با ۴۱ هزار نفر جمعیت پر از تماشاچی بوده است.
تاکنون علت  ایجاد فشار در میان جمعیت مشخص نشده است، با این حال صلیب سرخ اعلام کرده که شمار قربانیان این حادثه می‌تواند افزایش یابد.
 
تخلیه یک شهر
به خاطر آتش‌سوزی‌های کانادا
 آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق شمال‌غربی این کشور باعث تخلیه کل شهر «هی ریور» با حدود ۴هزار نفر جمعیت شد.
به گزارش رویترز، مقامات کانادا در پی گسترش بیشتر حریق، دستور تخلیه این شهر را صادر کردند.
کانادا بدترین فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی خود را تجربه می‌کند و در روزهای اخیر بیش از ۵۰ هزار نفر از مناطق درگیر با حریق از جمله «یلونایف»، مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. کارشناسان می‌گویند تغییر اقلیم، خطر هوای داغ و خشک را افزایش داده که به آتش‌سوزی دامن می‌زند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی