از گوشه و کنار ایران

افزایش قربانیان
واژگونی مینی‌بوس به دره
رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی تعداد کشته‌شدگان سانحه واژگونی و سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به دره در ورزقان را 10 نفر اعلام کرد.
اصغر جعفری‌روحی، در تشریح این خبر گفت: حدود ساعت6 و 20دقیقه صبح روز جمعه یک دستگاه مینی‌بوس در شهرستان ورزقان به دره سقوط کرد و ۱۰ نفر کشته شده‌اند هفت نفر در محل سانحه و سه نفر نیز به دلیل شدت صدمات وارده در بیمارستان فوت کرده‌اند.
 وی افزود: این حادثه، هشت مصدوم نیز داشت که توسط آمبولانس، بالگرد اورژانس و بالگرد هلال‌احمر به بیمارستان امام‌رضا(ع) تبریز منتقل شدند و دو مصدوم نیز ترخیص شده‌اند.
 سرهنگ احمدی، جانشین پلیس‌راه استان نیز در ادامه در خصوص علت بروز این حادثه، گفت: برابر بررسی‌های انجام گرفته، مینی‌بوس مذکور، ساعت پنج صبح روز جمعه از دروازه حرکت کرده و ساعت6 و ۲۰ دقیقه صبح در سرازیری جاده ورزقان که شیب جاده، بیش از ۱۰درصد است، (درست در سه‌راهی ورزقان و اهر) واژگون شد.
 وی تأکید کرد: بررسی‌های اولیه با توجه به آثار انعکاسی در مینی‌بوس که بیش از ۱۵متر خط ترمز دارد، نشان می‌دهد که خطای انسانی عامل وقوع حادثه بوده است.

سقوط کارگر در قیف بتن‌ریزی
یک کارگر به علت سقوط در قیف دستگاه بتن‌ریزی مصدوم شد.
به گزارش ایلنا، صبح شنبه یک کارگر در شهرک گلستان شیراز حین کار به دلیل نامعلومی از ارتفاع به درون قیف دستگاه بتن‌ریزی محل کار خود سقوط کرد و دچار حادثه شد.
 هادی عیدی‌پور (رئیس آتش‌نشانی شیراز) با تأیید این خبر گفت: این حادثه ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه صبح شنبه رخ داد و بر اثر آن، این کارگر به‌طور کامل مدفون شده بود که با تلاش نیروهای امدادی این کارگر از داخل قیف بیرون کشیده و به درمانگاه انتقال داده شد.
 
قتل به دلیل درگیری لفظی
 مرد عصبانی که پس از یک درگیری لفظی مرد میانسالی را در اراک کشته بود در عملیات ضربتی پلیس شناسایی و دستگیر شد.
  سرهنگ «کامیار چهری» در بیان جزئیات این خبر افزود: عصر روز 31 مرداد گزارشی از وقوع یک مورد درگیری منجربه قتل در یکی از محله‌های شهرستان اراک به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام شد. بلافاصله مأموران انتظامی به همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و مشخص شد که ۲ مرد میانسال داخل یک مغازه، ناگهان با یکدیگر درگیر شده و در این درگیری یکی از آنها به قتل رسیده است.
 سرهنگ چهری ادامه داد: با توجه به فرار متهم، ردیابی‌ها آغاز و متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. در بازجویی‌های انجام شده، متهم ضمن اعتراف به این قتل اذعان داشت که به دلیل اختلافی جزئی که چند روز قبل با یکدیگر پیدا کرده بودند، دست به قتل زده است.

درگیری طایفه‌ای با 4 کشته
 فرمانده انتظامی ایرانشهر در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان از تیراندازی منجربه قتل چهار شهروند ایرانشهری در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ مهدی رشنودی گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی در یکی از محلات ایرانشهر بلافاصله مأموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: با حضور مأموران در صحنه مشخص شد سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به سمت شهروندان تیراندازی کرده و چهار نفر به قتل رسیدند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر با اشاره به اینکه این درگیری طایفه‌ای بوده افزود: این تیراندازی خاتمه این قتل‌ها نبود و تعدادی از بستگان این مقتولین به روستای تمپ ریگان ایرانشهر هجوم برده و خساراتی را برای اهالی این روستا به جا گذاشتند. تحقیقات برای دستگیری عاملان این جنایت در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفته است.
 
کشف 63 کیلو شیشه در کرج
 فرمانده انتظامی البرز از کشف ۶۳ کیلو و ۳۰۰ گرم ماده مخدر و روانگردان صنعتی شیشه در شهرستان کرج خبرداد.
 سردار«حمید هداوند» گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مبنی بر فعالیت فردی در زمینه قاچاق گسترده ماده روانگردان شیشه به شهر کرج، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی با اشاره به شناسایی محل نگهداری مواد روانگردان در مخفیگاه متهم در منطقه کمالشهر، افزود: پس از تکمیل تحقیقات میدانی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق به کشف این مواد و دستگیری متهم شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی