صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

شورش به خاطر پیتزا

در اقدامی عجیب و بی‌سابقه زندانیان یکی از زندان‌های امریکا به خاطر پیتزا دست به شورش زده و یکی از زندانبانان را هم گروگان گرفتند. رسانه‌های عربی خبر دادند زندانیان بازداشتگاه سنت‌لوئیس در ایالات متحده امریکا برای درخواست گنجانده شدن پیتزای گرم و مرغ تازه در لیست غذاهای زندان، دست به شورش زده و یک زندانبان را هم در همین رابطه به گروگان گرفتند.
به نوشته این رسانه‌ها، در پی این اقدام زندانیان، نیروهای امنیتی ساختمان زندان را محاصره کردند، اما در نهایت این قضیه بعد از متعهد شدن به قرار گرفتن این دو نوع غذا در لیست غذاهای زندان، فیصله یافت و زندانبان گروگان گرفته شده نیز آزاد شد.

 

قتل همسر در پمپ بنزین

مردی در لبنان به خاطر اختلافات خانوادگی با خونسردی کامل، همسرش را در حالی که بچه به بغل داشت، در یک پمپ‌بنزین از پا درآورد. رسانه‌های لبنانی خبر دادند، تصاویر منتشر شده از دوربین مداربسته پمپ بنزین نشان می‌دهد این مرد با کمک دو مرد دیگر در حال مضروب کردن این زن بودند و وقتی این زن موفق شد با رها کردن فرزندش از دست آنها بگریزد و کمی دور شود، با شلیک سلاح کمری یکی از آنها که گفته می‌شود شوهرش بوده، به قتل رسید. شاهدان اعلام کردند، ضارب از محل متواری شده و کار تعقیب وی ادامه دارد.

 

7 کشته در تصادف کامیون با مینی‌بوس در بنگلادش

تصادف یک دستگاه کامیون حمل شن با یک مینی‌بوس، در ناحیه «نارسینگدی» در استان «داکا»ی بنگلادش  7 کشته بر جای گذاشت.
به گزارش «داکا تریبیون»، پلیس می‌گوید: این دو وسیله نقلیه از مقابل با یکدیگر برخورد کرده‌اند. مقامات محلی ضمن تأیید این خبر اعلام کردند که حادثه، چهار مصدوم نیز داشته است. این گزارش حاکی است، پنج تن از قربانیان در دم جان‌ باخته‌اند و همه فوتی‌ها از مسافران مینی‌بوس بوده‌اند.
دو فوتی دیگر به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند و به گفته مسئولان بیمارستان، حال زخمی‌ها هم مساعد نیست.
تاکنون جزئیات بیشتری از علت تصادف یا مقصر اصلی حادثه گزارش نشده است.

 

سقوط اتوبوس به دره در نپال


یک اتوبوس مسافربری از بزرگراه اصلی که پایتخت نپال را به سایر نقاط کشور متصل می‌کند، منحرف شد و به رودخانه سقوط کرد. در پی این حادثه، حداقل ۸ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. به گزارش واشنگتن‌پست، پلیس روز پنجشنبه گفت، اتوبوس از بزرگراه پریتوی در نزدیکی شهر گاجوری، در ۱۲۰ کیلومتری غرب کاتماندو، پایتخت این کشور، خارج شد و در چندمتری رودخانه سقوط کرد. اتوبوس تا حدی در رودخانه تریشولی غوطه‌ور شد، اما امدادگران توانستند بسیاری از مسافران را زنده بیرون بکشند. مسافران مجروح برای مداوا به بیمارستان‌ها منتقل شدند.
علت سقوط مشخص نیست، اما بارندگی باعث لغزنده شدن جاده‌ها و دید کم در بزرگراه کوهستانی شده است.

 

بازداشت 79 نفر در آتش‌سوزی‌های یونان

پلیس یونان از دستگیری ۷۹ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور که ویرانی‌های قابل‌توجهی برجا گذاشته، خبر داده است. به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر حفاظت مدنی یونان گفته که تلاش‌های بسیاری از سوی آتش‌افروزان برای ایجاد آتش‌سوزی‌های جدید در کوه «پرنیتا» در شمال غرب آتن صورت گرفته است. بر اثر آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور در هفته اخیر دست‌کم ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که پلیس و سرویس اطلاعاتی یونان در حال بررسی این حوادث هستند. سخنگوی دولت این کشور نیز گفته که از ۱۴۰ مورد دستگیری مرتبط با آتش‌سوزی، ۷۹ مورد مربوط به آتش‌افروزی عمدی بوده است. صدها آتش‌نشان در سراسر یونان از روزها پیش در حال مبارزه با آتش‌سوزی‌های مرگبار این کشور هستند که بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ اتحادیه اروپا بوده است.

 

تولد توله‌شیر سفید

مسئولان یک باغ‌وحش در نیکاراگوئه از تولد یک توله‌شیر کوهی در این مرکز نگهداری از حیوانات خبر دادند که به دلیل پدیده‌ نادر ژنتیکی، زال به دنیا آمده است. به گزارش یورونیوز، تولد این توله‌شیر کوهی از این نظر که شیرهای کوهی به ندرت سفیدرنگ هستند، مورد توجه قرار گرفته است. رنگ سفید این توله‌شیر کوهی از یک جهش ژنتیکی نادر حکایت دارد.  این توله‌شیر کوهی در روز ۲۰ ژوئیه یعنی بیش از یک ماه پیش در این باغ‌وحش متولد شد و به همراه مادرش در غاری در داخل باغ‌وحش نگهداری می‌شود. رنگ توله‌شیرهای کوهی هنگام تولد اغلب قهوه‌ای روشن یا متمایل به قرمز با لکه‌های سیاه است.  کارلوس مولینا تخمین می‌زند که به‌جز توله‌شیر تازه متولد شده، تنها سه شیر کوهی سفید دیگر در جهان زندگی می‌کنند.  توله‌شیرهای کوهی سفیدرنگ در برابر نور آفتاب آسیب‌پذیر هستند.

 

افزایش تلفات سیل و رانش‌زمین در هند

بر اثر سیل و رانش زمین در هند تاکنون ۶۷ نفر کشته و ۱۵ نفر مفقود شده‌اند.
به گزارش آر تی ایندیا، اداره مدیریت بلایای ایالت «هیماچال پرادش» هند اعلام کرد: وقوع حوادث مرتبط با بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا و وزش باد در ایالت شمالی هیماچال پرادش با گذشت چهار روز از جولان این سامانه جوی در منطقه ادامه دارد.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش کرد که حادثه رانش زمین در کوه‌های شمال هند منجر به تخریب و فروریختن چندین ساختمان شده که تازه‌ترین نمونه از حوادث طبیعی مشابه در منطقه هیمالیاست.
با این حال این مورد اخیر، کشته یا مصدومی نداشته چرا که پیش‌تر مردم محلی، منطقه را در پی هشدار مسئولان تخلیه کرده بودند.
 مقامات هیماچال پرادش اعلام کرده‌اند
که بیش از ۸۰۰ نفر از ساکنان مناطق کم‌ارتفاع در ناحیه «کانگرا» که به‌دلیل افزایش سطح آب یک سد، غیرقابل دسترس است از منطقه تخلیه شده‌اند و این روند ادامه  دارد.
اداره مدیریت بلایای ایالت هیماچال پرادش همچنین اعلام کرد که تعداد زیادی از جاده‌های این ایالت بسته شده است.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی