از گوشه و کنار ایران

دستگیری 2 شرور مسلح در زاهدان
مأموران پلیس شهرستان زاهدان در اقدامی غافلگیرانه دو شرور مسلح را در مخفیگاهشان دستگیر و یک قبضه سلاح کمری به همراه شش فشنگ جنگی از آنها کشف کردند.
 سردار «دوستعلی جلیلیان» فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام فعالیت‌های مجرمانه دو فرد شرور در سطح شهرستان زاهدان و بروز نارضایتی‌های عمومی در این راستا، موضوع با تشکیل پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران کلانتری ۱۶ کوی شهدای شهرستان زاهدان نیز با تقویت اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی خود موفق به شناسایی متهمان و مخفیگاه آنان در سطح حوزه استحفاظی شدند و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دو مجرم تحت تعقیب را در مخفیگاهشان دستگیر و یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه یک تیغه خشاب و شش تیر جنگی از آنها کشف کرد. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه جرایمی همانند شرارت، حمل و جابه‌جایی مواد مخدر و... از سوابق مجرمان دستگیر شده بود، گفت: پرونده تکمیلی به همراه متخلفان اجتماعی به مرجع قانونی ارسال شد.
 
 8 کشته در واژگونی مینی‌بوس
واژگونی مینی‌بوس به دره در جاده ورزقان 8 کشته و 9 مصدوم داشت.
وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: ساعت ۶:۲۴ صبح جمعه سوم شهریورماه، حادثه واژگونی و سقوط به دره یک دستگاه مینی‌بوس مقابل دانشگاه آزاد ورزقان به مرکز اطلاعات و هدایت عملیات اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله اورژانس هوایی و شش دستگاه آمبولانس اورژانس به محل واژگونی مینی‌بوس اعزام شدند. وی از مصدوم شدن 9 نفر و فوت هشت نفر دیگر در این سانحه خبر داد.
 
انفجار پالایشگاه سرخس با 2 کشته
نشت گاز و انفجار خفیف ناشی از آن در پالایشگاه شهید «هاشمی‌نژاد» سرخس ۲ کشته و پنج مجروح برجا گذاشت.
محمد زهدی سرپرست معاونت امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نشت گاز محصور شده در یکی از شیرهای بخشی از پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس که در دست تعمیر بوده است، منجر به انفجار به نسبت خفیف شد. اما در این حادثه ۲ نفر از کارکنان پالایشگاه سرخس بر اثر این انفجار جان باختند و پنج مجروح این حادثه به بیمارستان سرخس منتقل شدند که حال عمومی آنان مساعد است.

شلیک به سارق سیم برق
 سارق حرفه‌ای سیم برق در شهرستان دزفول زمینگیر شد.
  سرهنگ روح الله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت سیم برق در یکی از مناطق شهرستان دزفول، موضوع دستگیری سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفته و طرح‌های پیشگیرانه در منطقه اجرا شد.  وی افزود: مأموران گشت کلانتری ۱۱ حین گشتزنی هدفمند سطح حوزه استحفاظی، ۲ سارق را هنگام سرقت سیم برق مشاهده کردند که سارقان به محض مشاهده پلیس از محل متواری شدند. مأموران نیز با رعایت قانون بکارگیری سلاح به سمت سارقان شلیک و یکی از سارقان را دستگیر کردند که وی به ۱۰ فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد. سرهنگ گراوندی با اشاره به اینکه متهم دارای پنج فقره سابقه زندان است، اظهار کرد: دستگیری همدست متهم در دستور کار پلیس قرار داشته و در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل شده است.
برخورد مرگبار 3 خودروی حامل سوخت
 تصادف زنجیره‌ای ۲ خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق با تانکر حمل سوخت در کیلومتر ۸ محور سربیشه- بیرجند جان ۴ نفر را گرفت.
سرهنگ روحانی نسب فرمانده پلیس راه سربیشه گفت: ساعت ۱:۱۶ بامداد جمعه تصادف زنجیره‌ای 2 خودرو سواری با یک دستگاه تانکر سوخت خالی در کیلومتر ۸ محور سربیشه - بیرجند به وقوع پیوست. در این حادثه 4 نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد. علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

مرگ پیرمرد در دریا
 پیرمرد ۷۰ ساله نوشهری حوالی ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح جمعه در آب‌های ساحلی این شهرستان و در خارج از طرح سالم‌سازی دریا غرق شد.
 به گفته شاهدان، وی حوالی ساعت پنج صبح در محوطه ماسه‌ای مجموعه نمونه گردشگری و ساحلی سیترا نوشهر پیاده‌روی کرد و آن‌گاه پس از دقایقی شنا در دریا، غرق شد.  مجتبی شمس رئیس هیأت نجات غریق نوشهر گفت: این فرد طبق گفته خانواده‌اش حدود ۷۰ سال سن داشت و متأسفانه سابقه بیماری قلبی و آسم هم داشته و برای بهبود وضعیت روحی و جسمی از سال‌های گذشته تاکنون در محوطه ماسه‌ای ساحلی سیترا پیاده‌روی می‌کرد. طبق نظر پزشکان این فرد به احتمال زیاد به خاطر استرس و اضطراب در آب دچار سکته شده و به همین خاطر این عارضه به مرگ او منجر شد.  برابر آمار از ابتدای فصل شنا تاکنون دست‌کم هفت نفر در آب‌های ساحلی نوشهر غرق شده اند که چهارنفرشان تبعه خارجی بوده‌اند.

زائر ایرانی در فرات غرق شد
گروه حوادث/رسانه‌های عراق از جان باختن یکی از زائران ایرانی اربعین حسینی به دلیل غرق شدن در رودخانه فرات خبر دادند.
 یک زائر ایرانی به دلیل گرمای هوا در شهر نجف اشرف برای شنا و آب‌تنی وارد رودخانه فرات شد اما جان خود را از دست داد.
بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، جسد جانباخته برای تکمیل مراحل قانونی به پزشکی قانونی شهر نجف اشرف منتقل شده است.
رسانه‌های عراق جزئیات بیشتری درباره هویت و سن فرد جان باخته در رودخانه فرات منتشر نکرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی