صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

بازداشت رهبران مقاومت فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست

رژیم صهیونیستی صبح دیروز تعدادی از رهبران مقاومت فلسطین را در کرانه باختری بازداشت کرد. ماهر اخرس، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد از بازداشت، اعتصاب غذا کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز با تجهیزات نظامی به شهرک سیله الزهر در جنوب جنین یورش برده و بعد از محاصره منزل ماهر الاخرس او را دستگیر کرده و به مرکز تحقیقات بردند. الاخرس پیشتر نیز در سال ۲۰۲۰ تحت بازداشت اداری قرار گرفت و در اعتراض به این اقدام حدود ۱۰۳ روز اعتصاب غذا کرد.
به گفته منابع فلسطینی از سه‌شنبه شب تا صبح دیروز حدود ۲۰ نفر در کرانه باختری بازداشت شدند که از جمله آنها رهبران و اسرای آزاد شده جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس هستند.
به گزارش ایرنا، صهیونیست‌ها همچنین صادق ابوالخیر یکی دیگر از رهبران جهاد اسلامی را در شهرک «یامون» در غرب جنین به اسارت گرفتند. اسلام ابوعون از فعالان جنبش حماس از دیگر رهبران مقاومت است که دیروز بازداشت شد. این در حالی است که در این یورش‌ها، مبارزان مقاومت به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی پرداختند. در اردوگاه طولکرم به سمت پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی آتش گشودند. در شهرک جبع در جنوب جنین هم مبارزان فلسطینی به رویارویی با نظامیان صهیونیست پرداختند. در جریان یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری درگیری‌هایی نیز بین آنها و جوانان فلسطینی به وقوع پیوست. در ماه‌های اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی اقدامات تجاوزکارانه و حملات خود علیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین را افزایش داده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی