صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

هوا خنک می‌شود

گروه ایران زمین- با ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه دمای هوا در بیشتر استان‌های کشور کاهش خواهد یافت اما طوفان‌های گرد و خاک همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.
«کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی خزر خبر داد و گفت: روز شنبه نیز روند کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور شروع می‌شود. وی ادامه داد: طی دو روز آینده بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس و بخش‌هایی از استان اردبیل، رگبار باران‌ و گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: روز جمعه با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی در ارتفاعات شمال غرب کشور، در بخش‌هایی از خراسان شمالی و استان‌های ساحلی دریای خزر، بارش باران خواهیم داشت. روز شنبه استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سواحل دریای خزر و مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و استان سمنان همراه با بارش خواهند بود و روز یکشنبه هم بارش‌ها در سواحل و شمال شرق ادامه می‌یابد که این شرایط سبب کاهش نسبی دما خواهد شد.
رفیعی افزود: پدیده دیگر وزش باد شدید است که طی پنج روز آینده برای شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که بویژه در منطقه زابل این وزش باد شدید همراه با گردوخاک خواهد بود.
طوفان، ۴۸۸ نفر ‌را راهی بیمارستان کرد
وزش باد و طوفان شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت، زابل را درنوردیده و ضمن کاهش شعاع دید افقی در منطقه فرودگاهی به ۷۰۰ متر، 488 شهروند سیستانی را راهی بیمارستان کرد.
طبق گفته محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 79 کیلومتر در ساعت رسیده و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 300 متر کاهش داد. وی بیان کرد: تا پایان هفته در شمال استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و گاهی طوفان گرد و خاک خواهیم داشت و در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتاً شدید و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود. حیدری افزود: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا توجه و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبارآلود شدن هوا  خودداری شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی