صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

اسامی داوران اعزامی به عربستان
در ادامه رایزنی‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران با اینفانتینو، رئیس فیفا و همچنین یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، داوران ایرانی در قالب دو گروه جهت حضور در دوره آموزشی VAR به زودی به عربستان سفر می‌کنند. گروه نخست متشکل از بیژن حیدری، حسن اکرمی، امیر عرب براقی، مرتضی منصوریان و کوپال ناظمی داوران کشورمان و دانیال مرادی دوازدهم شهریورماه عازم ریاض می‌شوند. گروه دوم نیز قرار است مهرماه به جهت شرکت در این دوره به عربستان سفر کنند که اسامی داوران اعزامی متعاقباً اعلام خواهد شد.


مهدی امسال نیز برای اژدها به میدان می‌رود
پرونده ‌‌انتقال طارمی بسته شد
بدون شک مهدی طارمی پرخبرترین تابستان دوران حرفه‌ای خود را تجربه کرد. مهاجم ایرانی پورتو با سیلی از پیشنهادات گوناگون و متنوع از سوی باشگاه‌های مطرح اروپایی مواجه شد تا نام او را در میان خبرهای مختلف خبرنگاران و رسانه‌های مطرح اروپایی بشنویم. فنرباغچه از جمله نخستین باشگاه‌هایی بود که خواستار جذب بهترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر پرتغال شده و در ادامه میلان و منچستریونایتد هم به جمع تیم‌های خواهان جذب مهاجم ملی‌پوش کشورمان اضافه شدند. در این میان، پیشنهاد روسونری برای به خدمت گرفتن طارمی جدی‌تر بود اما درخواست 30میلیون یورویی پورتو برای صدور مجوز جدایی طارمی، منجربه عقب‌نشینی این تیم شد. دیگر تیم شهر میلان یعنی اینتر هم برای جذب طارمی دست به کار شد اما آنها نیز با همان پاسخی روبه رو شدند که از سوی مقامات پورتو به روسونری ابلاغ شده بود. در همین روزها، جدایی هری‌کین از تاتنهام و پیوستن این بازیکن به بایرن‌مونیخ نیز سبب شد تا نام پسر بوشهری یک‌بار دیگر با این تیم انگلیسی پیوند بخورد. باشگاهی که 2‌سال قبل نیز نیم‌نگاهی به طارمی داشت، اما در نهایت صحبت‌های جدی بین این باشگاه و پورتو صورت نگرفت تا شاهد جدایی طارمی حداقل در این پنجره تابستانی نباشیم. طبق اطلاعات به دست آمده، طارمی در گفت‌وگو با برخی از دوستان رسانه‌ای و موثق خود در ایران، صراحتاً از ادامه همکاری با پورتو خبر داده تا بدین صورت مشخص شود که او حداقل در پنجره تابستانی از پورتو جدا نمی‌شود و او را در این فصل نیز با لباس آبی و سفید اژدها خواهیم دید.


احتمال شکایت ذوب آهن وجود دارد
پرسپولیس سرلک را بازی می‌دهد؟
پرسپولیس در حالی باید پنجشنبه و در هفته سوم لیگ برتر برابر ذوب آهن به میدان برود که میلاد سرلک هافبک دفاعی سرخپوشان پایتخت، طبق اعلام قبلی، از امروز سرباز می‌شود اما دعوت شدنش به تیم ملی، می‌تواند این بازیکن را تا دو سال دیگر در جمع قرمزها نگه دارد. اما این در حالی است که اردوی تیم ایران هنوز آغاز نشده و فهرست هم پس از تعطیلی بازی‌های هفته چهارم اعلام خواهد شد. محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر در برنامه دوشنبه شب در این خصوص عنوان کرد: «سرلک یکم شهریور ۱۴۰۲ سرباز می‌شود ولی اگر به تیم ملی دعوت ‌شود، می‌تواند تا ۳۰ سالگی بازی کند اما از یکم (امروز) سرباز است و نباید بازی کند.» او درباره ابهاماتی که درخصوص بازی کردن سرلک تا قبل اعلام لیست تیم ملی وجود دارد، چنین توضیح داد: «نظام وظیفه می‌گوید ما کاری نداریم که تماس بگیریم و بگوییم فلان بازیکن در لیست تیم ملی هست یا نه. نظام وظیفه تأکید دارد ما اگر موضوع و شکایت مطرح شود، بررسی می‌کنیم. حالا تصمیم پرسپولیس است که مقابل ذوب‌آهن سرلک را بازی ‌دهد و ریسک ‌کند یا نه.» البته پرسپولیسی‌ها مدعی‌اند که سرلک مشکلی برای همراهی تیمش ندارد چرا که لیست جدید تیم ملی به طور غیررسمی اعلام شده و بازیکن‌های دعوت‌شده پاسپورت خود را تحویل داده‌اند و کارهای انگشت‌نگاری در سفارت بلغارستان برای اردو انجام شده و هافبک پرسپولیس نیز این مراحل را طی کرده است؛ با این وصف او می‌تواند همچنان از معافیت بازیکنان ملی‌پوش بهره ببرد و در هفته سوم برای پرسپولیس مقابل ذوب آهن بازی کند. در این بین، مصاحبه به نقل از نکیسا مدیرعامل ذوب آهن منتشر شد که او گفته بود اگر سرلک بازی کند، ذوب آهن از پرسپولیس شکایت می‌کند اما نکیسا با اینکه این مصاحبه را در استوری‌اش تکذیب کرد ولی یادآور شد که سرلک از یکم شهریور (امروز) سرباز است و نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود.

جستجو
آرشیو تاریخی