از گوشه و کنار ایران

همدستی خواهر و برادران
 برای قتل شوهر
زن جوان که با همدستی برادرانش دراقدامی هولناک همسرش را به قتل رسانده بود پس از 8 ماه لب به اعتراف گشود.
سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: حدود هشت ماه قبل گزارشی مبنی بر گم شدن مردی به پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر اعلام شد که بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس این فرماندهی قرار گرفت و آنها  پس از بررسی موضوع و انجام اقداماتی تخصصی به همسر این مرد مشکوک شدند و وی را تحت بازجویی قرار دادند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زن مقتول به قتل شوهر خود به علت اختلافات خانوادگی با همدستی چهار برادرش اعتراف کرد، گفت: متهمان مقتول را در خواب خفه کرده و به قتل رسانده و جسد او را در محلی نامشخص دفن کرده بودند.

اجرای حکم قصاص «شورش»
در سنندج
حکم قصاص غلامرضا  مروتی ملقب به «شورش» صبح سه‌شنبه ۳۱ مرداد در زندان مرکزی سنندج اجرا شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: این فرد روز ۱۳ آبان ۱۳۸۸ در جریان سرقت از طلافروشی سیار در سقز، صاحب طلافروشی را به قتل رساند. با اقدامات پلیس آگاهی سقز، متهم پس از ۹ ماه دستگیر و روانه زندان شد. پس از برگزاری دادگاه، متهم به قصاص محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد. حسینی اضافه ‌کرد: پس از چندین مرحله تلاش برای دریافت رضایت، در نهایت و با درخواست اولیای دم صبح سه‌شنبه ۳۱ مرداد حکم قصاص وی در زندان مرکزی سنندج اجرا شد.

مرگ کارگر هنگام پر کردن سیلندر گاز
دو کارگر بر اثر انفجار سیلندرهای گاز مایع در یک کارگاه صنعتی در زرین شهر اصفهان کشته و زخمی شدند.  این حادثه بعدازظهر دوشنبه، در یک کارگاه صنعتی در خیابان سجاد زرین شهر اصفهان رخ داد و دو کارگر بر اثر آتش‌سوزی و انفجار سیلندرهای گاز مایع کشته و زخمی شدند.  منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  گفت، در این حادثه که در یکی از کارگاه‌های محل نگهداری و شارژ سیلندرهای گاز رخ داده است، دو نفر که در این سوله مشغول پرکردن سیلندر گاز بودند دچار حادثه شدند.

کشف 2 کیلو موادمخدر در معده مسافران قطار
فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از کشف حدود ۲ کیلوگرم هروئین در معده 3 مسافر قطار خبر داد.
 سردار حشمت الله ملکی گفت: مأموران مبارزه با موادمخدر پلیس راه‌آهن کاشان به ۳ نفر از مسافران قطار زاهدان -تهران در خصوص حمل مواد مخدر به شیوه بلع و انباری مشکوک شدند. با استفاده از تکنیک چهره زنی و بهره‌گیری از دستگاه‌های نوین کمک بازرسی، وجود مواد مخدر در بدن این متهمان محرز شد. این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از مراحل تخلیه مواد از متهم ردیف اول تعداد ۷۳ بسته به وزن ۸۰۸ گرم، از متهم ردیف دوم تعداد ۶۰ بسته به وزن ۶۵۶ گرم و از متهم ردیف سوم تعداد ۶۰ بسته به وزن ۵۵۴ گرم در مجموع بیش از ۲ کیلو مواد مخدر از نوع هروئین از متهمان کشف و ضبط شد. سردار ملکی با هشدار به قاچاقچیان و سودجویان این بلای خانمانسوز خاطرنشان کرد: پرونده در خصوص متهمان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

3 کشته در تصادف خودرو
با لاستیک زاپاس
سخنگوی اورژانس استان اصفهان از تصادف مرگبار در اتوبان چمران اصفهان خبر داد.
عباس عابدی در تشریح این حادثه گفت: ساعت یک و ۴۷ دقیقه بامداد سه‌شنبه وقوع یک تصادف به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شد. در این حادثه یک دستگاه پژو با لاستیک زاپاس رها شده یک خودرو در وسط اتوبان چمران روبه روی پل بعثت برخورد کرده و پس از آن منحرف شده و بشدت به درخت و گاردریل نیز برخورد کرده است.وی گفت: این حادثه ۲ مصدوم خانم ۵۰ ساله و آقای ۲۵ ساله داشت و متأسفانه سه نفر- آقای ۳۰ ساله، خانم ۶۰ ساله و آقای ۸۰ ساله- نیز در این تصادف جان خود را از دست دادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی