صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

3 کشته و 6 زخمی در تیراندازی سیاتل
مقامات پلیس ایالتی امریکا اعلام کردند که در پی وقوع حادثه تیراندازی در یک کافه واقع در جنوب سیاتل، سه نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش «نیودیلی»، حادثه اوایل روز یکشنبه رخ داد و نیروهای پلیس ایالتی حدود ساعت ۴:۳۰ صبح به محل تیراندازی اعزام شدند. مقامات پلیس ایالتی تاکنون اطلاعاتی در مورد مظنون یا مظنونان این حادثه منتشر نکرده‌اند. گفته می‌شود که دو تن در محل این حادثه جان خود را از دست داده و یک تن دیگر نیز به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان باخته است. همچنین مقامات پلیس ایالتی اظهار کردند که از بین شش مصدوم این حادثه، وضعیت جسمانی یک تن وخیم است و پنج تن دیگر در شرایط پایدار جسمی قرار دارند.
 
مرگ دو ورزشکار در مسابقه شنا
دو ورزشکار در جریان رقابت‌های مردان آهنین در ایرلند جان باختند. به گزارش ایرلند تایمز، این دو ورزشکار در جریان مسابقات شنای استقامتی ۱.۷ کیلومتری مردان آهنین جان باختند. اجساد هر دو از آب بیرون آورده شد و پزشکان و امدادگران اعلام کردند هیچ کدام علائم حیاتی ندارند. یکی از آنها بالای ۶۰ سال و دومی از کانادا و ۴۰ ساله بود. در مجموع حدود ۳ هزار نفر در مسابقات یول شرکت کردند.

زمین‌لرزه همراه با طوفان هیلاری، کالیفرنیا را لرزاند
همزمان با شروع طوفان «هیلاری»، بارش شدید باران و سیل در جنوب کالیفرنیا زلزله‌ای به قدرت ۵.۱ ریشتر این منطقه را لرزاند. به گزارش رویترز، این زمین‌لرزه ظهر یکشنبه به وقت محلی همزمان با آماده شدن ساکنان برای رسیدن طوفان هیلاری، شمال «لس‌آنجلس» را لرزانده است. بنابر اعلام بی‌بی‌سی، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت اطلاع‌رسانی حادثه در شهرستان «ونتورا» منتشر شده، آمده است: گزارشی از خسارت‌های احتمالی یا وقوع سونامی در دست نیست اما زمین‌لرزه به‌طور گسترده در سراسر شهرستان ونتورا احساس شده است.
 
جان باختن 6 کودک  در آتش‌سوزی اردوگاه آوارگان کنگو
آتش‌سوزی در یک اردوگاه بی‌خانمان‌ها در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو جان شش کودک را گرفت. به گزارش الجزیره، این آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگانی که در پی وقوع سیل و رانش زمین منازل خود را از دست داده بودند، رخ داده است. یکی از مقامات محلی در این باره گفت: آتش‌سوزی منجر به جان باختن دو پسر و چهار دختربچه یک تا پنج ساله شده است. چهار مصدوم بزرگسال نیز به دلیل سوختگی ناشی از این حریق در بیمارستان بستری شده‌اند. این مقام محلی خاطرنشان کرد: حدود ۳۶۰ کلبه ساخته شده از برزنت‌های پلاستیکی با سقف‌های کاهگلی در این آتش‌سوزی تخریب شده است. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تخمین زده که تقریباً ۳۰۰۰ خانواده پس از سیل و رانش زمین در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، بی‌خانمان شده‌اند.

 سقوط مرگبار اتوبوس به دره در ترکیه
 سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره‌ای در استان یوزگات ترکیه موجب کشته شدن ۱۲ مسافر و مجروح شدن ۱۹ نفر دیگر شد. به گزارش استار، این اتوبوس که در مسیر شهر سیواس به استانبول در حال حرکت بود، از جاده خارج شده و به دره‌ای به عمق ۳۰ متر سقوط کرد. بنا به اعلام این رسانه، حال تعداد دیگری از مسافران مجروح این حادثه وخیم گزارش شده است. مسئولان محلی علت اولیه این حادثه را بی‌احتیاطی راننده اعلام کرده‌اند. با این حال علت این حادثه از سوی پلیس و کارشناسان قضایی ترکیه آغاز شده است.
 
شکایت از فوتبالیست معروف
به خاطر نگرفتن عکس یادگاری
لئون بایی، بازیکن استون‌ویلا، پس از بازی با اورتون با یک طرفدار استون‌ویلا درگیر شد. به گزارش دیلی‌میل، پس از پیروزی این تیم برابر اورتون یکی از هواداران او را به حمله به خود متهم کرده است. گفته می‌شود این حادثه در یکی از جایگاه‌های ویژه ورزشگاه ویلاپارک اتفاق افتاده است.  ظاهراً یکی از هواداران از او درخواست کرده تا به مناسبت تولد 5 سالگی پسرش با او عکس بگیرد اما بایی نپذیرفته و این هوادار استون‌ویلا اکنون او را متهم می‌کند که پس از هل دادن این بازیکن روی زمین افتاده است. گفته می‌شود که این حادثه توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده و افراد زیادی آن را مشاهده کرده‌اند. پلیس وست میدلندز در حال بررسی این موضوع است اما از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی