صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

در جلسه هیأت دولت صورت گرفت
دستور رئیس جمهور برای پرداخت وام اربعین به صورت قرض الحسنه
رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، توصیه‌ها و فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر کار جهادی و خستگی ناپذیر با روحیه امیدوارانه را چراغ راه و نصب العین حرکت مسئولان دولت عنوان کرد و با اشاره به خطر گرفتار شدن دولتمردان به آفت روزمرگی، حرکت جهادی برای تحقق رشد اقتصادی را مهم‌ترین تکلیف مسئولان دولتی دانست.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حواشی ایجاد شده در ارتباط با وام زیارت اربعین، به رئیس بانک مرکزی دستور داد این وام به صورت قرض‌الحسنه به زائران پرداخت شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین با بیان اینکه زیارت اربعین مسئولان، خدمت‌رسانی و تسهیل این سفر برای زائرین حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است، به وزیر راه و شهرسازی دستور داد ضمن تعیین و اعلام فوری قیمت قطعی بلیت سفر زمینی و هوایی اربعین با سوداگری و دلالی در این زمینه برخورد کند.
در این جلسه همچنین سید محمد آقامیری به عنوان استاندار قم از هیأت دولت رأی اعتماد گرفت و از زحمات سیدمحمدتقی شاهچراغی تشکر شد. برقراری ارتباط وثیق با علما و مراجع عظام تقلید، خدمتگزاری به زائرین حرم مطهر حضرت معصومه(س) و تلاش مجدانه برای توسعه استان قم از جمله تأکیدات رئیس جمهور به استاندار جدید قم بود.
همچنین رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، اول شهریورماه به این کشور سفر می‌کند تا در پانزدهمین نشست سران «بریکس» حضور یابد. آیت‌الله رئیسی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، با شماری از سران کشورهای حاضر نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
 

از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران صورت گرفت
رهگیری و هشدار به ناو بالگردبر امریکایی در تنگه هرمز
26 مردادماه تیپ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک ناو بالگردبر نیروی دریایی تروریست امریکا و شناور رزمی همراه با آن را که قصد ورود به خلیج‌فارس داشت، در تنگه هرمز مورد رهگیری و رصد قرار داد. گزارش این رویداد که نشان‌دهنده تسلط راهبردی جمهوری اسلامی ایران بر این آبراه مهم جهانی است، شنبه گذشته در پایان بیست‌و‌چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران ارائه شد. مطابق فیلم منتشر شده، هنگام نزدیکی شناورهای تندرو نیروی دریایی سپاه به ناو بالگردبر امریکایی، دو بالگرد به پرواز درمی‌آیند که با اخطار نیروهای سپاه ناچار می‌شوند به ناو بالگردبر بازگردند. همه این عملیات که با هدف جلوگیری از نزدیکی نیروهای تروریستی امریکا به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، تحت رصد و نظارت پهپادهای سپاه پاسداران بوده است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح این اقدام گفت: در این رصد، ناو بالگردبر شناور امریکایی‌ها مبادرت به پرواز دو بالگرد کرد، اما بعد از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناوتیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، امریکایی‌ها مجبور به نشاندن بالگردها روی ناو می‌شوند.
وی اضافه کرد: آخرین خروج امریکایی‌ها در آبان‌ماه ۱۴۰۰ بوده است و اقدام اخیر اولین ورود به خلیج‌فارس به شمار می‌رود. فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه ایران اسلامی و کشورهای همسایه در منطقه خلیج‌فارس خود قادر به برقراری امنیت هستند و نیازی به حضور بیگانگان ندارند، تصریح کرد: این رهگیری هوشمندانه و حضور مقتدرانه میدانی در عرصه اشراف اطلاعاتی و رصد تهدیدات بویژه رفت‌وآمد ناوهای کشورهای متخاصم فرامنطقه‌ای نشان داد فرزندان ملت ایران بویژه دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این منطقه راهبردی بار دیگر به جولانگاه دشمنان امت اسلامی و برهم زنندگان امنیت خلیج‌فارس و تنگه راهبردی هرمز تبدیل شود.


اهدای نشان شجاعت به دانش‌آموز شاهچراغ(ع)
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با دانش آموز فداکاری که در جریان حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ(ع)  به کمک پدرش شتافته بود، دیدار کرد. صحرایی در سفری چند ساعته به شهر طسوج شهرستان کوار استان فارس، با حضور در منزل محمد مبین قدرتی، دانش آموز شجاع حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)،  از حرکت شجاعانه این دانش آموز تجلیل و نشان شجاعت سازمان دانش آموزی را به او اهدا کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی