صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

پلمب ۸۵۰ بنگاه غیرمجاز
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در سه ماه گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ بنگاه غیرمجاز در پایتخت اخطار دریافت کردند و ۸۵۰ بنگاه نیز پلمب شدند.
حسین جنتی افزود: با هدف سامان‌بخشی به بازار فروش و اجاره مسکن در یک بازه زمانی سه ماهه، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۹ هزار و ۵۰۰ گشت مشاوره املاک را رهبری کرده است.
جنتی ادامه ‌داد: در سه ماهه اخیر ۹ هزار و ۵۰۰ گشت با هدف ساماندهی مشاوران املاک انجام شده که منجر به ۲ هزار و ۱۰۰‌اخطار و ۸۵۰ فقره پلمب شده است. وی، تعداد مشاوران املاک استان تهران را ۱۱ هزار واحد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۲۰۰ مشاور املاک غیرقانونی باشد، یعنی فاقد مجوز فعالیت صنفی هستند.

توسعه بندر چابهار
با ۳ میلیارد دلار
دبیر شورای توسعه سواحل مکران با بیان اینکه چابهار نگین سواحل مکران است، ‌گفت: طی سه سال با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری، کریدور شمال- جنوب تکمیل شده، فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار اجرایی و فرودگاه چابهار ساخته می‌شود. حسین دهقان با اشاره به مذاکره با چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در سواحل مکران تأکید کرد: اخیراً از امارات مباحثی را مطرح کردند که در مورد همه اینها ما باید به یک سری مدل‌های همکاری برسیم.

۱۲ هزار اتوبوس برای سفرهای اربعین
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام مناسب‌سازی پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت، از خدمات‌رسانی بیش از ۱۲ هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای سفرهای اربعین خبر داد.
داریوش باقرجوان افزود: تلاش شده است تا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و معادن همگی استفاده شود و این اقدام بتدریج در حال انجام است. اگرچه تاکنون به عدد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نرسیدیم اما انتظار داریم تا در روزهای آتی و در آغاز سفرهای اربعین تکمیل شود. این طرح یک طرح ملی است بنابراین حتماً باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تسهیل در تردد رخ دهد.
وی توضیح داد: از مجموع ۱۵ هزار دستگاهی که کارت حمل و نقل هوشمند دارند، حدود ۷ هزار دستگاه توان حرکت و پیمایش مسیرهای ۳۰۰ کیلومتر به بالا را دارند و در سفرهای اربعین مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در کنار آن بهره‌مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی در حال انجام است. مصوباتی از ستاد مرکزی اربعین در زمینه تأمین ناوگان از کشورهای همجوار داریم که در نهایت چنانچه توان داخلی و دستگاه‌های دولتی پاسخگو نباشد ناگزیر خواهیم بود از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.
باقرجوان افزود: پیش‌بینی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سفرهای درون‌شهری و سفرهای اربعین در این ایام نیازمندی ۱۶ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است که تلاش می‌کنیم با مدیریت و کار شبانه‌روزی حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت موجود ناوگان را داشته باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی