حوادث جهان

محاکمه پرستار انگلیسی
به جرم قتل 7 نوزاد
«لوسی لتبی»، پرستار بیمارستانی در شمال غرب انگلیس که به اتهام قتل هفت نوزاد و اقدام به قتل شش نوزاد دیگر محاکمه شده بود از سوی دادگاه مجرم شناخته شد.
به گزارش بی‌بی سی، محاکمه این پرستار که بدترین قاتل زنجیره‌ای تاریخ معاصر در انگلیس شناخته شده است از اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) آغاز شده بود.
وی تمام قتل‌ها را ظرف یک سال و از ماه ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶ و در بیمارستان «کونتس چستر»، مرتکب شد.
به جز اتهام‌هایی که او برایشان مجرم شناخته شد، هیأت منصفه دادگاه این زن را در 2 قتل بی‌گناه دانست و درباره شش اتهام دیگر اقدام به قتل هم به نتیجه نرسید.
لوسی لتبی که در بخش نوزادان بیمارستان شاغل بود، عامدانه به نوزادان هوا تزریق می‌کرد، به زور شیر به آنها می‌خوراند و دو نوزاد را هم با تزریق انسولین مسموم کرد.
دادستانی او را به عنوان فردی فریبکار و فرصت‌طلب معرفی کرد که با سرزنش و شماتت همکاران دیگرش نقش خود در «حملات قاتلانه‌اش» را پنهان می‌کرد.
یکی از پزشکان ارشد در بیمارستان کونتس چستر به بی‌بی‌سی گفت: مدیران بیمارستان در اعلام این جنایت‌ها به پلیس تأخیر کردند و سعی در لاپوشانی ماجرا داشتند.
 
جولان طوفان آتشین در کانادا
همزمان با نزدیک شدن آتش به شهر «یلونایف» در شمال کانادا حدود ۲۲ هزار نفر که تقریباً نیمی از جمعیت «سرزمین‌های شمال غربی» است، منطقه را ترک کرده‌اند.
به گزارش بی‌بی سی، مقام‌ها اخطار داده‌اند که این آتش‌سوزی‌ها، بسیار فعال و غیرقابل پیش‌بینی هستند.
«جیسون برولوند»، رئیس اداره آتش‌نشانی غرب کلونا نیز گفت: اقداماتی که برای نجات مردم و خانه‌ها در این منطقه صورت گرفته، شبیه به ۱۰۰ سال مأموریت آتش‌نشانی در یک شب بوده است.
ساکنان شهر می‌گویند که شدت دما، خشکی هوا و باد در روزهای اخیر شرایط کاملاً مساعدی را برای بروز طوفانی از جنس آتش فراهم کرده است.
کسانی که در شهر مانده‌اند اغلب آتش‌نشان‌ها، مأموران پلیس، پزشکان و پرستاران هستند.
تاکنون در مجموع ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق طبیعی در آتش‌سوزی‌های امسال کانادا سوخته که حدوداً معادل مساحت یونان است.

کشف جسد قرون وسطایی
 باستان‌شناسان بریتانیایی می‌گویند بقایای جسد یک دختر ۱۵ ساله متعلق به قرون وسطی را یافته‌اند که با حالتی متفاوت در گور گذاشته شده است.
اسکلت این دختربچه در جریان حفاری‌ها در یک سکونتگاه قرون وسطایی در نزدیکی روستای کانینگتون در شهر کمبریج شایر در جنوب انگلستان پیدا شده است.
بنابر اعلام موزه باستان شناسی لندن، این نوجوان با صورت، در کف گودال گذاشته شده و موقعیت پا‌های او هنگام دفن نشان می‌دهد که مچ‌هایش به هم بسته شده بود، امری که بازگوکننده اقدامات احتیاطی افراد محلی برای اطمینان از عدم بازگشت او از قبر انجام شده است.
پیشتر در ۴۵ کیلومتری همین محوطه بقایای جسد یک زن متعلق به اواخر قرن هشتم تا نهم میلادی به دست آمده بود که او نیز با صورت داخل قبر گذاشته شده بود. آن زن که گمان می‌رود اعدام شده باشد، دست، سر، گردن و بخشی از ستون فقرات نداشت.
هرچند مردم انگلستان در دوره قرون وسطی از سنت‌ها و آداب تدفین مشخصی پیروی نمی‌کردند، با این حال در آن زمان معمول بود که جسد متوفی به حالت خوابیده به پشت یا طاق‌باز در قبر قرار گیرد. این روش، اما برای افراد عجیب‌الخلقه، بیگانه یا مطرود در سده‌های آغازین قرون وسطی فرق می‌کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی