صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

کاهش نرخ پروازهای تهران-نجف
هواپیمایی جمهوری‌اسلامی از تعدیل نرخ پروازهای تهران-نجف در تاریخ‌های ۱۹ تا ۲۰ شهریورماه با نرخ ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان خبر داد.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری‌اسلامی گفت: پیرو کاهش نرخ پروازها از نجف به تهران در روزهای گذشته که مربوط به تاریخ ۹ تا ۲۷ شهریور بود، این‌بار پروازها در مسیر تهران به سمت فرودگاه نجف در تاریخ ۱۷ مرداد تا ۲۰‌شهریور کاهش یافت. حسام قربانعلی افزود: بر این اساس قیمت یک سر پرواز از تهران تا نجف در روزهای ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریور که  به نرخ چهار میلیون تومان بود به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.
قربانعلی گفت: فروش بلیت در قالب گروه‌های ۹ نفره امکان‌پذیر است و عدد انتخاب تعداد نفرات با یک کد ملی ۹ نفره است.

برنامه‌ریزی برای ارزآوری ناوگان ملی و بین‌المللی
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ و‌نقل جاده‌ای گفت: در حال رایزنی برای حمل یکسره و حضور و نفوذ ناوگان ملی و بین‌المللی در منطقه هستیم چراکه ارزآوری این ناوگان از اصول و خط قرمز  ما است.
جواد هدایتی گفت: برای دستیابی به بخشی از این هدف لازم است که بخش خصوصی در کنار بخش دولتی قرار گیرد.
به گفته وی، همچنین طرح مسائل حمل و‌نقل در شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت، موجب همراهی تاجر و صاحب کالا در دستیابی به اهداف می‌شود.
هدایتی افزود: برای طرح برخی از موضوعات نظیر نابرابری میزان عوارض ترکمنستان نیازمند مستندات برای اعتراض رسمی بوده و همچنین سیاست سازمان ترانشیپ مرزی کالا نیست بلکه حمل یکسره را در دستور کار دارد.
وی ادامه داد: پیشبرد اهداف محقق شده در مرزهای دیگر نظیر سرخس در گلستان، لازم است با ابعاد و اجماع جلو رود و این در حالی است که با محوریت نهادهای بین‌المللی و حمایت کامل از ناوگان ملی و بین‌المللی؛ به وحدت و توجیه و هماهنگی در مجموع استان و در قدم اول اتاق بازرگانی نیاز داریم.

 

رشد 7 درصدی تعاونی‌های زنان
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام افزایش 7 درصدی تعاونی زنان گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور وجود دارد که نشانگر فعالیت زنان در مشارکت اقتصادی است.
برابر آمارها ۸۸۲ تعاونی زنان با بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو در دولت سیزدهم تشکیل شده که نسبت به سنوات گذشته رشد هفت درصدی داشته است.مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی با ارائه آماری از تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم از تشکیل ۸۸۲ تعاونی زنان با عضویت ۸۷۵۰ نفر خبر داده و می‌گوید: این آمار نسبت به سنوات گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی