صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

روزهای تلخ و شیرین تیراندازان در باکو

از حذف گلنوش سبقت اللهی تا نایب قهرمانی میکس تفنگ

ایرانی‌ها با شروع رقابت‌های تیراندازی قهرمانی جهان و انتخابی المپیک 2024 روزهای تلخ و شیرینی را تجربه کردند. از حذف گلنوش سبقت اللهی تیرانداز تپانچه با بدشانسی تا مدال برنزتیم تپانچه 10 متر زنان، نایب قهرمانی و چهارمی دو تیم میکس  تفنگ بادی  10 متر و تپانچه. گلنوش سبقت اللهی ملی پوش تپانچه هم با رکورد عالی ۵۸۰  فینالیست  قهرمانی جهان شد و با شروع مسابقه در حالی که نفر سوم بود و در یک قدمی سهمیه المپیک، اما با اشکال فنی کپسول سلاحش کار خراب شد وسهمیه و مدال جهانی از دستش پرید و هشتم شد. اما دومین روز مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان، برای ایرانی‌ها در باکو با نایب قهرمانی تیم میکس تفنگ بادی  10 متر شروع شد. شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام  با دومی دور مقدماتی و ثبت رکورد ۶۳۲.۵ به فینال رسیدند و در فینال با  چین رقابت کردند که با نتیجه ۲ - ۱۴ باخته و به  مدال نقره رسیدند، اما ماده میکس سهمیه المپیک ندارد. تیم فرانسه سوم شد. تیم  میکس تپانچه ۱۰ متر هم دیروز پشت خط آتش ایستاد، تیم محسن نصر اصفهانی، با ترکیب هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی با 580 امتیاز و چهارمی دور مقدماتی، به بازی رده‌بندی رسید و رقابت سختی برای مدال برنز با چینی‌ها داشت که تیم چین با نتیجه 17-7 مدال برنز را از چنگ ایرانی‌ها درآورد تا چهارمی نصیب رستمیان و پورحسینی شود. تیم میکس دوم ایران با ترکیب گلنوش سبقت‌اللهی و جواد فروغی با ۵۷۴ امتیاز بیست و یکم شد‌.
تیراندازان تفنگ، تپانچه واهداف پروازی  در سومین روز رقابت‌های جهانی سیبل‌ها را نشانه می‌گیرند. طبق برنامه، ملی پوشان تفنگ از صبح امروز در مواد تفنگ  10 متر مردان و زنان ، تپانچه 25 متر زنان در بخش دقت و تراپ اسکیت مردان مسابقه می‌دهند.
مسابقات تیراندازی قهرمانی و انتخابی المپیک از ۲۶ مرداد ماه تا ۳ شهریور ماه با حضور ۱۰۱ کشور و بیش از ۱۲۰۰ تیرانداز در باکوی آذربایجان برگزار می‌شود‌.
جستجو
آرشیو تاریخی