صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

 گلان فرزامی، معاون میراث فرهنگی استان کردستان «زیستگاه لک‌لک‌ها در روستای دره‌ تفی» ثبت ملی شد. دره تفی(دره توت‌ها) در 135 کیلومتری سنندج قرار دارد. تا چند سال پیش، فقط یک جفت لک‌لک که در مسیر کوچ به مناطق گرمسیر در عربستان بودند و مهربانی اهالی روستا باعث شد تا لک‌لک‌های سفید مهاجر از این روستا به عنوان محلی برای جوجه‌آوری استفاده کنند.
 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به احداث سد هراز در نزدیکی محل دفن زباله شهرستان آمل، وزارت نیرو باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلوده شدن آب این سد پیش‌بینی کند.
 عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر خود به استان اصفهان بر تلاش این وزارتخانه برای بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی این محور تاریخی و گردشگری تأکید کرد.
 دبیرکل مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیا (ACD)با هدف آشنایی هر چه بیشتر با زیرساخت‌های فرهنگی، گردشگری و سینمایی ایران اوایل شهریورماه به تهران سفر می‌کند.
 حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تکمیل عملیات مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی در محدوده شهرستان نیر این استان، به‌منظور ثبت در فهرست آثار تاریخی جهانی یونسکو خبر داد.
جستجو
آرشیو تاریخی