از گوشه و کنار ایران

دستگیری عاملان ضرب و جرح آمر به معروف در رشت
عاملان ضرب و جرح و توهین به یک خانم آمر به معروف در منطقه علی آباد رشت دستگیر شدند.سردار حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی ضرب و شتم و توهین به یک خانم آمر به معروف و سرقت موبایل وی در منطقه علی آباد رشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت. چهار متهم این پرونده با هماهنگی مرجع قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
 این مقام انتظامی با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه سرقت شده این خانم و یک قوطی افشانه فلفل و یک قبضه سلاح سرد از دو نفر از متهمان این پرونده بیان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
 
دستگیری زن ایرانی
با کفش الماسی
پلیس فرودگاه استانبول یک زن ایرانی تبار را که از دوبی به ترکیه سفر کرده بود با مقدار زیادی الماس دستگیر کرد.
 نیروهای امنیتی ترکیه در فرودگاه استانبول، به یک مسافر زن ایرانی‌تبار که از دوبی آمده بود، مشکوک شدند.
تیم‌های اداره تحقیقات اداره پلیس استانبول وقتی از دوربین‌های مداربسته رفتار‌های این زن را در داخل فرودگاه مشاهده کردند، به وی مشکوک شده و هنگام خروج از بخش گمرک، وی را متوقف کردند.
در بازرسی از چمدان‌های این زن که «هلما» نام دارد مورد مشکوکی پیدا نشد اما مأموران مقدار زیادی الماس را که در داخل لباس‌ها و زیر کفش وی جاساز شده بود کشف و ضبط کردند.
 ارزش الماس‌های کشف شده به ۳۰ میلیون لیر می‌رسد. این زن که پس از مراحل قانونی در اداره پلیس به اداره مهاجرت انتقال یافت، قرار است از این کشور اخراج شود.
 
دستگیری دایی جنایتکار
در فرودگاه
مرد میانسال که پس از قتل خواهرزاده‌اش قصد داشت از کشور خارج شود از سوی پلیس در فرودگاه دستگیر شد.
چند روز قبل جسد مردی جوان که داخل خودرو پرایدش در یکی از محله‌های رباط کریم استان تهران به قتل رسیده بود از سوی پلیس پیدا شد.
وقتی هویت مقتول شناسایی شد با همسر وی تماس گرفتند. زن جوان گفت: صبح دایی همسرم با او تماس گرفت و شوهرم نیز برای ملاقات با وی از خانه خارج شد اما دیگر خبری از او نداشتم.
در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت با دایی مقتول تماس گرفته شد اما وی منکر ملاقات با خواهرزاده‌اش شد و بلافاصله نیز تلفن همراهش را خاموش کرد.
بدین ترتیب مأموران پلیس که به وی ظنین شده بودند دریافتند مرد میانسال قصد دارد از طریق سفر هوایی به ترکیه از کشور خارج شود، بنابراین در اقدامی سریع مأموران پلیس وی را قبل از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه دستگیر کردند.
متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود را اختلافات شدید خانوادگی عنوان کرد.
 
اخاذی از زن جوان
با عکس‌های خصوصی
پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی فردی خبر داد که با دسترسی غیرمجاز به عکس‌های شخصی زن جوان به دنبال اخاذی از وی بود.
 سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: مردی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد مدتی قبل فرد ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویر شخصی همسرم را برای وی ارسال کرد و پس از آن مدام نام‌ کاربری خود را تغییر می‌داد.
 وی افزود: بنابر اظهارات این فرد از آنجایی‌ که عکس‌هایشان شخصی و در فضای ذخیره‌سازی گوشی همسرش بوده است به احتمال زیاد متهم به ایمیل و تمامی عکس‌های شخصی دسترسی پیدا کرده و نسبت به ارسال آنها اقدام کرده است.
بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد. با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی متهم پرونده شناسایی و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد و به جرم خود
اعتراف کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی