صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

وزیر نفت:

مردم به شایعات بنزینی توجه نکنند

خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی گیرد

روز گذشته، برنامه هفتگی حیاط دولت که به گفت‌وگوی خبرنگاران و اعضای دولت اختصاص داشت، میهمان‌های متفاوتی داشت. دیروز خودروهای برقی در حیاط دولت رونمایی شدند و رئیس جمهور ضمن بازدید از آنها، با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان ویژگی های آنها قرار گرفت. به گفته وزیر صمت و سخنگوی دولت، طرح عرضه خودروهای برقی، نخست در تهران و البته برای تاکسی ها انجام می شود که در هفته دولت نخستین ایستگاه های شارژ برقی هم افتتاح خواهند شد. در کنار آن، وزیر نفت هم شایعات بنزینی، مانند افزایش قیمت یا کمبود بنزین را تکذیب کرد. گزارشی از این رویداد را می خوانید.
 
علی آبادی: ایستگاه های شارژ تاکسی های برقی افتتاح می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان داخلی به تدریج تاکسی‌های هیبریدی را در تهران پلاک و عرضه خواهند کرد و ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می شوند. عباس علی آبادی، با اشاره به اینکه واردات خودرو با هدف تنظیم بازار  انجام می شود، اضافه کرد: این کار در حال انجام است، ما  سعی می کنیم به سمت خودروهای آینده برویم، نه خودروهای گذشته. از جمله برخی خودروهای عرضه شده در حیاط دولت، وارداتی هستند، اما ساخت داخل خواهند شد. وی با اشاره به رونمایی از ماشین های برقی با بیان اینکه خودرو ها از طریق شرکت ها و موسسات مربوطه وارد می شوند و ما فقط آن را سیاستگذاری کردیم، درباره بازدید رئیس جمهور از این خودروها  نیز گفت: اوایل امسال رئیس جمهور بازدیدی داشتند و دستوراتی دادند مبنی بر اینکه این تحول در زمینه حمل و نقل ایجاد شود که اکنون این تحول کلید خورده و در آستانه ورود به دوره تازه ای در حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم.
وی با بیان اینکه خودروهای برقی فقط به تاکسی محدود نمی شود، اضافه کرد: اکنون فقط تاکسی ها رونمایی شدند، اما به زودی اتوبوس، موتورسیکلت و ماشین های عمومی برقی هم رونمایی خواهند شد. وزیر صمت با اشاره به اینکه این قدم در تهران برداشته می شود، گفت: در همین زمینه 70 ایستگاه شارژ  تاکسی های برقی را در هفته دولت در شهریورماه  و چند روز آینده افتتاح می کنیم.
 
اوجی: تکذیب افزایش قیمت بنزین
وزیر نفت، در واکنش به شایعه گرانی بنزین، با بیان اینکه چند بار مصاحبه کرده و افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش نیز بارها این تکذیب را تکرار کرده است، اظهارکرد: خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی گیرد و دولت چنین برنامه ای ندارد، بنابراین مردم به شایعات توجه نکنند. جواد اوجی همچنین کمبود بنزین را نیز یک شایعه خواند و با تاکید بر اینکه برای تولید بنزین هیچ جای نگرانی نیست و پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت تولید مشغول هستند، تصریح کرد: در ضمن لجستیک قوی برای توزیع بنزین در سراسر جایگاه ها داریم، از این رو روال تامین بنزین به صورت عادی انجام می شود. وزیر نفت با اشاره به اینکه همه بنزین مصرفی، در کشور تولید می شود، اعلام کرد: نسبت به سال گذشته ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین بیشتر ذخیره داریم. اوجی درباره نحوه استفاده از کارت های سوخت، با بیان اینکه براساس قانون مصوب مجلس، مردم برای سوخت گیری باید از کارت شخصی خود استفاده کنند، اظهارکرد: ما نیز به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل کردیم، به این ترتیب که همه جایگاه‌ها کارت سوخت دارند، اما تعداد آن کم شده است. وی با اشاره به اینکه در ابتدای اجرای این طرح مردم ۱۷ درصد از کارت خود استفاده می‌کردند که این میزان امروز به ۷۵ درصد رسیده است، اضافه کرد: کارت جایگاه‌ها هم برای موارد اضطراری است و در صورتی که مردم کارت خود را گم کرده‌اند یا آن را فراموش کرده‌اند، از کارت جایگاه استفاده شود. وزیر نفت با بیان اینکه این تغییرات، براساس تکلیف قانونی صورت گرفته است، تأکید کرد که در هر صورت، هیچ جایگاهی حق ندارد بگوید کارت سوخت ندارم.
 
زارع پور: ارائه سیم‌کارت اربعین به زائران
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق اولیه با طرف عراقی برای ارائه سیم کارت اربعین به زائران خبرداد. عیسی زارع پور، با اشاره به سفر هفته پیش هیأتی از وزارت ارتباطات به کشور عراق و جلسه با وزیر ارتباطات این کشور، اظهارکرد: براساس این توافقات بنا شده تا هم سیم کارت عراقی با قیمت مناسب‌تری در اختیار زوار قرار بگیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند که اثرات آن در پیامک هایی که اپراتورها به مشترکان برای بسته رومینگ اربعین زده اند، دیده می شود. وی ابراز امیدواری کرد که امسال خدمات ارتباطی برای زائران اربعین حسینی هم در داخل کشور تا مرزها و هم در داخل خاک عراق کیفیت بهتری داشته باشد. زارع پور درباره علت قطعی یا کندی ارتباط موبایل در تهران نیز گفت: یکی از اعضای دولت طوماری با ۵۰ امضا به من داد مبنی بر اینکه یک آنتن بی.تی.اس در محل ما نصب شده و آن را جمع کنید. وی، یکی از دلایل کاهش کیفیت اینترنت را جمع کردن احتمالی این آنتن ها دانست و افزود: در تهران بیش از ۱۰۰ مورد اینگونه داریم که در حال تعامل هستیم. اما در کل، اگر اختلالی بود از مردم تقاضا می کنیم با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.
 
نیکبخت: 131 میلیون جوجه ریزی در تیرماه
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تیرماه ۱۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه ریزی صورت گرفت و در مرداد ماه هم برنامه همین است، اظهارکرد: این میزان جوجه ریزی در ۱۲ ماه گذشته بی سابقه است و دغدغه وزارت جهادکشاورزی تامین به موقع نهاده‌ها و بالا بردن سقف جوجه ریزی است. محمدعلی نیکبخت افزود: در تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز برای جمعیت ۸۶ میلیونی امکان اینکه تمام نیازها از بیرون تامین شود، وجود ندارد و اساس کار خود را بر تولید داخل گذاشته ایم. نیکبخت یادآورشد: استانداران در صورتی که اعلام کنند که سهمیه خاص بگیرند، ما در موارد خاص آن سهمیه را به آنان اختصاص می‌دهیم و برای تامین آرد هم هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
بهادری جهرمی: تفویض اختیارات بیشتر به استاندار سیستان و بلوچستان
سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات هیأت وزیران در جلسه یکشنبه گذشته، اظهار کرد: هیات وزیران با مستثنی‌شدن «خادمان و کارکنان بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس علوم دینی و موقوفات» از بخشی از مواد قانون کار موافقت کرد و تسهیلاتی به این منظور برای آنان در نظر گرفته شد تا به مدت پنج‌سال از برخی تکالیف قانونی معاف شوند.
علی بهادری جهرمی ادامه داد: در این جلسه هیات وزیران هم استاندار سیستان و بلوچستان حاضر بود و گزارشی از فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه‌های عملکردی در این استان به‌ویژه مسأله آبرسانی، اشتغال و مسائل دیگر اقتصادی ارائه کردند. تصمیم‌گیری‌هایی هم انجام شد تا بخشی از اختیارات هیات وزیران و رئیس‌جمهور به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شود که امکان تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی سریعتر و موثرتری برای خدمت‌رسانی به مردم عزیز این منطقه انجام شود.
وی گفت: همچنین آیین‌نامه واردات انواع خودروهای کِشنده، کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس و حوزه حمل‌ونقل عمومی که عمر کمتر از پنج‌سال دارند، تصویب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی