صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

قیمت مرغ به زیر ۸۰‌هزار تومان رسید
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که قیمت مرغ در تهران کاهش یافته و به نرخ مصوب خود نزدیک شده است به طوری که هر کیلوگرم از این محصول ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 به گزارش تسنیم، در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ در هفته‌های گذشته از 100 هزار تومان عبور کرده بود اکنون به زیر 80 هزار تومان رسیده است به طوری که براساس مشاهدات میدانی این محصول 78 هزار تومان تا 80 هزار تومان در نقاط مختلف شهر تهران به فروش می‌رسد. نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ 73 هزار تومان است و نرخ بازار آزاد این محصول به قیمت‌های مصوب نزدیک شده و فاصله 5 تا 7 هزار تومان دارد. از نکات عجیب در عرضه مرغ، گرانفروشی این محصول در میادین میوه و تره‌بار با نرخ‌گذاری 75.9 هزار تومان است که حدود 3 هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.
میزان جوجه‌ریزی در تیر ماه به 130 میلیون قطعه رسیده و در مرداد ماه نیز پیش‌بینی 135 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بازار وجود دارد که این به معنی تولید بالا‌تر از تقاضای بازار است و در هفته‌های آینده احتمال کاهش قیمت این محصول به کمتر از قیمت مصوب وجود دارد و شرکت پشتیبانی امور دام مجبور به جمع‌آوری مازاد تولید مرغداران خواهد بود. قیمت جوجه یک روزه نیز در کشور کاهش یافته و پایین‌تر از نرخ‌های مصوب خود به فروش می‌رسد.

آرامش در بازار گوشت قرمز
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره وضعیت بازار گوشت توضیح داد: وزارت جهادکشاورزی برنامه‌هایی برای واردات گوشت در شهریور ماه دارد که با تداوم آن بازار تنظیم خواهد شد. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قیمت‌ گوشت طی هفته‌های اخیر در بازار گفت: قیمت گوشت گوسفندی در هفته‌های اخیر با کاهش حدود 8 هزار تا ۱۰ هزار تومانی همراه بوده است. وی ادامه داد: در حال حاضر مغازه‌داران شقه گوسفندی را کیلویی ۴۲۵ تا ۴۳۵ هزار تومان بسته به کیفیت آن خریداری می‌کنند که با اعمال ۱۰ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: در حال حاضر بازار مسکوت و آرام است. وی تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی برنامه‌هایی برای واردات گوشت در شهریور ماه دارد که اگر تداوم یابد بازار تنظیم خواهد شد. ملکی در ادامه گفت: قیمت دام زنده در شهرستان‌ها کیلویی ۱۹۵ تا ۲۰۰ هزار تومان و در تهران کیلویی ۲۱۰ هزار تومان است.
براساس آمارها نیاز سالانه کشور به انواع گوشت قرمز حدود ۹۵۰ هزارتن است که بخش عمده آن در داخل کشور تولید و کسری ۱۰ درصدی از محل واردات تأمین می‌شود. طی روزهای گذشته دولت نرخ گمرکی گوشت قرمز را از ۴ به یک درصد کاهش داد.

جستجو
آرشیو تاریخی