حوادث جهان

جدال مار و شاهین روی دست زن کشاورز
سقوط مار روی دست زن کشاورز و حمله شاهین برای شکار مار، این زن را تا یک‌قدمی مرگ کشاند.
«پگی جونز» که یک کشاورز تگزاسی است در مزرعه‌اش حوالی هیوستون در حال چمن‌زنی بود که ناگهان یک مار از آسمان پایین افتاد و دور دستش حلقه شد. در همین هنگام یک شاهین نیز ناگهان از بالا به سمت دست او شیرجه زد و در حالی که جونز سعی داشت مار را از خود دور کند، مجبور شد با شاهین نیز بجنگد.
جونز گفت:«مار خیلی محکم به دور دستم حلقه زده بود و من دست‌هایم را در هوا تکان می‌دادم، سپس شاهین بارها با پنجه به بازوی من حمله کرد و من فقط فریاد می‌کشیدم. شاهین حداقل چهار بار به سمتم آمد تا اینکه بالاخره توانست مار را بگیرد و پرواز کند.»
جونز گفت: شوهرش پس از شنیدن صدای جیغ او به کمکش آمد و وی را به اورژانس برد. این زن معتقد است خیلی شانس آورده که از این ماجرا جان سالم به در برده است.
 
مرگ 6 افغانستانی در واژگونی قایق مهاجران
6 تبعه افغانستانی در قایقی حامل حدود ۶۰ مهاجر که بامداد شنبه سعی داشتند با عبور از کانال مانش به بریتانیا بروند، جان باختند. از سوی دیگر ۵ تا ۱۰ نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.
فیلیپ ساباتیر، معاون دادستان بولون سورمر به خبرگزاری فرانسه گفت: 6 نفر جان باختند که همه آنها مردان افغانستانی حدود ۳۰ ساله بودند.
وی افزود: اغلب مسافران قایق افغانستانی بودند و تعدادی سودانی نیز در این قایق حضور داشتند.
وی تصریح کرد: در مجموع ۴۹ نفر نجات پیدا کردند که ۳۶ نفر فرانسوی بودند و ۱۳ نفر از سوی گارد ساحلی بریتانیا نجات یافتند.
دادستانی فرانسه اعلام کرد: این حادثه حدود ساعت ۲ بامداد شنبه در آب‌های سواحل شمالی فرانسه روی داده است.
وزارت کشور بریتانیا نیز اعلام کرد: فقط روز پنجشنبه گذشته ۷۵۵ مهاجر از این مسیر خطرناک عبور کرده‌اند که رکورد روزانه جدیدی را از ابتدای سال‌ جاری میلادی به ثبت رسانده‌اند.

4 کشته در انفجار خانه ای در پنسیلوانیا
 انفجار خانه‌ای مسکونی در پنسیلوانیا چهار کشته، سه مجروح و یک ناپدید داشت.
به گزارش سی‌بی‌اس‌نیوز، مقامات پنسیلوانیا روز یکشنبه اعلام کردند: در پی انفجار در منطقه پلام بورو ایالت پنسیلوانیا چهار نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند و یک نفر همچنان ناپدید است.
به گزارش پایگاه‌های خبری، چندین خانه در این منطقه با پنجره‌های منفجر شده در اثر انفجار، آسیب دیدند.
آمی داونز، سخنگوی منطقه گفت: دو خانه دیگر در آتش سوختند و یکی از خانه‌های درگیر در این انفجار کاملاً با خاک یکسان شد. علت انفجار در دست بررسی است.
 
کشف 14 مار در جیب مرد چینی
یک مسافر مرد در حالی که ۱۴ مار زنده را در جیب شلوارش پنهان کرده بود و قصد قاچاق آنها را از چین به هنگ‌کنگ داشت، در مرز بازداشت شد.
به گزارش ایندیپندنت، مأموران بندر فوتیان در شنژن واقع در مرز چین و هنگ‌کنگ، متوجه شدند این مرد به شکلی غیرعادی نگران رفتار می‌کند و از نگاه کردن به آنها طفره می‌رود.
این مسافر که نامش فاش نشده است، مارها را در جوراب‌های جداگانه پیچیده و در جیب‌های شلوار خود جاساز کرده بود.
بنا بر این گزارش، سه حلقه از این مارها «پیتون توپی» معروف به «پیتون سلطنتی» شناسایی شدند که گونه‌ای کوچک و آفریقایی است و نام آن در فهرست قرمز IUCN (اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت) به‌‌عنوان گونه «تقریباً در معرض خطر» ثبت شده است.

مردی با کلکسیون مداد‌
مردی اهل آیووا، ایالتی در غرب امریکا، با جمع‌آوری 69255 مداد‌ به دنبال کسب رکورد جهانی گینس است.
 آرون بارتولمی ۳۶ ساله، مجموعه مدادهایش را به موزه انجمن تاریخی کولفکس برد، جایی که به صورت عمومی و طبق قوانین رکوردهای جهانی گینس، یک به یک مدادها را شمارش کردند. وی گفت، گردآوری این مجموعه را از زمانی آغاز کرد که معلم کلاس اولش به مناسبت کریسمس به هر یک از دانش‌آموزان کلاس، یک بسته مداد رنگی هدیه داد.
مدتی بعد او شروع به جمع‌آوری و خرید انواع مدادها از عتیقه‌فروشی‌ها و بازارهای کوچک کرد. او مدادهایی نیز از دوره جنگ جهانی دوم دارد که روی آنها شعارهای میهن‌پرستانه نقش بسته است.
کارشناسان گینس 17 ساعت سرگرم شمردن مدادها بودند و به گفته سازمان رکوردهای جهانی گینس، نتیجه این رکورد تا سه ماه دیگر مشخص می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی