صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

اجرای طرح تأمین مسکن کارگری در شهرک‌های صنعتی البرز
کرج -  استاندار البرز با بیان اینکه نبود مسکن یکی از موانع تأمین نیروهای کارگری شهرک‌های صنعتی اشتهارد است، از آغاز طرح تأمین محل اسکان کارگری در شهرک‌های صنعتی به صورت مجردی و خانوادگی خبر داد.
 «مجتبی عبداللهی»  در نشست مسکن و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان اشتهارد افزود: یکی از مشکلاتی که در اشتهارد دغدغه مردم است، تأمین مسکن محسوب می‌شود به این دلیل که استقرار شهرک های صنعتی بزرگ و فرصت حضور نیروهای کار به مسکن مناسب این نیاز را برجسته تر کرده است.
استاندار البرز بیان کرد: اکنون این آمادگی وجود دارد که زمین به واحدهای تولیدی و صنعتی جهت اجرای طرح مسکن کارگری اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه هزار هکتار با هدف نهضت ملی مسکن به محدوده شهری اشتهارد الحاق شد، افزود: بخش‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز با عناوین خودمالکی، نوسازی بافت‌های فرسوده، مسکن کارگری، الحاق به محدوده شهری، ساخت شهرک مسکونی مورد توجه قرار گرفته و روند بسیار خوبی دارد.
استاندار البرز گفت: با حل مشکل مسکن خانواده‌ها می‌توانیم تورم را کاهش دهیم و حدود ۷۰ درصد از دغدغه اقتصادی خانواده را رفع کنیم.
وی افزود:  عملیات اجرایی ساخت ۷۳۴ واحد مسکن کارگری در اشتهارد آغاز شده که انتظار می رود پروانه ساخت آن در کمترین زمان ممکن صادر و پروژه با سرعت تکمیل شود.


رکورد مصرف برق در مازندران شکسته شد
ساری- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: رکورد مصرف برق در استان با عبور از ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات شکسته شد.
به گزارش شرکت توزیع نیروی برق مازندران، مهندس سیدکاظم حسینی کارنامی اظهار داشت: دیروز شنبه  ۲۱ مرداد ماه حداکثر پیک مصرف مشترکان برق در حوزه توزیع برق مازندران به عدد ۲هزارو ۳۱۰ مگاوات رسید.
وی ادامه داد:‌ به دلیل افزایش گرمای هوا طی روزهای اخیر، مصرف برق در شبکه توزیع برق استان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد به طوری که ظهر دیروز رکورد بالاترین مصرف سال گذشته در استان زده شد. وی توضیح داد:‌ سال گذشته بیشترین مصرف در دوره پیک تابستان عدد ۲هزار و ۲۳۰ مگاوات در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده بود.
طبق آمار، مشترکان برق مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ۷۵ درصد از مشترکان برق خانگی هستند که ۵۰ درصد برق استان را مصرف می کنند. ‌۱۲ درصد مصرف برق در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در صنعت، 8 درصد عمومی و ۱۰ درصد در بخش تجاری مصرف می شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی