صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

واردات خودروی کارکرده‌ همچنان متوقف است
هنوز آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی و ابلاغ نشده و هیچ خودروی دست دومی وارد کشور نشده است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واژگونی نخستین محموله خودروهای کارکرده وارداتی آن را کذب دانست و گفت: هیچ یک از شرکت‌های وارد کننده خودرو هم که ثبت سفارش خودرو کرده‌اند خبری مبنی بر واژگونی محموله وارداتی خود به ما اعلام نکرده‌اند. مهدی ضیغمی افزود: احتمالاً این محموله‌ای که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده مربوط به خودروهایی است که از طریق خاک ایران به کشورهای دیگر ترانزیت می‌شود.
وی گفت: سال گذشته ۸۰۰۰ خودرو از طریق خاک ایران به عراق و آسیای مرکزی ترانزیت شد، خودروهایی از کشورهای مختلف از جمله امریکا که از خلیج فارس وارد ایران شده و از طریق مرز کردستان عراق و شلمچه و همچنین مرزهای شمالی عبور کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، اواسط ماه جاری در فضای مجازی فیلمی منتشر و در آن ادعا شده، نخستین محموله خودروهای کارکرده وارداتی در محور شیراز به اصفهان واژگون شده است.
 
تداوم رشد صادرات محصولات فولادی
جدیدترین آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی از صادرات ۳۷ درصدی انواع محصولات فولادی در چهارماهه سال‌جاری حاکی از افزایش صادرات محصولات میانی، میلگرد و تیرآهن است.
براساس این گزارش، آمار صادرات محصولات میانی زنجیره فولاد با رشد ۲۵ درصدی از ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار تن در چهار ماهه سال گذشته به ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن در مدت مشابه امسال رسید.
همچنین صادرات آهن اسفنجی از ۱۶۶ هزار تن در چهار ماهه سال گذشته به ۵۸۰ هزار تن در چهار ماهه سال‌جاری میلادی افت کرد که این ارقام تفاوت رشد ۲۵۰ درصدی دارند.
برپایه این گزارش، صادرات میلگرد نیز از ۶۷۴ هزار تن در چهار ماهه نخست سال گذشته، به ۸۰۰ هزار تن در مدت مشابه سال‌جاری رسید که رشد ۱۳۰ هزار تنی نشان می‌دهد.
بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر سال‌جاری ۶۶ هزار تن تیرآهن صادر کردند، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از دوبرابری داشت. در مدت مشابه سال گذشته حجم صادرات تیرآهن ایران ۳۲ هزار تن بود. افزایش ۲۵ درصدی صادرات مقاطع طویل و رشد ۸۰ درصدی صادرات نبشی و ناودان، از دیگر آمار قابل ذکر در این مدت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی