از گوشه و کنار ایران

شلیک سارق مسلح به مرد طلافروش
سارق مسلح که قصد سرقت از یک طلافروشی را داشت قبل از فرار با کمک مردم دستگیر شد.
 امین نادی دادستان دره شهر در تشریح این خبر گفت: صبح سه‌شنبه فردی با یک اسلحه وارد یکی از مغازه‌های طلافروشی شهر شد و با شلیک گلوله صاحب طلافروشی را مجروح کرد اما قبل از سرقت توسط پلیس و مردم دستگیر شد.
نادی یادآور شد: مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شد و کار درمان وی در حال انجام است. همچنین با دستور قضایی بازپرس بسرعت در محل حادثه حاضر شد و پیگیری ابعاد این ماجرا در دستور کار قرار گرفته است.

سارقان نباید احساس امنیت کنند
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: کلانتری یا پاسگاه‌ها به هیچ عنوان حق ندارند حتی با رضایت شاکی، سارقی را فقط به صرف آنکه مالباخته رضایت داده تا قبل از اظهارنظر قضایی آزاد کنند چرا که سارق نباید هیچ گاه احساس امنیت کند. هیچ گونه ارفاقی شامل رأی باز، رأی کار و مرخصی برای سارقان در بند داده نمی‌شود.  «حسن خانجانی موقر» در کارگروه پیشگیری و مبارزه با سرقت افزود: چگونگی اقدام و برخورد با سارقان اموال با ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان از سوی این دادستانی ابلاغ شده، اما تاکنون به خوبی به این موضوع توجه نشده است. متهم باید با توجه به اصل غیرقابل گذشت بودن جرایم تا احراز شرایط قابل گذشت بودن از سوی مرجع قضایی، همراه پرونده به مراجع قضایی اعزام شود.

بازداشت مدیر شرکت پیش فروش خودرو
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: در پی جمع‌آوری شرکت‌های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو، مدیر شرکت رادین خودرو در تاکستان دستگیر و روانه زندان شد.
 به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد صمدی اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های پیش فروش خودرو در شهرستان تاکستان و استان غیرقانونی بوده و این افراد بدون دریافت مجوزات لازم از مراجع ذیصلاح اقدام به جمع‌آوری سرمایه‌های مردم برای تحویل خودرو کرده و اغلب تعهدات خود را ایفا نمی‌کنند.  وی ادامه داد: به همین منظور دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه با هرگونه فعالیت‌ این شرکت‌ها به صورت قاطع برخورد می‌کند.
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر عدم ایفای تعهدات، با توجه به بیم فرار مدیر شرکت رادین خودرو دستگیر و روانه زندان شد. وی اظهار کرد: این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از ۴۰۰ نفر از شهروندان جمع‌آوری کرده و به تعهدات خود نیز عمل نکرده است.
 
دستگیری شرور مسلح
در جیرفت
سردسته باند اشرار مسلح که به روستای سرزه بخش رودخانه حمله کرده بودند در شهرستان جیرفت دستگیر شد.
‌ابوذر رضائیان رئیس حوزه قضایی بخش رودخانه در تشریح این خبر اظهار کرد: در تاریخ 15 خرداد امسال در پی حمله مسلحانه تعدادی از اشرار به روستای سرزه بخش رودخانه که موجب رعب و وحشت اهالی این روستا شده بود، مراتب شناسایی و دستگیری متهمان متواری و عوامل اصلی به‌صورت ویژه در دستورکار دستگاه‌های قضایی و انتظامی شهرستان رودان و حوزه‌های قضایی همجوار قرار گرفت.
رضائیان تصریح کرد: پس از هماهنگی با دادستان شهرستان جیرفت و صدور قرار نیابت قضایی مخفیگاه متهم در جیرفت شناسایی و توسط مأموران اعزامی از شهرستان رودان، این فرد در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری بازداشت شد.
 
واژگونی مینی بوس حامل کارگران
در سمنان
گروه حوادث/سرپرست هلال‌احمر استان سمنان از واژگونی مینی‌بوس کارگران یک مجموعه صنعتی در شهرستان آرادان خبر داد و گفت: این حادثه ۱۴ مصدوم برجا گذاشت.
علیرضا باغبان در تشریح این خبر گفت: بعد از دریافت خبر واژگونی مینی‌بوس حامل کارگران یک مجموعه صنعتی بلافاصله عوامل امدادی و هلال‌احمر به صحنه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر پنج جاده آرادان به گرمسار رخ داد، افزود: این حادثه ۱۴ مصدوم برجا گذاشت که ۱۲ نفر از سوی اورژانس و دو نفر از سوی هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند اما کسی فوت نکرد.
وی گفت: علت واژگونی مینی‌بوس از سوی عوامل انتظامی و راهور مشخص خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی